Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:15

kan idd goed uit stress komen, ik heb 1 kat van andere mensen overgenomen (een geholpen kater) die daar ook alles onderzeek doordat ze een baby in huis hadden en een poes overgenomen omdat deze de andere kat in het huishouden terroriseerde. nu ze bij mij zijn is er helemaal niets aan de hand!

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:20

Eerst even de medische dingen uit sluiten bij de dierenarts. Maar ik denk dat het gewoon stress is. Ongevraagd laat jij allerlei andere dieren toe op zijn territorium. Je vriend is duidelijk meer een dierenvriend dan jij. Omgekeerd kan hij ook zeggen: de kat was er eerder, door alle dieren die jij erbij nam heeft zij stress en gaat ze plassen.

Een dier neem je niet om weer weg te doen als hij niet bevalt, het is gen auto of een paar nieuwe schoenen :)

Als ik je vriend was had ik jou er trouwens uit gegooid ipv de kat :o

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:22

Ik heb een kat gehad die dit altijd op het aanrecht deed, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik ging uit huis, op mijzelf wonen en het is nooit meer gebeurd. De kat is wel degelijk zindelijk, maar zeer ongelukkig. Ik denk dat je er goed aan doet een ander thuis te vinden voor Nala. Of je vriend te verlaten, dan zal de poes het ook niet meer doen. Jij bent hier de stoorfactor lijkt me.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:23

Ik snap idd de frustratie's. Wij hebben zelf 2 katten en gelukkig hebben die maar af en toe een ongelukje. Nu was met de vakantie de poes van mijn schoonouders hier, was afgesproken buiten mij om en bij voorbaat snapte ik al niet waarom; poes is geen knuffelpoes, houd NIET van kinderen (wij hebben 2 kleintjes), is gewend zo'n beetje de hele dag buiten te lopen en was niet bekend met een 'dichte' kattebak.
Waarom laten ze die kat niet thuis met een bak voer in de schuur?
Nee dat kon niet en de poes vond het toch wel erg leuk om aan het einde van de dag een aai te krijgen, dat gemis wilden ze hem niet aandoen.

Je raad hoe het bij ons ging: poes was niet gediend van onze kinderen en katten en we hebben haar uiteindelijk de volle 2,5 week niet gezien, ze zat hele dagen in hetzelfde hoekje. Maarja, ik kon wel de pis opruimen, poepen deed ze op de bak maar de rest liet ze gewoon overal lopen. Man wat was ik blij dat ze ging na bijna 3 weken, er komt hier ook never nooit meer een vreemde kat in huis.

Afgezien daarvan; wat doen jullie om haar zindelijk te krijgen? Want dat moet ze wel leren en gaat niet vanzelf.
Wat je iig al kunt doen is zowieso haar opsluiten als je er niet bent, bij voorkeur in een kamer met laminaat of plavuizenvloer, dat is makkelijk schoon te krijgen. Daarnaast niet accepteren dat ze overal rondloopt, deur naar boven of slaapkamerdeur dicht doen, zo ook de deur van de badkamer, washok ed. Dan je rondslingerende spullen zoveel mogelijk opruimen (en nee, ze hoort daar niet op de plassen maar wil je haar zindelijk maken dan moet je de gelegenheid wegnemen).
Je hebt 2 katten dus 2 kattebakken is niet raar, vul de 2e met een ander soort kattegrit of met bv houtsnippers of zand. Weet ze wel hoe het luikje van de bak werkt? Dat zou je er ook af kunnen halen de eerste weken zodat ze wat makkelijker erop gaat.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:25

Agossie schreef:
Ik heb een kat gehad die dit altijd op het aanrecht deed, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik ging uit huis, op mijzelf wonen en het is nooit meer gebeurd. De kat is wel degelijk zindelijk, maar zeer ongelukkig. Ik denk dat je er goed aan doet een ander thuis te vinden voor Nala. Of je vriend te verlaten, dan zal de poes het ook niet meer doen. Jij bent hier de stoorfactor lijkt me.

_/-\o_

kraakte

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:26

dat was ook mijn idee om te doen bij het berichtje van Agossie :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:31

Kenyada schreef:
dat was ook mijn idee om te doen bij het berichtje van Agossie :)

En ik sluit me daar volledig bij aan _/-\o_

Onze je-weet-wel-kater pist ook geregeld naast de bak. En niet omdat ie niet schoon genoeg is, nee, omdat meneer maar al te graag bij mij op bed wil liggen, wat dus niet mag... (waterbed.... :') ) Dus, als hij vind dat 't allemaal te lang duurt, pist ie voor de slaapkamerdeur. Tja.. Ook heeft ie een periode gehad dat ie overal ging zitten, dat was dus idd medisch, blaasgruis, de arme ziel. Dat is nu wel over, gelukkig, maar ja, die slaapkamer blijft.. Nou ja, het is en blijft m'n lieveling hoor. En daarbij, laminaat is te vervangen, mijn lieve kat niet.

Edit; Cara doet het dus ook echt om mij, toen ik een week weg was en mijn vriend wel gewoon thuis was, heeft ie het schoon gehouden, plus dat hij geen moment aan de deur gekrabd had. Doet ie anders wel namelijk. Toen ik na die week weer thuis kwam, stond ik welgeteld nog geen 5 minuten op de kamer of hij stond alweer te krabben aan de deur :')
Laatst bijgewerkt door Maggie_Eddy op 05-09-11 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:32

Arme poes... ik hoop dat je vriend snel dat diertje weg doet, óf jou ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:32

Maggie_Eddy schreef:
Nou ja, het is en blijft m'n lieveling hoor. En daarbij, laminaat is te vervangen, mijn lieve kat niet.

Kijk, DIT is nou een juiste instelling als baasje zijnde. +:)+

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:33

Roosch schreef:
Maggie_Eddy schreef:
Nou ja, het is en blijft m'n lieveling hoor. En daarbij, laminaat is te vervangen, mijn lieve kat niet.

Precies mijn gedachte, jammer dan van je handtas :o

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:33

Roosch schreef:
Maggie_Eddy schreef:

:o Dank u! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:39

Roosch schreef:
Maggie_Eddy schreef:

Ook helemaal mee eens. Ik heb mijn kat ook niet weg gedaan, ik heb haar meegenomen en toen was het helemaal over. Ze heeft het nooit meer gedaan. Ze is 16 jaar geworden bij me. Scheet was het! Een dier doet zoiets nooit om "te pesten"...

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:44

Nee idd, een dier weet überhaubt niet eens wat dat is, "pesten". Volgens hen is daar een hele duidelijke reden voor, ook al vinden wij mensen die reden misschien wel dikke onzin. Zo kan een dier gewoonweg niet denken. Daarentegen kan een dier wel retegoed aanvoelen of iemand een dierenmens is of een mens met dieren... Waarschijnlijk dat ie dus ook daarom al JOUW spullen uitzoekt om overheen te zeiken, zit jouw geur aan en die mot ie niet.. Heel simpel, territoriumdrift met wellicht iets van jaloesie? Voor zover het mogelijk zou kunnen zijn dat een dier jaloers kan zijn in die zin zoals wij dat uitleggen??
@Agossie: Toen mijn Cara dus als een zielig hoopje kat in de gang lag, omdat hij zo'n pijn had aan z'n blaas, had ik het hart in m'n strot zitten. Toen we bij de dierenarts waren was ik dan ook echt bang dat het over was, ik ging in eerste instantie met het idee van een stevige griep (aldus de assistente aan de telefoon) naar de DA, tot ik zijn ernstig serieuze gezicht zag en het dus ernstige blaasgruis bleek... Brrr, nee ben blij, ondanks z'n gepis, dat hij weer lekker de oude is! Want meeennn, ik voelde me echt schuldig dat ik het niet eerder had opgemerkt!!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:48

Hier hetzelfde probleem. Ik ben stapelgek met mijn katten maar ik werd op een gegeven moment helemaal moedeloos van mn Bommel. Overal pissen, tegen de gordijnen, op het aanrecht, over tassen, en voooral de kast niet open laten staan want anders....

Ik heb Bach bloesemtherapie gekocht, de rescue. Geweldige naam want was in mijn ogen écht het laatste redmiddel. En het hielp, ik zág hem rustiger worden, het was pure stress. (Verhuizing, ik niet lekker in mn vel) heb dit drie maanden vol gehouden en ben toen gestopt en hij heeft het niet weer gedaan. Ik ben in augustus op vakantie geweest en toen ik terug kwam....je raad het al. Meneer weer aan de drupjes gedaan en geen enkel probleem meer. Over een paar weken bouw ik het weer af. Sommige katten zijn enorm stressgevoelig en als ik de jouwe was zou ik ervan overlopen :x

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:51

Maggie_Eddy schreef:
@Agossie: Toen mijn Cara dus als een zielig hoopje kat in de gang lag, omdat hij zo'n pijn had aan z'n blaas, had ik het hart in m'n strot zitten. Toen we bij de dierenarts waren was ik dan ook echt bang dat het over was, ik ging in eerste instantie met het idee van een stevige griep (aldus de assistente aan de telefoon) naar de DA, tot ik zijn ernstig serieuze gezicht zag en het dus ernstige blaasgruis bleek... Brrr, nee ben blij, ondanks z'n gepis, dat hij weer lekker de oude is! Want meeennn, ik voelde me echt schuldig dat ik het niet eerder had opgemerkt!!

Mijn grote rooie kater had ook blaasgruis. 4 keer "gespoeld" en hij is bijna 17 geworden. Ik mis hem nog steeds... Het is moeilijk te zien voor een leek hoor. De eerste keer wist ik niet wat hem overkwam, daarna herkende ik het meteen.

Ik denk overigens dat Nala uit het OP niet blaasgruis heeft.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:52

PussInBoots schreef:
Sommige katten zijn enorm stressgevoelig en als ik de jouwe was zou ik ervan overlopen :x

_/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:07

Maggie_Eddy schreef:
En niet omdat ie niet schoon genoeg is, nee, omdat meneer maar al te graag bij mij op bed wil liggen, wat dus niet mag... (waterbed.... :') ) Dus, als hij vind dat 't allemaal te lang duurt, pist ie voor de slaapkamerdeur.
Edit; Cara doet het dus ook echt om mij, toen ik een week weg was en mijn vriend wel gewoon thuis was, heeft ie het schoon gehouden, plus dat hij geen moment aan de deur gekrabd had. Doet ie anders wel namelijk. Toen ik na die week weer thuis kwam, stond ik welgeteld nog geen 5 minuten op de kamer of hij stond alweer te krabben aan de deur :')

Maggie_Eddy schreef:
Nee idd, een dier weet überhaubt niet eens wat dat is, "pesten". Volgens hen is daar een hele duidelijke reden voor, ook al vinden wij mensen die reden misschien wel dikke onzin.

En watvoor goede reden had jouw kat dan?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:10

Wat wil je eigenlijk horen die kat is zeker 3 keer verhuisd de eerste keer nasar jullie, toen nog 2 of drie keer , veel te vroeg van mamma weg en en hond erbij en jij het vreemd dat ze plast. voor hetzelfde geld heeft ze pijn of is psychisch verknald door die grapjes en je tas kan ook hangen dan kan ze niet eens plassen, denk niet alleen aan je dure dingetjes maar help die stakker zet er een tweede bak bij voor haar alleen in een kamer waar je haar een paar dagen neerzet met eten om tot rust te komen desnoods haar kamertje en zet haar er meerdere keren per dag in en laat haar nakijken. 98 procent van de katten man vrouw heeft blaasgruis dus....
Die kat kan dit niet helpen stel de hond doet zoiets dan mag het zeker wel en waarom een godsnaam een pittbull bij poezen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:15

JunkDeLuxe schreef:
Maar Nala, onze kattin, die heeft echt een hemelse schrik van Zara. Gisteren zat ze uren op het terras, arm beestje. Vandaag gaat het al wat beter, ze sluipt als het ware door het appartement wanneer ze durft, maar ze durft al, en dat is al iets. Ze is net ook nog wat komen flodderen op het bed. Maar als ze Zara dan ziet, kruipt ze weer onder het bed. Ik denk niet dat Zara iets naar Nala zou doen, maar feit is dat Nala het altijd op een lopen zet en dat Zara dat wel spannend vind Ach, dat betert nog wel!

Uit een ander topic, maar gek hè? dat je kat van angst pist? Hond weg, jij weg, kat gelukkig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:18

Dus enkel omdat er een kat in huis is mag er verder niets bij?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:20

nee ik denk niet dat Agossie dat bedoelt, enkel dat de kat dit gedrag misschien vertoond door de komst van de hond? of niet?

edit: je hebt nu eenmaal eerder andere dieren in huis gehaald en ikzelf ben wel van mening dat wanneer je een nieuw dier in huis haalt en het niet klikt met de andere dieren die al eerder in je huis wonen dat je dan toch de oudere dieren op hun plekje laat en het nieuwe dier naar een ander plekje brengt....of er dus een andere oplossing voor vind die wel werkt zodat de oude en nieuwe dieren allen gelukkig zijn met elkander.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:23

Agossie schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Maar Nala, onze kattin, die heeft echt een hemelse schrik van Zara. Gisteren zat ze uren op het terras, arm beestje. Vandaag gaat het al wat beter, ze sluipt als het ware door het appartement wanneer ze durft, maar ze durft al, en dat is al iets. Ze is net ook nog wat komen flodderen op het bed. Maar als ze Zara dan ziet, kruipt ze weer onder het bed. Ik denk niet dat Zara iets naar Nala zou doen, maar feit is dat Nala het altijd op een lopen zet en dat Zara dat wel spannend vind Ach, dat betert nog wel!
Uit een ander topic, maar gek hè? dat je kat van angst pist? Hond weg, jij weg, kat gelukkig.

Nou idd, wel ontzettend sneu van TS dat ze er niet bij verteld dat het poesje doodsbang is voor de hond! Beest wel de grond intrappen, maar niet vertellen wat de échte reden is van haar gedrag! :x

Je zou je moeten schamen TS... je hebt het steeds maar over je dure tassen, maar een LEVEND wezen waar JULLIE!!! voor hebben gekozen, dat moet maar oprotten als het even tegenzit?? Gelukkig is je vriend verstandiger.....

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:29

ik denk dat ts zich ook wel schaamt aangezien ze niet meer gereageerd heeft in dit topic ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:30

Ik denk serieus dat TS het probleem is, aangezien de poes het gedrag al eerder vertoonde. De komst van de hond heeft het waarschijnlijk erger gemaakt.

Over schamen. Het is al laat, ze kan in bed zijn. Maar ja, als ik haar was zou ik me schamen...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:31

Agossie schreef:
JunkDeLuxe schreef:

haha (sorry)