Varken zou ik zelf voor de zekerheid niet geven. Waarom niet? Er blijft nog zoveel over zonder varken erbij en dat kan allemaal sowieso geen kwaad. Let er wel op dat dragende delen en ribben van volwassen dieren veel te hard zijn. Voor de rest kan het echt geen probleem geven. Hier eten ze van het hele rund. Luchtpijpen, kopvlees, strotten, borstbeen enz. vinden ze geweldig lekker. Mag dan wel zeggen dat ik altijd vers voer (kvv en barf) en mijn vlees bestel op een site waar ze het speciaal voor honden verkopen zodat ik zeker weet dat het geschikt is.
Een runderborstbeen zijn ze beiden verzot op!!! En kunnen ze makkelijk 1 á 2 uur mee doen en gaat helemaal op. Schrokken doen ze niet omdat ze een groot stuk hebben en langzaam op knagen. Penslappen van 1 kg schrokt mijn ene hond wel in 1x naar binnen maar geeft ook nooit problemen.
Overigens!!!! Nooit botwerk geven als je nooit vers voert omdat het bot dan gewoon heel moeilijk of niet verteerd omdat de PH waarde van de maag door het brok voeren anders is (minder zuur). Altijd beginnen met pens of penscompleet of in elk geval een aantal weken gemalen vers voordat je overstapt op dit soort botwerk.