Wat als je het niet meer kan betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:29

russel schreef:
Voor een vlooienpotje al adviseren afstand te doen? Vind ik wel kort door de bocht, legio honden worden niet behandeld tegen vlooien en voor krabben hoeven ze niet naar een DA, dan ben je idd zo 35 euro kwijt.

Dat is niet wat ik zeg....
En voor krabben hoeven ze niet naar de DA... Ook niet als het beestje zich tot bloedens toe open bijt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:32

Jij Stef:

stef schreef:
Eigenaar rookt inderdaad, ....

:)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:32

Ja, dat gebeurd, dat doen ze, maar de meeste vloeienmiddeltjes helpen helemaal niet. Dan kan je beter adviseren om zijn kleedjes in zijn mandje te wassen of om hem op een paarden deken te laten slapen...dan komt hij ook van zijn vlooien af.

En dat zeg je dus wel, want je vind dat hij voor dat vlooienpotje al niet genoeg geld heeft en dus zijn hond maar moet gaan afstaan...dat is beslissen voor een ander en dat vind ik bemoeizucht. Hij/zij vind het kennelijk niet erg dat zijn hond zo krabt.

Er zijn zat boerenhonden die onder de teken zitten en zich rotkrabben, die honden lopen ook altijd buiten en struinen alles af. Zat katten zitten in de zomer onder de vlooien. Ik vind dat vies, maar sommigen vinden dat niet vies. En die hond zal nu idd zoveel gekrabt hebben dat hij wat wondjes heeft. Maar je maakt er wel een drama van.

En nou en, hij rookt??? Dan zal hij ook wel minder eten dan een niet roker.....heb ook gerookt en ik at minder, want roken beneemt de eetlust....heb nu overgewicht met het roken niet....weer bemoeizucht. Kijk je ook wat hij in de koelkast heeft staan? Of hij wel goed eet, of alleen frieten en pizza's of dat zijn hond rotzooibrokken van de Lidle krijgt, of alleen eet wat de pot schaft als baasje kookt?
Het is maar hoe men denkt voor zijn dieren te willen zorgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:34

stef schreef:
russel schreef:
Voor een vlooienpotje al adviseren afstand te doen? Vind ik wel kort door de bocht, legio honden worden niet behandeld tegen vlooien en voor krabben hoeven ze niet naar een DA, dan ben je idd zo 35 euro kwijt.

Dat is niet wat ik zeg....
En voor krabben hoeven ze niet naar de DA... Ook niet als het beestje zich tot bloedens toe open bijt?

Dan zou ik toch rappies gaan, weet je hoe erg jeuk is?

:(:)

Stef, hoe denken die eigenaars (of eigenaar) er zelf over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:35

Kun je deze week niet bij de eigenaar weer op de koffie om alles op een rijtje te zetten?
Even een lijstje maken met wat alles kost?
Stoppen met roken is lastig, maar je kan voorstellen dat als hij/zij de helft minderd deze maand er vlooiendruppels gekocht kunnen worden. Want 1 maandje minder roken klinkt wat minder dreigend.

(en ja, ik snap dondersgoed wat roken met een mens doet, het is een verslaving. Máár als je roken belangrijker vind dan geld hebben voor basisbehoeften voor jezelf en/of dieren dan zou je toch even goed achter de oren moeten krabben. Want door te minderen met roken is immers ook al geld te besparen, ik vind best dat het bespreekbaar mag zijn.)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-09-11 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:36

Dan die eigenaar maar eens vertellen dat die jeuk heel erg is voor die hond, dan misschien dat hij er anders over gaat denken en prioriteiten gaat stellen in zijn uitgifte patroon.

Bemoeizucht krijg ik jeuk van... :+

Magrathea

Re: Wat als je het niet meer kan betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:41

Oh trouwens, ik zal jullie even het hele enge verhaal vertellen van mijn vriend :+

Die heeft dan wel een hond en twee katten, maar zij hebben last gehad van een vlooienplaag. Het hele huis zat onder. Mijn vriend zijn onderbenen zaten onder de beten. Als hij uit bed stapte voelde hij ze op zijn benen springen. Er moest zo'n mannetje bij komen die het hele huis van boven tot onder schoonmaakt (ben even de naam kwijt van zo'n mannetje :+ ). Twee keer.

Maar goed, dat is ook niet gratis. En aangezien deze hond binnen leeft, en niet op een boerderij, is het toch wel een reëel iets om rekening mee te houden.
Dusch: dekentjes wassen op 90 graden, hond elke dag kammen met een vlooienkam, en een keertje in bad met afwasmiddel (tegen mijn hoofdluis werkte het :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:43

Waarom reageer je dan op dit topic?

Sorry, maar als ik zo een situatie had in mijn directe omgeving, dan deed ik er ook iets mee. Omdat die hond geen keus heeft, en ja, een hond die zich tot bloedens toe openkrabt/bijt, daar moet iets mee :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:25

Ik zou zelf liever dagen goedkoop brood eten als dat er voor zorgt dat mijn beestjes de hulp krijgen die ze nodig hebben.
In deze situatie zeg ik laat de eigenaar afstand doen, maar je ziet veel te vaak dat mensen met zo'n leven nog zo blij zijn met hun hond/kat, hun maatje dat ze ze niet kwijt willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:11

Misschien kun je ze helpen? :)
Met pipetjes en een DA bezoekje?
Of met een nieuw huisje?
Of niks doen en het topic sluiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:26

Ik ben cold turkey gestopt met roken. Een beetje roker rookt al gauw een pakje sigaretten per dag a 6-7 euro, wanneer je dan een weekje niet rookt, dan kun je al een vlooienkuur halen. Met shag, een weekje langer niet roken, waar een wil is, is een weg.
Roken en wat dat een roker per maand wel niet kost, is op een of andere manier voor rokers niet bespreekbaar. Maar ga dan niet zeiken dat je het vlooienmiddel voor je hond niet kunt betalen of dat je zo krap zit. Doe dan wat je moet doen, maar om je hond niet van de jeuk af te helpen, omdat je zelf zonodig een peuk te roken moet hebben, vind ik triest.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:23

Kost een pakje sigaretten al 7 euro? Niet te geloven dat er nog gerookt wordt....

Een pakje per dag kost dan ong. € 210,- per maand....kun je onderhand een paard van onderhouden...:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:58

Ik ben zelf vroeger wel een keer gestopt met roken omdat ik toen anders mijn 3 honden niet meer kon onderhouden (ben later ook weer begonnen toen het financieel weer beter ging 8)7 ), dus ik snap niet dat diegene niet wil stoppen met roken. Stress vind ik een smoes, ik had ook stress, was net 2x verhuisd dwars door het hele land, stond zo rood dat het zeer deed aan je ogen, had de verantwoording over mijn kind, relatie op de klippen, hond met zware allergie ook nog eens geen hulp van anderen...
Je moet op zo'n moment ruggegraat hebben of zien te vinden en je verantwoording nemen vind ik.
Als die hond er tot bloedens aan toe is en die persoon dat kan aanzien zonder zijn/haar sigaretten in te ruilen voor medische behandeling van de hond dan kan die hond maar beter een ander goed thuis krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:29

Ik reageer op dit topic omdat het zo makkelijk is om een publikelijk orgaan zoals internet te raadplegen, ipv zelf die eigenaar aan te spreken en uit te leggen dat jeuk voor zo een hond tergend is, dat ontsmetten van zijn mand en dekentje het begin is, dat vlooienpoeder goedkoper is dan een DA bezoek en dat een paardendeken in de hondenmand wonderen doet. Ipv zo iemand een zwarte piet op de schouder te zetten, op bokt de barmhartige samaritaan uit te hangen en iedereen te laten oordelen dat de DB moet komen, de hond in beslag genomen moet worden, de hond afgestaan moet worden, dat ze moeten gaan stoppen met roken, foei!! want roken is duur en nu zijn ze niet goed meer voor hun hond.

Sommige mensen zijn niet zo proper, hebben gewoon eerder iets van "valt wel mee", gaan niet zo snel over tot aktie. Maar als je je dat aantrekt, dan ga je naar de eigenaar en spreekt daar mee, dan hoef je geen topic te maken dat je zo goed bent om een potje vlooienspul te gaan brengen.....en heel bokt hierin mee te laten krijgen.

Deze mensen zitten wellicht even in zwaar weer, maar zoals Stef zegt, ze zijn dol op de hond, dus heus wel voor rede vatbaar, om dan meteen te gaan spreken over de hond maar weg te doen....en wat vinden jullie.

Daar krijg ik jeuk van, vind dat zo ontzettend Hollands weer, dat eigen straatje....daar reageer ik op. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:52

russel schreef:
Ik reageer op dit topic omdat het zo makkelijk is om een publikelijk orgaan zoals internet te raadplegen, ipv zelf die eigenaar aan te spreken en uit te leggen dat jeuk voor zo een hond tergend is, dat ontsmetten van zijn mand en dekentje het begin is, dat vlooienpoeder goedkoper is dan een DA bezoek en dat een paardendeken in de hondenmand wonderen doet. Ipv zo iemand een zwarte piet op de schouder te zetten, op bokt de barmhartige samaritaan uit te hangen en iedereen te laten oordelen dat de DB moet komen, de hond in beslag genomen moet worden, de hond afgestaan moet worden, dat ze moeten gaan stoppen met roken, foei!! want roken is duur en nu zijn ze niet goed meer voor hun hond.

Sommige mensen zijn niet zo proper, hebben gewoon eerder iets van "valt wel mee", gaan niet zo snel over tot aktie. Maar als je je dat aantrekt, dan ga je naar de eigenaar en spreekt daar mee, dan hoef je geen topic te maken dat je zo goed bent om een potje vlooienspul te gaan brengen.....en heel bokt hierin mee te laten krijgen.

Deze mensen zitten wellicht even in zwaar weer, maar zoals Stef zegt, ze zijn dol op de hond, dus heus wel voor rede vatbaar, om dan meteen te gaan spreken over de hond maar weg te doen....en wat vinden jullie.

Daar krijg ik jeuk van, vind dat zo ontzettend Hollands weer, dat eigen straatje....daar reageer ik op. :Y)

Als zo'n hond zich dan al tot bloedens kapot heeft gekrabt? Dan nog uitleggen dat jeuk voor een hond tergend is? Wel voor rede vatbaar? Sorry hoor.... maar dan zit er iets niet goed bij die hondeneigenaar imo.
Prioriteiten stellen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:56

Kijk altijd maar weer dat eigen referentie kader, want wij zijn zo goed voor onze dieren!!!!

We gaan allemaal maar af op de woorden van de TS en maken het allemaal nog groter dan het misschien in werkelijkheid is.

Een hond krabt ook door te bijten en een wondje heb je dan zo...maar hier zien we met zijn allen voor ons dat de hond een open rug heeft waar het bloed op zit.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:02

russel schreef:
Kijk altijd maar weer dat eigen referentie kader, want wij zijn zo goed voor onze dieren!!!!

We gaan allemaal maar af op de woorden van de TS en maken het allemaal nog groter dan het misschien in werkelijkheid is.

Een hond krabt ook door te bijten en een wondje heb je dan zo...maar hier zien we met zijn allen voor ons dat de hond een open rug heeft waar het bloed op zit.... ;)

Ik weet niet hoeveel verstand jij van honden hebt maar de staart/kont kapot bijten is een hotspot en daar moet je meteen achteraan want dat komt niet zomaar even weer goed door een mandje te ontsmetten en als jij het normaal vindt dat een hond zich snel kapot krabt en wondjes krijgt die bloeden, dan twijfel ik ook aardig aan jouw manier van verzorging.
Maar als jij dat normaal vindt tja... dan is dat jouw standaard, maar goed voor de dieren dat niet iedereen die standaard heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:07

Ja zie je dit is bokt :D

Iemand zet een alarmbericht over een ander op bokt en iedereen holt er achter aan en spreekt schande :D zonder ook maar zelf gezien te hebben.... :+ van krabben tot een bijtwondje tot helemaal bloedens toe open, tot geen verstand van dieren te hebben en een dierenbeul omdat je wel rookt voor 7 euro per dag maar geen DA gaat bezoeken die niet bezocht hoeft te worden als de vlooien behandeld wordt en de eitjes gedood. Scheelt een boel geld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:10

Wij kunnen natuurlijk niet in hun portomonee kijken, maar als ze nu naar de dierenarts gaan. zouden ze dat in termijnen kunnen betalen!? (nogmaals, weet natuurlijk niet of ze dat redden)
Wat voor nu heel goed tegen de jeuk zou kunnen helpen, is hem wassen met groene biotex!! weet ik hele goede ervaringen mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:30

russel schreef:

Iemand zet een alarmbericht over een ander op bokt en iedereen holt er achter aan en spreekt schande :D zonder ook maar zelf gezien te hebben.... :+ van krabben tot een bijtwondje tot helemaal bloedens toe open, tot geen verstand van dieren te hebben en een dierenbeul omdat je wel rookt voor 7 euro per dag maar geen DA gaat bezoeken die niet bezocht hoeft te worden als de vlooien behandeld wordt en de eitjes gedood. Scheelt een boel geld.

Wel knap dat jij, zonder die hond gezien te hebben, wel weet dat de hond zonder medische behandeling weer goed komt. Dat de wondjes niet zo erg zijn en dat het allemaal wel meevalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:36

russel schreef:

Wel roken en ´geen geld´ ís ook ~~}>
Prima als je de eigen verslaving boven dierenwelzijn hebt. Dan moet je geen dier houden.

Dat ´geen geld´ is hier op Bokt continue bij van alles en nog wat de smoes, een reden, zélden een excuus.
Eigenlijk altijd een kwestie van prioriteiten. Wanneer dat dierenwelzijn op een laag pitje betreft MOET daar schande van gesproken worden.
Een huisdier houden begínt al met een ´egoïstische´reden. Dat is geen recht en levert wel een verantwoordelijkheid op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:38

Haha, kijk ook zo iets. Wie zegt dat die mensen geen geld hebben? Wat is geen geld hebben? Misschien rookt die mens wel 1 sigaretje op zijn tijd....iedereen maakt er maar meteen kettingroker van... :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:54

Een hond die zich kaal en tot bloedens toe krabt/bijt kan geholpen worden met een paardenmiddeltje.
Dierenarts is er niet bij nodig.Ik had ook een hond met vlooien allergie,beet zich kaal en tot bloedens toe op de kont en staart.D.A. had álles geprobeert maar wist het ook niet meer,niets hielp.Hond was uit behandeld zei de D.A.Tot ik dé tip kreeg van het paardenmiddeltje,hond was later verlost van de vlooien en de jeuk.Haren kwamen weer terug,nog mooier en dikker van voorheen en de jeuk bleef weg.
TS Laat de eigenaar hoefteer op de kale/kapotte plekken smeren,doe de hond een t-shirt aan en hij zal genezen! Wie het niet gelooft,prima,het is vrijwillig te proberen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:59

russel schreef:
Haha, kijk ook zo iets. Wie zegt dat die mensen geen geld hebben? Wat is geen geld hebben? Misschien rookt die mens wel 1 sigaretje op zijn tijd....iedereen maakt er maar meteen kettingroker van... :D

Je slaat de kern over Russell.

De kern is dat wanner je een huisdier in huis haalt, dit een verantwoordelijkheid in huis halen inhoudt.
Wannneer je niet voor het welzijn kan zorgdragen hoor je dat dier niet te houden.
Het enige valide excuus is de ´rijdende trein´. Wanneer poep gebeurt en omstandigheden veranderen, verschuiven prioriteiten en veranderen de keuzs. Sommigen noodgedwongen en zijn geen ´keuze´. De zorg voor een huisdier is een voorbeeld. Het kan hooguit zijn dat je op een rijdende trein zit en even tijd nodig hebt om bijvoorbeeld goedkopere leefonstandigheden, goedkopere leefgedrag óf een andere huis te vinden.
De rest is geneuzel.

Kan je de (in lijn met de samenleving waarin je leeft) juiste omstandigheden niet bieden; om welke echte of vermeende reden ook, dan kan je dat dier niet houden :)*
Kat, hond, paard, goudvis.
De vijf vrijheden zijn op alllemaal van toepassing.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:08

gohya schreef:
TS Laat de eigenaar hoefteer op de kale/kapotte plekken smeren,doe de hond een t-shirt aan en hij zal genezen! Wie het niet gelooft,prima,het is vrijwillig te proberen.

...en de vlooien?
Gaan die met de pootjes vastzitten in de teer?
Zou kunnen. Hond kaal scheren, insmeren met hoefteer. Ik zal het onthouden als tip tegen vlooien.

Hoe doe je dat buiten in het gras of op zand of in het bos? Blijft dan niet het halve eco-systeem aan de teer plakkan? Of hou je de hond aan de lijn zo lang die geteerd is?

Ik wist ook niet dat hoefteer gratis was overigens.

Verder lijkt me de extra heavy duty was of het weggooien van t-shirt, overalletje, niet goedkoper dan een anti-vlooi dingseligheidje bij de dierenwinkel/Welkoop.