Wie heeft er verstand van katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:24

Vergeet de veel te jonge konijntjes en neurotische ratten en hamsters vooral niet...

Mindfields

Re: Wie heeft er verstand van katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:25

ja je kunt oneindig doorgaan, Clownbotia's in bakjes van 20x30 gewoon meegeven, kan prima(terwijl die vissen 25 cm lang worden) etc etc etc.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:27

Inderaad, we kunnen oneindig doorgaan helaas... Wat werkt er overigens nog wel goed tegen vlooien? Mijn binnenkatten hebben er gelukkig nooit last van, dus heb me er de laatste jaren ook niet meer in verdiept.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:30

_Dune_ schreef:
Inderaad, we kunnen oneindig doorgaan helaas... Wat werkt er overigens nog wel goed tegen vlooien? Mijn binnenkatten hebben er gelukkig nooit last van, dus heb me er de laatste jaren ook niet meer in verdiept.

Ik heb nu advantage en dat werkt volgens de dierenarts heel goed. Maar ik koop ook echt alleen nog maar vlooienspul bij de dierenarts, dan maar duurder uit zijn.

Oh en al die diertjes kijk ik nooit na, want dan neem ik ze ook gelijk mee. Vind het altijd zo zielig die beestjes in die kleine hokjes.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:34

Stronghold werkt ook nog.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:36

Bedankt allebei, ik ben weer op de hoogte :)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:37

Ok goede tip, maar blijf denk ik maar bij de advantage.
Iemand nog een tip om hem weer op gewicht te krijgen? Heb Hills a/d maar het prinsje vind dat niet lekker.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:40

Hills a/d is daar natuurlijk perfect voor, maar een beetje lastig als hij dat niet wil eten :+ Toen mijn kat mager was (oorzaak nog steeds onbekend) heb ik haar geregeld lekkere hapjes voorgeschoteld, ze at namelijk ook slecht. Uiteindelijk is ze weer goed gaan eten en kwam ze geleidelijk aan steeds meer bij. Ze is nu prima op gewicht. Ze kreeg haar gewone brokjes, die heeft ze altijd goed gegeten. Daarnaast nog van die blikjes van gourmet, hills etc. Ik was al blij dat ze at, dus ik vond het op dat moment minder belangrijk wat er naar binnen ging.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:40

Het afwisselen van middelen kan wel slim zijn, zo worden de vlooien niet resistent. mijn katten eten het voer van de Aldi, die groene zakken van 1,99, speciaal voor blaasproblemen, is het enige wat ze eten waar ze niet van gaan kotsen(kunnen beide niet tegen toegevoegde rommel) en waar ze het super op doen. Zien er heel doorvoed uit allebei.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:41

Hoe oud is je kat?
Het wil nog wel eens helpen om kittenvoer te geven maar daar zitten wel meer eiwitten in dan in normaal voer, ze worden er wel dikker van, overleg dat even met je dierenarts. Neem dan wel kittenvoer van de betere merken zoals Royal Canin of Hills en niet van de supermarkt.
Je kunt ook de A/D iets warm maken of een klein beetje warm water doorheen roeren, dat maakt de aroma's los en dan willen ze het soms wel beter eten.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:42

Mindfields schreef:
Het afwisselen van middelen kan wel slim zijn, zo worden de vlooien niet resistent. mijn katten eten het voer van de Aldi, die groene zakken van 1,99, speciaal voor blaasproblemen, is het enige wat ze eten waar ze niet van gaan kotsen(kunnen beide niet tegen toegevoegde rommel) en waar ze het super op doen. Zien er heel doorvoed uit allebei.

Ik begreep dat die vrij goed uit de testen kwam, echter zijn ze hier op jonge leeftijd al zo verwend en verziekt ( eigen schuld) dat ze beiden alleen royal canin eten en af en toe een blikje.

De gourmet zalmmouse doet het vandaag goed.

Ja echt verwend

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:43

cissy schreef:
Hoe oud is je kat?
Het wil nog wel eens helpen om kittenvoer te geven maar daar zitten wel meer eiwitten in dan in normaal voer, ze worden er wel dikker van, overleg dat even met je dierenarts. Neem dan wel kittenvoer van de betere merken zoals Royal Canin of Hills en niet van de supermarkt.
Je kunt ook de A/D iets warm maken of een klein beetje warm water doorheen roeren, dat maakt de aroma's los en dan willen ze het soms wel beter eten.

Hij is een jaar oud. Dat warm maken heb ik al gedaan. Gisteren heeft hij 2 en een half bakje van die hillsa/d gehad, vandaag lust ie het niet meer. Wel gewoon brokjes gegeten ( royal canin) en 2 blikjes zalmmouse van gourmet.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:46

Mijn katten zijn ook kieskeurig hoor, het meeste natvoer gaat er niet in. Hills (het gewone blikver) en gourmet mousse eten ze wel.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:23

Ben het even aan het nazoeken geweest maar lees toch diverse negatieve dingen over aldi kattenvoer....hmmm wel balen want dat is het enige wat ze binnenhouden...en mijn ene kater heeft sinds ik dat voer, geen blaasproblemen meer gehad.....zucht...

Edit: maar die berichten gingen over het andere voer van de Aldi, in die pakken, Nutristar (wat ik dus voer)is juist als beste en goedkoopste uit de test gekomen.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 14-09-11 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:24

Mindfields schreef:
Ben het even aan het nazoeken geweest maar lees toch diverse negatieve dingen over aldi kattenvoer....hmmm wel balen want dat is het enige wat ze binnenhouden...en mijn ene kater heeft sinds ik dat voer, geen blaasproblemen meer gehad.....zucht...

Ik zal eens kijken waar ik die site gevonden had waar ze wel positief waren. En denk je niet dat je katten een betere graadmeters zijn dan sites?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:27

Nou dat is ook zo, heb inmiddels de link al gevonden en mijn bericht gewijzigd :D

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:29

Mindfields schreef:
Nou dat is ook zo, heb inmiddels de link al gevonden en mijn bericht gewijzigd :D

Ik dacht al, ben toch niet gek geworden :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:30

Hier een stukje van een andere site die ik nog vond:
Citaat:
25 mei 2009 21:26

Ik heb al eens op Spaarblog een mededeling gepost over honden-en kattenvoer. De duitse consumentenbond had het premium voer van de Aldi getest (producent Saturn Petfoods in Bremen) en dat kwam als beste uit de bus; beter dan peperdure merken als Hills, Eukanuba en Proplan premium. Dat gold zowel voor het kattenvoer als het hondenvoer. Ik heb Saturn in Bremen gebeld en wat blijkt: Het Romeo premium hondenvoer van de Aldi in Nederland en het Nutristar premium kattenvoer blijken hetzelfde te zijn als het geteste voer. Alleen zit er een verpakking omheen voor de Nederlandse markt. Romeo kost 3,99 voor 3 kilo (mijn hondje Pippa van 10 kilo eet daar ongeveer 75-100 gram per dag van, al naar gelang hoeveel ze beweegt die dag). Nutristar kattenvoer kost 1,99 voor 750 gram (ongeveer 40 gram per kat per dag). Gezond en spotgoedkoop dus. Dat scheelt, zelfs voor een kleine hond, heel wat keren 5 euro per maand.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:32

Kijk! Helder dus!
Maar de Aldi heeft meer producten die beter uit de bus komen dan de A merken van de Albert Heyn, dus ik sta er niet van te kijken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:34

Wij wonen vlakbij een Aldi en ik koop er heel veel! Scheelt echt stukken, de Lidl is bijvoorbeeld met veel dingen weer duurder dan de Aldi en kwalitatief scheelt het weinig.

Ik begon me al bijna zorgen te maken over mijn kattenvoer, maar dat ging dus om die pakken, niet de zakken. Maargoed ze kotsen echt alles eruit als ik ze iets anders geef, dus tja....zat sowieso niks anders op dan ze dit geven :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:47

Bij mijn katten is het juist andersom, als ik niet de Hill's Indoor cat voer, maar iets van Aldi of whatever, gaan ze aan de kots :D Ik ben Hill's al vroeg gaan gebruiken, omdat mijn kater last heeft van blaasgruis en andere kleine kwaaltjes en sinds ik dat voer heeft hij nergens last meer van gehad, terwijl ik met ander voer toen iedere week wel naar de dierenarts kon.
Mijn hond is een moeilijke eter en wil alleen maar Royal Canin.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:19

eh..ik weet niet of je echt een vlooienplaag in huis hebt gehad dankzij frontline (heb ik jaren geleden ook eens gehad met opvang kittens- bij mij komt ook geen Frontline meer in huis :-) )
maar...denk je er ook aan om je huis even goed te behandelen met een vlooienspray ?
Ik ging vanavond nog een zak slobber halen om 5 uur, rij ik het dorp uit kom ik op de weg een konijn tegen dat rondhuppelt (wild) dus gevangen, en zoals ik al dacht myxomatose helaas. Dus konijn achterin de laadruimte gedaan waar ik normaal een transportbox in heb staan maar nu ff niet. Vlooien zag ik al rondspringen :r Dichtsbijzijnde Da gereden: dicht volgende dorp : dicht :( dus toch uiteindelijk 25km naar mijn eigen DA afgelegd om het arme diertje in te slapen..

Thuisgekomen maar ff de anti-vlooienspray goed gespoten in m'n auto ;) ik zag ze thuis nog in mijn laadruimte rondspringen namelijk...en ik heb ook jeuk :D

Active

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:39

Mist schreef:
eh..ik weet niet of je echt een vlooienplaag in huis hebt gehad dankzij frontline (heb ik jaren geleden ook eens gehad met opvang kittens- bij mij komt ook geen Frontline meer in huis :-) )
maar...denk je er ook aan om je huis even goed te behandelen met een vlooienspray ?
Ik ging vanavond nog een zak slobber halen om 5 uur, rij ik het dorp uit kom ik op de weg een konijn tegen dat rondhuppelt (wild) dus gevangen, en zoals ik al dacht myxomatose helaas. Dus konijn achterin de laadruimte gedaan waar ik normaal een transportbox in heb staan maar nu ff niet. Vlooien zag ik al rondspringen :r Dichtsbijzijnde Da gereden: dicht volgende dorp : dicht :( dus toch uiteindelijk 25km naar mijn eigen DA afgelegd om het arme diertje in te slapen..

Thuisgekomen maar ff de anti-vlooienspray goed gespoten in m'n auto ;) ik zag ze thuis nog in mijn laadruimte rondspringen namelijk...en ik heb ook jeuk :D

ja dat heb ik gelijk gedaan, zodra ik bij de veearts weg was. Hele huis behandeld!