Bloed spugende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:22

Je kan je ouders toch laten bellen of mag je dat ook niet vragen omdat je 12 bent?
Leg aan je ouders uit dat ie bloed spuugt en dat je omgerust bent...volgens mij snappen je ouders dat echt wel! Anyway, kijk ook maar zelf wat je doet!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:23

kimmie261 schreef:
was het veel bloed of weinig bloed?

was het helder rood bloed of donker bloed?

een paar keer een "beetje" kotsen is niet zo erg hoor,tenzij je hond verder een heel zieke indruk maakt ( je kan bv even temperatuur meten om te kijken of hij koorts heeft).

wat weleens gebeurd is dat door het kotsen een adertje in de keel springt en dan heb je ook wat bloed bij het braaksel,als het echt een plas bloed is is het niet goed,maar een sliertje kan ip geen kwaad.

het was idd 2x een sliertje maar ik schrok gewoon alleen maar. Hij is verder niet raar behalven dat hij vlak voor het kotsen gaat piepen wat hij altijd odet maakt hij geen echt zieke indruk op het kotsen na.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:24

Horzlover, offtopic, maar van 2 weken niet slapen is een mens dood :+

Iig is een belletje echt niet zoveel moeite ;) bel gewoon de DA en dan zie je zelf wel wat je kan doen. Mijn DA heeft zelfs spreekuur tot 10 uur savonds

Thirty

horzlover schreef:
Jezus sorry hoor ik heb nmlk het probleem dat ik zelf al 2 weken niet slaap en dus een ernstig slaap te kort heb!!!!!! En daar word ik heel chgerijnig van. Het liefst zou ik nu bij mijn hond in zijn mand gaan liggen enz. maar Helaas ben ik pas 12 en mag dat niet!! verder ben ik zelf ook half aan het kotsen dus het is even niet makkelijk!! Nou als ik niets om mijn hod heeg eet ik al mijn school boeken op. Ik loop elke dag met hem ik speel met hem enz. Nee dan geef je niets om je hond Daarom wil ik een slotje jullie heb geen respect voor elkaar en zijn keuzes ik heb er grote spijt van dat ik deze post gedaan heb en Ik heb het recht niet om de DA te bellen want ik ben 12 voor de 2x

Dan zeg je je ouders om de DA te bellen. Hoe moeilijk kan het zijn 8)7

Je bent kennelijk niet moe genoeg om van je computer af te gaan, dus de DA bellen zal ook nog wel gaan.

Anoniem

horzlover schreef:
Ik heb aan vraag gedaan voor een slotje

Oké,

Veel succes!!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:25

Trouwens ( om nog even door te gaan ;) ) je kan instellen dat je geen bericht wilt ontvangen bij een nieuwe reactie, aangezien je tel blijft piepen! maar volgens mij zit daar ook een stil knop op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:25

Thirty schreef:
horzlover schreef:
Jezus sorry hoor ik heb nmlk het probleem dat ik zelf al 2 weken niet slaap en dus een ernstig slaap te kort heb!!!!!! En daar word ik heel chgerijnig van. Het liefst zou ik nu bij mijn hond in zijn mand gaan liggen enz. maar Helaas ben ik pas 12 en mag dat niet!! verder ben ik zelf ook half aan het kotsen dus het is even niet makkelijk!! Nou als ik niets om mijn hod heeg eet ik al mijn school boeken op. Ik loop elke dag met hem ik speel met hem enz. Nee dan geef je niets om je hond Daarom wil ik een slotje jullie heb geen respect voor elkaar en zijn keuzes ik heb er grote spijt van dat ik deze post gedaan heb en Ik heb het recht niet om de DA te bellen want ik ben 12 voor de 2x

Dan zeg je je ouders om de DA te bellen. Hoe moeilijk kan het zijn 8)7

Je bent kennelijk niet moe genoeg om van je computer af te gaan, dus de DA bellen zal ook nog wel gaan.

Gezellie!!
Lief van je!

Thirty

Re: Bloed spugende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:27

och, de 13 jarige neemt het voor de 12 jarige op. Schattig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:28

Helemaal eens met Thrirty

En voor 12 jaar vindt ik je aardig respectloos tegen Bokkers die je netjes een goed advies willen geven. En je de ogen willen openen. Bloed is altijd een noodgeval. ben zelf dierenartsassistente en hoop voor de hond dat je dat wilt aannemen.

En inderdaad van 2 weken niet slapen ga je echt niet dood. En een hond betekent niet alleen maar spelen.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:29

ts vind liever morgen haar hond meschien dood dan dat ze der ouders wakker maakt en ze naar de dierenarts gaan....
tja...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:30

horzlover schreef:
kimmie261 schreef:
was het veel bloed of weinig bloed?

was het helder rood bloed of donker bloed?

een paar keer een "beetje" kotsen is niet zo erg hoor,tenzij je hond verder een heel zieke indruk maakt ( je kan bv even temperatuur meten om te kijken of hij koorts heeft).

wat weleens gebeurd is dat door het kotsen een adertje in de keel springt en dan heb je ook wat bloed bij het braaksel,als het echt een plas bloed is is het niet goed,maar een sliertje kan ip geen kwaad.

het was idd 2x een sliertje maar ik schrok gewoon alleen maar. Hij is verder niet raar behalven dat hij vlak voor het kotsen gaat piepen wat hij altijd odet maakt hij geen echt zieke indruk op het kotsen na.

heeft ie mss iets gegeten wat niet goed gevallen is,of gras lopen eten??

je kan ook kijken of hij buikpijn heeft als je onder aan zijn buik drukt ( zachte gedeelte achter zijn borstkas) dan voelt dat meestal hard en vinden ze dan niet zo leuk,dan kan het zijn dat ie last van zijn maag heeft en dan heeft hij wel AB nodig.

als hij verder gewoon blij en vrolijk is dan hoeft het niet ernstig te zijn,ze kotsen hier ook weleens hoor,en dan sta ik echt niet direct bij een DA,alleen wel als ik zie dat ze zich "beroerd" voelen...

jongens een sliertje bloed komt gewoon weleens voor bij braken en is echt niet zo dat je daarvoor naar een DA hoeft hoor,als het echt een plas vers bloed is zou ik zeer bezorgd zijn,maar als het een sliertje is,neu...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:38

Onze Da zij laatst toen onze hond bloed had gespugd dat je je geen zorgen hoeft te maken over een klein beetje vers bloed (omdat je dat inderdaad ook door een hele kleine beschadiging kan komen door de irritatie van het spugen) maar dat we als er meer bij zat wel direct moesten komen. Maar bel je DA wel, een telefonisch consult is bijna altijd gratis.

Onze hond was trouwens na 1 dagje buikgriep alweer beter en we hoefde uiteindelijk niet naar de dierenarts. (Maar onze hond maakte verder geen hele zieke indruk, was alert, temperatuur was normaal en had al gauw weer eetlust). Als onze hond buikpijn heeft gaat ze altijd op een zo'n koud mogelijk stukje vloer liggen dus daaraan kun je soms ook al merken dat een hond wat buikpijn heeft, bij die van ons is het dus niet echt nodig om te voelen aan haar buik, bovendien zijn sommige honden ook wel zo hard voor jezelf ze niet direct laten merken dat ze buikpijn hebben met voelen. (Onze hond stond met een flinke ontsteking in de darmen ook gewoon normaal en stil op de tafel bij de DA en dan moet je denk wel geoefend zijn om het verschil te voelen meteen normale buik.)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:39

Ik gok mar zo dat TS dat niet goed kan beoordelen, en daarom beter even de DA belt. Je kan natuurlijk ook afwachten totdat het misschien te laat is.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:45

Kom op zeg, TS is 12 jaar oud. Zij kan en mag toch niet beslissen dat de hond naar de dierenarts moet? Dat zullen haar ouders moeten doen. Ik vind dat er behoorlijk fel wordt gereageerd.
TS, vraag eens aan je ouders of ze de dierenarts willen bellen voor een telefonisch consult. Hopelijk is het niets ernstigs en ben je daarna gerustgesteld. Beterschap voor je hond en succes met je toets

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:48

_Dune_ schreef:
Kom op zeg, TS is 12 jaar oud. Zij kan en mag toch niet beslissen dat de hond naar de dierenarts moet? Dat zullen haar ouders moeten doen. Ik vind dat er behoorlijk fel wordt gereageerd.
TS, vraag eens aan je ouders of ze de dierenarts willen bellen voor een telefonisch consult. Hopelijk is het niets ernstigs en ben je daarna gerustgesteld. Beterschap voor je hond en succes met je toets

Volgens mij hebben we allemaal al 10x gezegd dat ze het aan haar ouders moet vragen!
Snap dat ze 12 is maar vragen kan je toch altijd!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:50

TS is onderdaad nog jong en haar ouders zijn echt wel in staat om te oordelen of de hond een DA nodig heeft of niet.

TS, hopelijk heeft je hond een klein wondje in zijn/haar keel waar wat bloed vandaan komt en valt het allemaal heel erg mee. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:06

Thirty schreef:

:j
Dat vond ik nou ook. Jij hebt niet eens je leeftijd erbij staan ;)

Dus waarom neem jij het niet op voor een 12 jarige?

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:15

passieAppel schreef:
Thirty schreef:

:j
Dat vond ik nou ook. Jij hebt niet eens je leeftijd erbij staan ;)

Dus waarom neem jij het niet op voor een 12 jarige?

Omdat zij het wss niet met TS eens is, hoop dat je dat zelf wel uit haar posts kon opmaken? :roll:

TS; je kunt altijd natuurlijk even bellen naar de DA en om advies vragen, vanwege dat je hond bloed spuugt en de hele dag al braakt en dus niet lekker is;)
Neem aan dat je je hond niet wilt laten lijden, ipv dat jij hier posten(waarmee je tegen alle adviezen in gaat) kun je ook de adviezen(waar je om vraagt) aan nemen en de DA bellen, die je wellicht kan helpen.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:35

Ik ben het eens met het bovenstaande.

Je kan altijd de situatie uitleggen....
Maar...zal hier zeker geen nacht mee wachten!

t kan ernstig zijn maar hoeft niet,dus je moet het zekere voor het onzekere nemen!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:57

Hoe is het nu met je hond TS?

En wat een flauw reacties weer zeg. Toen ik 12 was hoefde ik mijn ouders ook niet te vertellen wat zij moesten doen hoor!

En zolang het 1 sliertje bloed is wat niet heel donker van kleur is, is het echt niet direct heel ernstig.
Als de hond al de hele tijd aan het vergeven was kan het best zijn dat het daar van kwam.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:05

Thirty schreef:

Sjonge jonge, de Ts reageert volwassener dan jij.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:55

Hopelijk heb je kunnen slapen, je kunt natuurlijk ook je mobieltje uit zetten :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:37

Blabla1980 schreef:
Hoe is het nu met je hond TS?

En wat een flauw reacties weer zeg. Toen ik 12 was hoefde ik mijn ouders ook niet te vertellen wat zij moesten doen hoor!

En zolang het 1 sliertje bloed is wat niet heel donker van kleur is, is het echt niet direct heel ernstig.
Als de hond al de hele tijd aan het vergeven was kan het best zijn dat het daar van kwam.

Hier ben ik het mee eens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:38

ben wel benieuwd of het goed gaat nu? Komop jongens, ts maakt zich zorgen en is nog een kind. Die hond is van haar ouders en die zullen wel weten of het dier naar DA moet of niet. Tip ts: maak nooit een topic over een ziek dier aan op bokt want je krijgt 1 reactie: "BEN JIJ GEK GA METEEN NAAR DE DA" Volgende x misschien even een expert in de buurt bellen of iemand op bokt pben die verstand heeft van honden;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:23

Wat een reacties hier, lekker vriendelijk naar een 12jarige :=
Ik mocht op die leeftijd ook niet bepalen of er een DA mocht komen of niet hoor.

Als het een plas bloed is moet je inderdaad een DA bellen, maar als het een paar sliertjes zijn
zoals je hebt omschreven, zal het allemaal wel meevallen. Het bloed kan inderdaad zijn van een adertje
wat gesprongen is of iets dergelijks.