Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:NO offence, maar het is een hondje dat kleiner is dan mijn kat.....
Sterk verhaal als die onhandelbaar is, opvoeden, op zijn donder geven. Dat enkelhoge minihondje zal toch zeker niet overheersen??
Citaat:En dingen als tikken, ruk aan de lijn, nekvel, op z'n rug leggen.. alles is de afgelopen tijd al voorbij geweest!
Klijntjuh schreef:Iedereen onderschat hem nu omdat hij klein is?
hij is 4,5 kilo, en meer hond dat bijv. een labrador.
riagr schreef:Citaat:En dingen als tikken, ruk aan de lijn, nekvel, op z'n rug leggen.. alles is de afgelopen tijd al voorbij geweest!
Oeff.. dit klinkt niet echt als verstand van zaken hebben. Misschien toch een gedragsdeskundige inhuren , of gewoon je hond herplaatsen bij iemand die je hond wel aankan/verstand van zaken heeft
Sneu dat een hond afgemaakt wordt omdat de baas de dominantieverhoudingen niet over weet te brengen. Vind ik écht erg! Arm beest
tamaramt schreef:jeetje ts; kop op zeg; je praat over een uit de kluiten gewassen cavia van 4 kg; dat is niet eens een hond te noemen.
ik heb al v heel wat heter vuren gestaan ;heb altijd herplaatsers gehad waaronder kruising duitse herder x rottweiler van 47 kg en die was nog wel 10 x zo agressief en dominant als dat onderkruipsel van jou; en ook die heeft mt 41 gezien net zoals de 2 grote herplaatsers die ik nu heb.
allemaal probleemhonden van rond de 40 kg en die zijn allemaal door mij keurig heropgevoed en getraind met ooit indien nodig een heftige correctie.
en dan praat jij over dat kleine ding wat je niet aan kan? als je een hond van 4 kg al niet de baas kan dan moet je gewoon niet aan een huisdier beginnen.
zeker weten dat zo n mormel na een fikse correctie en daarna gevolgd door consequente aanpak een normale hond word. enne foei zeggen is dus geen correctie he;) daar jaag je een muis nog niet mee weg
Klijntjuh schreef:Ik heb hier een baby kruipen, hij valt andere honden en pups aan, en bijt volwassenen!Als een tik hem zou corrigeren had ik hier niet om hulp geroepen!
tamaramt schreef:er worden hier genoeg tips gegeven maar je praat er overheen en lijkt wel of we hier hebben over een losgeslagen joekel van 50 kg
eerst hand in eigen boezem steken; dan probleem oplossen
ergens is het misgegaan en dus zal het opgelost moeten worden; verdedig jezelf dan ook niet maar voed dat beestje op! ga op training; ga naar gedragstherapeut; laat je schoenmaat zien maar doe iets ipv topic te openen en om hulp vragen maar ondertussen tips en reacties negeren.
daar help je niemand mee en breng je je kind nog meer in gevaar
kijk eens een keer anders naar aflevering v cesar milan; hij heeft genoeg shows waarbij hij driftige en dominante hondjes op zijn plek zet
Klijntjuh schreef:tamaramt schreef:jeetje ts; kop op zeg; je praat over een uit de kluiten gewassen cavia van 4 kg; dat is niet eens een hond te noemen.
ik heb al v heel wat heter vuren gestaan ;heb altijd herplaatsers gehad waaronder kruising duitse herder x rottweiler van 47 kg en die was nog wel 10 x zo agressief en dominant als dat onderkruipsel van jou; en ook die heeft mt 41 gezien net zoals de 2 grote herplaatsers die ik nu heb.
allemaal probleemhonden van rond de 40 kg en die zijn allemaal door mij keurig heropgevoed en getraind met ooit indien nodig een heftige correctie.
en dan praat jij over dat kleine ding wat je niet aan kan? als je een hond van 4 kg al niet de baas kan dan moet je gewoon niet aan een huisdier beginnen.
zeker weten dat zo n mormel na een fikse correctie en daarna gevolgd door consequente aanpak een normale hond word. enne foei zeggen is dus geen correctie he;) daar jaag je een muis nog niet mee weg
VERDORIE! LEES!
![]()
LEES!
mijn honden hebben ook andere honden aangevallen/mensen ; sterker nog; waren herplaatsers en vooral de kruising duitse herder/rottweiler was vals naar mensen en honden; vorige eigenaren wilden de hond af laten maken.
ik heb de hond overgenomen toen ze 4 jaar en heb er na de nodige training 5 jaar een tophond aangehad
maar dat is ze niet geworden door foei te zeggen en een topic op internet te plaatsen maar door te trainen(heb ik zelf gedaan zonder hulp) en door zeer streng en consequent te zijn. een tik of maat 41 is daarbij wel eens nodig geweest.
als jouw hond dergelijke rare capriolen uithaald ben je al te laat in het herkennen vd signalen vooraf; dan dien je al in te grijpen en te corrigeren middels nekvel pakken; ene tik of in dit geval vliegles![]()
Ik heb hier een baby kruipen, hij valt andere honden en pups aan, en bijt volwassenen!
Als een tik hem zou corrigeren had ik hier niet om hulp geroepen!
Zilfstar schreef:HOE wijs je hem zijn plek? Geef eens een duidelijk voorbeeld (want ik ben het helemaal met je eens dat dit een serieuse zaak is!)