Een vraag ontrent katten buitenhuis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:52

Jakkie, daar zal ik wel aan moeten wennen hoor als ze met dode beesten naar binnen komt strakkies. :D
Oh super HC dat ze zo snel gewend waren, ik denk dat Senna ook helemaal gewend is ondertussen ze heeft ook al haar verloren kilo´s van de afgelopen tijd er weer aan gegeten sinds we hier wonen.
Ik heb Senna gisteren de hele dag binnen gehouden en vanmiddag mocht ze met mij op het terras.
Ze bleef netjes dicht bij me <3 .
De snoepjes helpen ze is er gek op en als ik rammel komt ze.
Een poosje later gingen we weer het terras op (want ik dacht zo dat gaat goed) :+ en toen nam ze een spuurt de straat op, zo snel heb ik haar nog nooit zien rennen :')
Ik rammelde met de snoepjes en ze kwam meteen terug. *\o/*
Het schijnt te helpen, nu voor mijn eigen gemoedsrust dit langzaam aan opbouwen hoe weet ik nog niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:55

Kijk , dan heb je in ieder geval wat achter de hand om de poezel snel terug te halen....soms :P

Ik zou d'r gewoon een paar keer per dag mee naar buiten nemen zoals je nu doet , wie weet krijg je er een ritme in van even buiten...en weer terug , dat ze zelf over gaat nemen in plaats van de hele dag de hort op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:03

blensink schreef:
ondertussen ze heeft ook al haar verloren kilo´s van de afgelopen tijd er weer aan gegeten sinds we hier wonen.

´Kílos´ als in meervoud??? :?

Die zuidelijke slanke modellen van ons wégen dat; een paar kilo.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 11:08

Ik blijf het griezelig vinden vanmorgen weer een run naar beneden, maar komt snel terug voor een snoepje :) .
Morgen komt mijn vriend thuis en hopelijk word ik dan wat rustiger en kunnen we haar wat meer buiten laten.
Samen voel je je toch wat sterker dan alleen.
Whhahhha ja HC Senna woog in baskenland 6/7 kilo en de afgelopen maanden is ze er wel drie verloren denk ik, ondertussen zitten er weer twee aan :D .

pmarena

Re: Een vraag ontrent katten buitenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:07

Zo dat is aardig aan de maat !

Ik heb hier een poesje van 3,2 en een kater van 4,9 , gewoon HTK katten :)

Als ze veel buiten gaat lopen / jagen en voorheen niet dan zal ze ook wel niet meer op het oude gewicht komen misschien :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:21

Een beetje op normaal gewicht is natuurlijk wel beter voor haar en hoop dat ze dus zo slank blijft.
Het gaat goed, Senna gaat twee keer per dag naar buiten het bos in en komt na een half uurtje terug.
Daarna is ze zo ontzettend moe dat ze de uren erna alleen maar slaapt :D
Wij moeten er nog erg aan wennen dat ze zo buiten banjerd maar ze is er erg vrolijk onder.
Gelukkig heeft ze nog niets gevangen en heb ik nog geen lijkjes hoeven ruimen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:25

Pfoe jij mazzel +:)+

Hier was de kat herstellende van een operatie en mocht niet naar buiten. Zijn zus liet ik dan handmatig naar buiten waarna ze wel zelf naar binnen kon door het luikje , maar niet naar buiten. Bleek net toevallig nu natuurlijk dat het luikje bij het binnenkomen van de poes , door de wind open werd gehouden waardoor het palletje niet pakte dat voorkomt dat ze naar buiten kunnen :=

De kater hobbelt weg van mijn bureautje waar ik bezig was met factuurtjes , ik hoor *krak-knars-knaag* dat hij wat brokjes zat fijn te malen , hoor wat drinken , hoor hem naar de kamer vertrekken waar die (dacht ik...) een dutje ging doen. Echt hooguit 5 minuten later hoor ik een muis gillen voor zijn leven dus al vloekend op zijn zus speer ik er op af...nergens die poes te zien , maar de kater zit daar met een dooie muis voor zich.....had die jan lül even een muis gehaald buiten in die paar minuten 8)7

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 00:03

Whahhhah wat kan jij ontzettend leuk schrijven zie het helemaal voor me :') .
Maar eerlijk gezegt hoop ik dat toch niet te gaan meemaken. :r

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:28

Mwoah liever zo dan 's ochtends de gordijnen in de kamer open doen en 5 lijken vinden waarvan een aantal aan bonken gevreten over de vloer uitgesmeerd :r

Dat is echt smerig jongens.

Ik heb ze nu geloof ik zo ver dat ze ze in het halletje neerleggen i.p.v. her en der in de huiskamer...even afkloppen :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 11:47

pmarena wat erg ik hoop dat je gelijk hebt dat ze ze hun prooien nu gewoon in het halletje laten liggen.
Senna heeft vorige week een sprinkhaan vermoord en drie dagen geleden een vogel te pakken gehad.
Mijn hemel wat is dat smerig zeg.
Gelukkig was het arme ding op slag dood.
Ze bleef zo´n half uur met de vogel in haar bek door het huis lopen :r
Het zal wel gaan wennen met de tijd.
Verder gaat het onzettend goed met haar, ze lijkt 10 jaar jonger.
Gaat op pad maar na een half uurtje komt ze weer thuis, s´avonds is ze doodmoe van haar avonturen en ligt helemaal voor pampus.
Ik geloof dat ze erg gelukkig is met ons nieuwe stekkie :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:11

Klinkt alsof Senna de tijd van haar leven heeft! :D Fijn dat het toch nu wel goed gaat met naar buiten gaan.
En sommige katten kunnen nu eenmaal vrij vlot naar buiten, zeker als ze erg gehecht zijn aan hun baasjes. Die ouwe van mijn ouders, die het op 15jarige leeftijd ook nog veel te druk had met boomraggen, hondjetik en om garnalen bedelen (Noorse garnalen uiteraard :roll: , aangezien ze uit Noorwegen kwam), om de hele dag te slapen, ging gewoon mee op vakantie en struinde daar rustig rond.
Mijn vorige kat ging met een week op z'n nieuwe stek al naar buiten, was een Oosters tiepje met bijbehorend stemgeluid, die wíl je dan wel naar buiten doen := . Meneer bleef een heel uur weg, ik finaal in de vlekken, en kwam toen van de andere kant rustig aansjokken...
Overigens geldt hier de regel met prooien: óf je neemt ze weer mee naar buiten óf je geeft ze af en daar wordt gelukkig ook netjes gehoor aan gegeven (scheelt dat het spul alleen overdag naar buiten gaat als ik thuis ben, zo kunnen prooien onderschept worden voordat ze 'verdwijnen'). Meestal dan, één keer had mevrouw een dood iets mee naar binnen gesmokkeld maar braaf en slim dat ze is heeft ze het lijkje netjes naast de vuilnisbak gedeponeerd toen ze er mee klaar was. :D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:14

ik adviseer je om haar zeker een maand binnen te houden vraag me af waarom dat niet zo kunnen, sluit haar gewoon ergens op anders ben je haar dadelijk kwijt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 15:30

Whhahhha Pluizebolpum grappige dingen doen de katten he :') .
Senna mag ook alleen naar buiten als ik thuis ben.
princesmax dank je voor je berichtje, Ondertussen wonen we al anderhalve maand op ons nieuwe adres en als je een beetje meer gelezen had had je kunnen weten dat het ondertussen goed gaat.