Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:00

opsturen naar Cesar :D

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:02

Het gevaar zit er bij deze hondjes, dat het idd niet meer als hond gezien wordt. Maar consequent zijn is gewoon heel belangrijk en vooral géén medelijden hebben!
Ik zou proberen hem eerst als hond te behandelen (het hoeven maar kleine dingen te zijn die niet goed zijn, ik veroordeel jullie hier niet op hoor!). En een gedrags therapeut inschakelen. Je bent aan je hondje begonnen, dan zou ik het niet opgeven. Maar als het echt niet gaat, dan zou ik hem laten inslapen...

BSSK

BKS schreef:
opsturen naar Cesar :D

:')

AngelofLove

Ik was gister op een open dag van een stichting en daar was een wat agressievere kruising schnauzer. Deze hond viel ook andere honden aan, heb toen een gedragstherapeut bezig gezien en binnen een half uurtje kon hij met een losse lijn andere honden passeren zonder dat er iets aan de hand was. Het is dan natuurlijk aan de eigenaren om door te gaan met die methode en zichzelf zelfverzekerd op te stellen, want als jij er al bij loopt van 'oh, hij kan bijten' dan is die kans ook groter....

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:03

Goof schreef:
NO offence, maar het is een hondje dat kleiner is dan mijn kat.....
Sterk verhaal als die onhandelbaar is, opvoeden, op zijn donder geven. Dat enkelhoge minihondje zal toch zeker niet overheersen?? :?

Sorry, maar dat waren ook mijn gedachten...
Beest is onhandelbaar, oke, maar je gaat me niet wijsmaken dat je geen manier kan bedenken om in te grijpen als het uit de hand loopt. Snok, hop, hondje in de lucht, gedaan met bijten, tadaa!!! :+
Nu krijg ik vast half bokt in mijn nek, maar alles beter dan dat hij bijt, toch?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:05

Ik zou het niet vertrouwen met zo'n klein kindje en een gevaarlijke hond.
Wat ik niet snap is dat je zusje tussen vechtende honden in gaat staan in plaats van de hond.. nouja, excuses, de chihuahua.. naar achteren te trekken en op z'n plek te zetten.
Kan het niet voor me zien hoe het gebeurt is maar een mens heeft zoveel meer kracht dan zo'n opdondertje.

Ik zou er eens een professional naar laten kijken en anders.. ik zeg het niet graag.. inslapen.
Eigen veiligheid eerst.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Niet grof bedoeld en ken ook niet het hele verhaal, maar laten inslapen omdat de baasjes de hond niet opvoeden? Dit is een dominantieprobleem. Hij ziet nu zijn bench e. d. als zijn territorium. Hij voelt aan dat jullie bang/onzeker zijn en neemt de boel in eigen handen.
Als je het zelf niet kan oplossen zijn er honderden anderen die dat wel kunnen.

Neem eens een kijkje op deze website: http://www.packleader.nl/

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:10

Iedereen onderschat hem nu omdat hij klein is?
hij is 4,5 kilo, en meer hond dat bijv. een labrador.

Ik heb hemnooit onderschat, nooit betutteld e.d
We zijn absoluut streng voor hem! En dingen als tikken, ruk aan de lijn, nekvel, op z'n rug leggen.. alles is de afgelopen tijd al voorbij geweest!

Het andere (veel kleinere en oudere) hondje in huis word met rust gelaten door hem.
Een teefje die wat groter was dan de kleine is naar een ander huisje gegaan omdat ditdus niet ging.

Pfff... ik vind het lastig!

o, en gecastreerd is hij al, ik vind het (achteraf) ook echt niet kunnen dat er met zo'n vader is gefokt! alleen voor de papieren? pff..

Caira

Re: Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:13

onderschatten met zijn 4,5 kilo? Meid lees wat je schrijft, je laat je toch niet intimideren door een groot uitgevallen cavia? Mijn hond is 45 kilo maar die had dit soort fratsen echt niet uit hoeven halen, want dan was hij het haasje geweest. Opvoeden en korthouden die handel.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:13

Het gedrag word niet onderschat, maar zeg nou eerlijk, als een herder of rottweiler een hond ziet die hij aan wil vallen en hij trekt, dan loop ik niet zomaar de andere kant op...als mijn jack russel een hond ziet waar hij al lelijk op reageert en hij wil daarheen, krijgt ie vliegles...jammer dan voor m, als ik zeg kom hier bedoel ik ook kom hier...en als je dan niet komt help ik wel even.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:16

Citaat:
En dingen als tikken, ruk aan de lijn, nekvel, op z'n rug leggen.. alles is de afgelopen tijd al voorbij geweest!

Oeff.. dit klinkt niet echt als verstand van zaken hebben. Misschien toch een gedragsdeskundige inhuren , of gewoon je hond herplaatsen bij iemand die je hond wel aankan/verstand van zaken heeft
Sneu dat een hond afgemaakt wordt omdat de baas de dominantieverhoudingen niet over weet te brengen. Vind ik écht erg! Arm beest

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:19

Klijntjuh schreef:
Iedereen onderschat hem nu omdat hij klein is?
hij is 4,5 kilo, en meer hond dat bijv. een labrador.

Nee, hij heeft meer ego dan een Lab en is echt niet meer hond. Het zijn allemaal honden en die moet je gewoon opvoeden, aanpakken, consequent zijn.

Ik vind het eerlijk gezegd fout dat jij niet gewoon tegen je zus gezegd hebt: muilkorf om!
Je zus is zijn baas niet, daarvan kun je niet verwachten dat zij hem wel onder appel heeft. Dus gewoon OM dat ding als je weet dat hij zo vals is.

Daarbij zou ik zo'n hond dus van mijn leven niet bij mijn kinderen willen hebben. Daarom heb ik idd een goed opgevoede Labrador :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:19

jeetje ts; kop op zeg; je praat over een uit de kluiten gewassen cavia van 4 kg; dat is niet eens een hond te noemen.
ik heb al v heel wat heter vuren gestaan ;heb altijd herplaatsers gehad waaronder kruising duitse herder x rottweiler van 47 kg en die was nog wel 10 x zo agressief en dominant als dat onderkruipsel van jou; en ook die heeft mt 41 gezien net zoals de 2 grote herplaatsers die ik nu heb.
allemaal probleemhonden van rond de 40 kg en die zijn allemaal door mij keurig heropgevoed en getraind met ooit indien nodig een heftige correctie.
en dan praat jij over dat kleine ding wat je niet aan kan? als je een hond van 4 kg al niet de baas kan dan moet je gewoon niet aan een huisdier beginnen.
zeker weten dat zo n mormel na een fikse correctie en daarna gevolgd door consequente aanpak een normale hond word. enne foei zeggen is dus geen correctie he;) daar jaag je een muis nog niet mee weg ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:20

riagr schreef:
Citaat:
En dingen als tikken, ruk aan de lijn, nekvel, op z'n rug leggen.. alles is de afgelopen tijd al voorbij geweest!

Oeff.. dit klinkt niet echt als verstand van zaken hebben. Misschien toch een gedragsdeskundige inhuren , of gewoon je hond herplaatsen bij iemand die je hond wel aankan/verstand van zaken heeft
Sneu dat een hond afgemaakt wordt omdat de baas de dominantieverhoudingen niet over weet te brengen. Vind ik écht erg! Arm beest

Het is altijd zo makkelijk beoordelen van zo'n afstand he..

Dit is een voorbeeld voor mensen die metde tikken e.d. aankwam.

PLEASE mensen...reageer niet met caviaopmerkingen e.d.
Het is een ernstige situatie, en dit heeft niets met zijn formaat te maken.
Door zijn formaat hebben we het alleen veel langer aangekeken, wat niet persee degoede oplossing was.

We doen ons best, hij mag niet op de bank e.d. wegens dominantie, we wijzen hem echt zijn plek.. maar meer gaat niet.. ;(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:22

HOE wijs je hem zijn plek? Geef eens een duidelijk voorbeeld (want ik ben het helemaal met je eens dat dit een serieuse zaak is!)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:22

tamaramt schreef:
jeetje ts; kop op zeg; je praat over een uit de kluiten gewassen cavia van 4 kg; dat is niet eens een hond te noemen.
ik heb al v heel wat heter vuren gestaan ;heb altijd herplaatsers gehad waaronder kruising duitse herder x rottweiler van 47 kg en die was nog wel 10 x zo agressief en dominant als dat onderkruipsel van jou; en ook die heeft mt 41 gezien net zoals de 2 grote herplaatsers die ik nu heb.
allemaal probleemhonden van rond de 40 kg en die zijn allemaal door mij keurig heropgevoed en getraind met ooit indien nodig een heftige correctie.
en dan praat jij over dat kleine ding wat je niet aan kan? als je een hond van 4 kg al niet de baas kan dan moet je gewoon niet aan een huisdier beginnen.
zeker weten dat zo n mormel na een fikse correctie en daarna gevolgd door consequente aanpak een normale hond word. enne foei zeggen is dus geen correctie he;) daar jaag je een muis nog niet mee weg ;)

VERDORIE! LEES!
|(

Ik heb hier een baby kruipen, hij valt andere honden en pups aan, en bijt volwassenen!
Als een tik hem zou corrigeren had ik hier niet om hulp geroepen! |(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:23

Hoe corrigeer je hem dan? Hoe is zijn voedingsritueel? Wanneer krijgt hij aandacht?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

Klijntjuh schreef:
Ik heb hier een baby kruipen, hij valt andere honden en pups aan, en bijt volwassenen!Als een tik hem zou corrigeren had ik hier niet om hulp geroepen! |(

Dus zeg ik: UIT HUIS dat beest. Je vergeeft het jezelf nooit als hij de baby pakt (mensen zo'n chi heeft voor een baby ECHT een grote smoel met tanden hoor!)
En anders muilkorf om.
Ergens moet hij het idee gekregen hebben dat hij de baas in huis is, dus ergens gaat eht niet goed.
OF er zit een steekje los. Dat krijg je er dan nooit meer uit.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

er worden hier genoeg tips gegeven maar je praat er overheen en lijkt wel of we hier hebben over een losgeslagen joekel van 50 kg
eerst hand in eigen boezem steken; dan probleem oplossen
ergens is het misgegaan en dus zal het opgelost moeten worden; verdedig jezelf dan ook niet maar voed dat beestje op! ga op training; ga naar gedragstherapeut; laat je schoenmaat zien maar doe iets ipv topic te openen en om hulp vragen maar ondertussen tips en reacties negeren.
daar help je niemand mee en breng je je kind nog meer in gevaar
kijk eens een keer anders naar aflevering v cesar milan; hij heeft genoeg shows waarbij hij driftige en dominante hondjes op zijn plek zet

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:26

tamaramt schreef:
er worden hier genoeg tips gegeven maar je praat er overheen en lijkt wel of we hier hebben over een losgeslagen joekel van 50 kg
eerst hand in eigen boezem steken; dan probleem oplossen
ergens is het misgegaan en dus zal het opgelost moeten worden; verdedig jezelf dan ook niet maar voed dat beestje op! ga op training; ga naar gedragstherapeut; laat je schoenmaat zien maar doe iets ipv topic te openen en om hulp vragen maar ondertussen tips en reacties negeren.
daar help je niemand mee en breng je je kind nog meer in gevaar
kijk eens een keer anders naar aflevering v cesar milan; hij heeft genoeg shows waarbij hij driftige en dominante hondjes op zijn plek zet

Ja, maar dat moet je durven doen! En er wordt ook duidelijk in die shows altijd gezegd niet zelf zomaar aan te gaan klooien.
OOK zo'n kleine hond heeft venijnige tanden en kan je flink toetakelen (getuige de kuit van TS's zus)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:26

Ik kan uit je reacties eigenlijk enkel afleiden dat je keuze al gemaakt is..?
Ik begrijp dat je het belang van je kinderen voorop stelt, maar zoek dan aub een goede thuis voor je hond.
Er zal wel iemand zijn die hem de baas kan. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat je je hond om zo'n reden zou laten inslapen. Hij moet bijgeschoold kunnen worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:28

Dit klinkt heel banketstaaf; eerlijk?

Een spuitje :'(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:28

Klijntjuh schreef:
tamaramt schreef:

VERDORIE! LEES!
|(

LEES!
mijn honden hebben ook andere honden aangevallen/mensen ; sterker nog; waren herplaatsers en vooral de kruising duitse herder/rottweiler was vals naar mensen en honden; vorige eigenaren wilden de hond af laten maken.
ik heb de hond overgenomen toen ze 4 jaar en heb er na de nodige training 5 jaar een tophond aangehad
maar dat is ze niet geworden door foei te zeggen en een topic op internet te plaatsen maar door te trainen(heb ik zelf gedaan zonder hulp) en door zeer streng en consequent te zijn. een tik of maat 41 is daarbij wel eens nodig geweest.
als jouw hond dergelijke rare capriolen uithaald ben je al te laat in het herkennen vd signalen vooraf; dan dien je al in te grijpen en te corrigeren middels nekvel pakken; ene tik of in dit geval vliegles ;)

Ik heb hier een baby kruipen, hij valt andere honden en pups aan, en bijt volwassenen!
Als een tik hem zou corrigeren had ik hier niet om hulp geroepen! |(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:29

Zilfstar schreef:
HOE wijs je hem zijn plek? Geef eens een duidelijk voorbeeld (want ik ben het helemaal met je eens dat dit een serieuse zaak is!)

Als hij bijv. iets van mijn zoontje afpakt, of hem onterrecht snauwd, Dan word ik boos in mijn stem, soms gaat hij dan op zijn rug liggen, daarna stuur ik hem boos naar de bench, en doe ik de bench dicht tot hij wat is 'afgekoeld'.
Als hij bijv op de bank is gesprongen, dan zeg ik 1x boos dat hij er af moet, doet hij dat niet dan geef ik um een tik aan de achterkant of pak hem kort bij zijn nekvel terwijl ik het nog een keer zeg en hem daarna weer naar de bench stuur..

Het is tegenwoordig echt niet leuk meer, we worden ook gelijk boos op hem...
Uiteraard belonen we goede buien! en proberen ook positief ons zoontje (die btw gek op Jack is!) erbij te betrekken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:30

Ik zou bijna zeggen breng 'm hier. Mijn andere hond zou 'm zijn plaats wel wijzen en dan is het echt wel uit met zijn geintjes.