Baby labradortjes in de maak / planning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:32

Wow! Wat spannend!
Met zo'n knappe papa en mama moeten er wel hele mooie baby's komen!
Ik ben ook een groot Labradorfan, ik heb een bruine van 11 jaar.
Hij heeft in zijn jongere jaren per ongeluk kindjes gemaakt bij een Rottweilerteefje.
Leuk topic zeg! Ik ga het zeker volgen.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:34

@studiemiep: ja, ze is ook op shows geweest. Aangezien het qua exterieur geen showlabrador is behaalt ze geen uitmuntend. Ze heeft 2x een G en 2x een ZG behaald, dus wat dat betreft voldoet ze aan de eisen die gesteld zijn door de NLV.

Het gaat echt super met de toekomstige mama. D'r buik groeit lekker en het prinsesje geniet met volle tuigen van de extra aandacht. De werpkist staat ook al in de kamer, dus daar kan ze ook al goed aan wennen. Maandag 14 november heb ik om 9.30 uur een afspraak staan om een rontgen foto te laten maken, om te bepalen hoeveel pups er exact in d'r buikje zitten. Spannend... :)

Hier nog een paar foto's van de afgelopen week:

Afbeelding
Samen met mijn andere teefje

Afbeelding
1 week geleden

Afbeelding
Foto van gisteren, al een behoorlijk verschil ten opzichte van de bovenstaande foto

Mossel

Re: Baby labradortjes in de maak / planning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:42

Nou ziet ze er uit als de meeste labs er uit zien alleen dan zonder puppie's :')
Spannend hoor, hele mooie honden ook :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:42

Hier ook een labradorliefhebber! :D Leuk dat ze drachtig is, ben benieuwd! :j
Heb er zelf (nu nog) 2, zou best een pupje willen, alleen wil ik liever geen pup met stamboom. Ik blijf het volgen, spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 02:01

dit ga ik volgen :P leuke combi :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 02:31

Ik ben echt helemaal fan van labradors en al helemaal als ze zwart zijn! :+ , voor een labrador...!!!
Ik kijk nu al uit naar de puppy's, echt super leuk zeg :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 03:22

Echt fijn dat er ook mensen zijn die gewoon een fatsoendelijk nestje fokken. En niet zoals sommige hier op bokt er maar zomaar even een hond opgooien omdat dat zo leuk en schattig is.

wij hebben een aantal jaar geleden ook zitten te denken of we onze labrador zouden laten dekken. We hebben haar van de labradorvereniging dus ze heeft ook een fatsoendelijke stamboom en uiteraard zouden we dan voor een reu gekozen hebben met hetzelfde. Niet zomaar een 'pretnestje'. Maar uiteindelijk niet gedaan en ondertussen is ze al weer een flink aantal jaar gesteriliseerd :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:35

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Maartje1990: Voor mij is op een goede en verantwoorde manier fokken zeer belangrijk. Fokken is niet lukraak vermeerderen, maar kritisch kijken naar de positieve en verbeter punten van je hond, en daar de partner keuze op afstemmen (enkel indien alle gezondheids uitslagen in orde zijn). Daarnaast moet de functionaliteit, hetgeen waarvoor het ras gefokt is, ook absoluut behouden blijven. In dit geval betekent dat dus dat ik streef naar een hond welke gezond is, een goed exterieur heeft en op een heel behoorlijk niveau mee kan komen in de jacht(wedstrijden).

Om bovenstaande redenen heb ik hoge verwachtingen van de combinatie en hoop ik dan ook dat er een hele donkere bruine teef bij zit, welke ik dan erg graag zelf wil aanhouden. Als dat het geval is, dan zal ik met haar gaan trainen voor de jacht. Tot op heden heb ik al reserveringen staan: 1 zwarte reu en 1 bruine reu. Of de combinatie tussen deze kleur en geslacht ook geboren gaan worden is nog even afwachten....

MamboBeach: Mag ik vragen wat voor jou de reden is om geen stamboom pup te nemen? Het is zeker niet mijn bedoeling om stamboom honden de hemel in te prijzen, maar het feit is wel dat er bij de stamboomloze ''labradors'' zelden een rontgenfoto op HD en ED gemaakt wordt en al helemaal geen ogen gespiegeld worden. Laat dit nou juist een aandachtspunt zijn binnen het ras en dus erg belangrijk...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:25

Ja, dat weet ik maar het is natuurlijk ook geen garantie dat een dier dat niet ziek wordt of HD krijgt en dergelijke. Als er iemand is die een fijne reu en teef hebben en daar komen fijne honden uit en gezond is mij dat misschien nog wel meer waard. Papieren zeggen ook niet altijd alles, dat is wat ik wil zeggen en er gebeuren ook meer dingen onder de fokkers waar ik geen hoge pet van op heb. Dit is GEEN aanval op jou he, laat dat duidelijk zijn! :j Wel wat offtopic... ;)

Ik ben wel heel benieuwd en blijf je topic volgen hoor! :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:22

@Delabrador, uhm ook al voldoe je aan de richtlijnen 2x een G en 2x een ZG vind ik nu ook weer helemaal toppie, (maar goed wij hebben vroeger alleen gefokt met U moederdieren en hebben zelfs NL kampioenen gefokt....).

Ben uiteraard wel benieuwd naar de combi

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:37

@studiemiep; Een U halen met een hond die niet uit een showlijn komt is nog een hele toer. Persoonlijk vindt ik het prima als de moeder/vader minimaal ZG hebben behaald. Tenzij je natuurlijk zelf een hond zoekt om later succesvol mee te showen, dan zou ik een andere pup gaan zoeken:D

TS: Ben je met de hond ook naar een fokdag van de LV geweest? Of de clubmatch? En wat was daar het resultaat?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:03

Een labrador uit een showlijn of een field trial lijn kun je niet met elkaar vergelijken. Beide hebben dan ook compleet verschillende (karakter)eigenschappen en ook een ander exterieur. Ik ben van mening dat er op de shows zeer nadelig gekeurd wordt ten opzichte van de werkhondjes. Alle field trial hondjes scoren een G, en als je geluk hebt een ZG.

Afgelopen zomer was ik op de Labrador Show in Bennekom en daar sloeg ik haast stijl achterover van verbazing. Bagger vette labradors, geen fatsoenlijk gangwerk, super grove koppen (leken wel kruisingen met rottweilers), en dat werd allemaal beloond met een U 8)7 Dan vraag ik mij toch erg af wat er niet helemaal goed gaat....
Als je de uitslagen ook digitaal na leest, staat er zelfs bij vele keurrapporten ''niet mijn type hond''. Volgens mij gaat het er ook niet om of een hond de smaak is van de keurmeester, maar of ie voldoet aan de rasstandaard >;)

Maargoed, het moge duidelijk zijn dat shows niet echt aan mij besteed is :D

Met mama in spé gaat het geweldig, vandaag is het dag 52 van de dracht. Vanmorgen bij de dierenarts geweest voor een rontgen foto. Helaas heb ik nog niet 100% duidelijkheid over het aantal, het zijn er of 6 of 7. Het leek op de foto alsof er een paar over elkaar heen lagen, dus vandaar de twijfel over het aantal pupjes. Zojuist nog een paar plaatjes geschoten van moeders met d'r dikke buik en de andere honden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:17

Ze begint al lekker stevig te worden, wat een knappe moeder zeg! :D
Ben echt heel benieuwd hoeveel pups je uiteindelijk gaat krijgen uit deze ontzettend mooie combinatie.

Ik kan me trouwens helemaal vinden in jouw lijn van fokken. Mooie, goed uitziende labs met volgens mij ook een zeer fijn karakter :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:22

knappe moeder, ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. ik ga dit hier even volgen!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:22

lekkere buik heeft die :) ben benieuwd wat een schatjes daar uit komen ^^

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 10:02