Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:05

Als hondenfokkers geen dierenliefhebbers zijn, ben ik er dus ook geen 1 :\ . Ik ben namelijk ook een hondenfokker. D.w.z. ik fok met regelmaat een nestje...
Maar bij mij (en vele andere hondenfokkers) zitten de honden niet in een afgesloten auto hoor met dit weer. Vindt dit ook wel erg generaliseren |o .
Daarnaast show ik mijn honden ook wel eens op een hondenshow en heb dat ook wel eens op een Europeese of wereldshow gedaan. Win ook met regelmaat, hoewel ik niet veel aan het showen vindt. Maakt dit mij nu meteen een niet dierenliefhebber?

Zal het toch eens aan al mijn 4voeters vragen, geloof dat zij niet vinden dat ze te klagen hebben....

kohtje

Re: Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:17

Ik heb ook altijd gefokt en geshowd en ook hier heel gelukkig honden. Vind niet dat het ene met het andere te maken heeft. Er staat ook nergens (behalve over de overleden honden) dat de andere honden van fokkers of deelnemers waren. Misschien wel van mensen die kwamen kijken en niet naar binnen mochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:22

Nikki__ schreef:
En fokkers zijn per definitie geen dierenvrienden ofzo

Lees beter :j

Iemand die zijn hond in een snikhete auto laat stikken is geen dierenvriend, en in dit geval zullen dat onder andere fokkers geweest zijn.

Een hond die sla eet is ook een beetje van het padje af, dat wil niet zeggen dat honden per definitie van het padje af zijn, of alle sla-eters van het padje af zijn.

Zoiets heet begrijpend lezen, heb jij ook gehad op school, neem ik aan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:44

Mwah, beter lezen of beter verwoorden, ik weet beter maar ook ik begreep uit de opmerking dat fokkers per definitie geen dierenvrienden zijn.

En fokker of niet, een hond laat je gewoon niet achter in de auto op zo'n dag. Of het nou warm is of niet. En als er geen benching is, dan zorg je er maar voor dat je zelf huisvesting bij je hebt. Kun je dat niet regelen? Dan neem je gewoon niet zo heel veel honden mee. Zo simpel is het, imo.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:54

prijzen binnengehaald de dollartekens dansen nog helder voor de geest maar zijn hondlief even vergeten...waar ze dat geld mee moeten verdienen. zullen ze een schadeclaim indienen bij de autofabrikant? nee zonder dollen, deze mensen mogen ze wat mij betreft tracteren op een zelfden lot.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:19

HOHO,

De organisatie deed echt enorm hun best!!

Ik ben er zaterdag geweest, en er werden constant kentekenplaten omgeroepen van auto's waar honden in zaten. In het Engels en Nederlands.
Er werd constant omgeroepen geen honden in auto's te laten.

Tevens liepen mensen van raad van beheer/ beveiliging/verkeersregelaars en dierenartsen rond.

Maar het terrein is ENORM.

En daarbij stonden er HEEL veel campers en auto's met dichte aanhangers.....honden die al bedwelmt zijn door de hitte hoor je niet meer.

Oke naar de showmensen. Dit is de 2 keer dat ik naar een grote keuring ga. Absoluut niet om zelf shows te lopen.
Ik vind het namelijk afschuwelijk.
We hadden een teckelpup mee, die heb ik bijna doodgeknuffeld omdat ik zo'n medelijden had met de andere honden. Zo zielloos als die erbij liggen in die kooitjes.

Nee geen shows voor ons....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:24

Nikki__ schreef:
Huertecilla schreef:

Mbt opmerking over ´nota bene dierenvrienden´ moet ik helaas een koude douche geven. Hondentenstoonstelling betreft geld; big business. De meeste tentoonstellers zijn fokkers.

En fokkers zijn per definitie geen dierenvrienden ofzo? :+

Het antwoord staat in de volledige tekst :)*

De dierenvrienden zijn niet de meerderheid op deze grote internationale tentoonstellingen.
De meerderheid is geldvriend, roemvriend met hond als middel dat te bereiken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:25

Huertecilla schreef:
Nikki__ schreef:

En fokkers zijn per definitie geen dierenvrienden ofzo? :+

De dierenvrienden zijn niet de meerderheid op deze grote internationale tentoonstellingen.

Absoluut met je eens....maar weinig mensen op de show tegen gekomen die wat om hun dier geven....dier wint prijs, krijgt nog niet eens een aai en worden zonder pardon weer in hun kooi geduwd, in die kooi mogen ze vervolgens de rest van de dag blijven zitten.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:30

AaronYve schreef:
En dat op een hondenshow notabene _-:(

Dat was ook het eerste wat bij mij op kwam! Absurt!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:36

RoosIris schreef:
Huertecilla schreef:

Absoluut met je eens....maar weinig mensen op de show tegen gekomen die wat om hun dier geven....dier wint prijs, krijgt nog niet eens een aai en worden zonder pardon weer in hun kooi geduwd, in die kooi mogen ze vervolgens de rest van de dag blijven zitten.

Het is een andere discussie die hier misschien niet helemaal op z'n plaats is (wellicht een idee voor een nieuw topic?) maar ik wil hier toch even op inhaken. Het gros van de exposanten op zo'n show zie ik betrokken zijn bij hun honden. Ik zie enorm veel honden die gewoon op eigen benen de tentoonstellingshal binnen komen en ik zie gelukkig ook heel veel honden die niet de hele dag in hun bench zitten. Natuurlijk zijn er wel exposanten zoals jullie ze hierboven beschrijven, maar het overgrote deel is dat in mijn ervaring gelukkig niet. Maar zoals ik al zei, eigenlijk een hele andere discussie en hier niet helemaal op z'n plaats :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:01

Neej schreef:
Maar zoals ik al zei, eigenlijk een hele andere discussie en hier niet helemaal op z'n plaats :)

Ík vind van wel.

Ik stel dat wat er buiten gebeurde een afgeleide is van de mentaliteit binnen.

De vraag is ´hoe kan iemand dat nu doén???´
aangvuld met ´en nog wel bij een hondententoonstelling´.
Ik leg uit dat dit een causaal verband heeft.

Juíst op een hondentenstooonstelling kan dit gebeuren omdat voor menig deelnemer daar de prioriteit niet bij het dier zelf ligt maar bij wat er mee bereikt kan worden.

Jij ziet dat niet? Prima.
Ik zag en zie dat al 30 jaar wel.
We verschillen dan gewoon van mening, maar ík vind dat het causale verband hier helemaal op de juiste plaats is en kan dat volgens mij uiten. Ik onderbouw het nog ook.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:29

hc heeft wel degelijk een punt die imo hier in dit topic thuishoort. een hondenshow, lijkt mij een show met liefhebbers voor honden. honden die een minimale verzorging nodig hebben op zon dag, en dan denk je aan wat eten drinken en een veilige rustplaats. waarom gaan dat soort mensen niet naar een punnik of poppententoonstelling? kan je je voorwerpen op de achterbank dumpen en ken je doorgaan met waar je gebleven was zonder ook maar even op te hoeven letten.
roosiris; ik geloof graag dat de organisatie zijn best heefd gedaan maar de verantwoording legt bij die grote dierenvrienden!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:56

-O- Slechte eigenaren.. Hondje had waarschijnlijk geen 1U gehaald en mocht toen fijn in de auto wachten? 8)7

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:00

Neej schreef:
RoosIris schreef:

Het is een andere discussie die hier eigenlijk niet helemaal op z'n plaats is (wellicht een idee voor een nieuw topic?) maar ik wil hier toch even op inhaken. Het gros van de exposanten op zo'n show zie ik betrokken zijn bij hun honden. Ik zie enorm veel honden die gewoon op eigen benen de tentoonstellingshal binnen komen en ik zie gelukkig ook heel veel honden die niet de hele dag in hun bench zitten. Natuurlijk zijn er wel exposanten zoals jullie ze hierboven beschrijven, maar het overgrote deel is dat in mijn ervaring gelukkig niet. Maar zoals ik al zei, eigenlijk een hele andere discussie en hier niet helemaal op z'n plaats :)

Ik heb ook genoeg honden op eigen benen binnen zien komen, maar die mensen hadden geen rijdende benches....zodra op plek van bestemming-> hond in bench.

Tuurlijk waren er ook wel honden die "los" lagen, maar grootste gros niet hoor....

Als je om je honden geeft dan stop je je hond niet in een auto terwijl het 30 graden is en er geen zuchtje wind staat!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:05

Ik vind het ook heel stom dat zoveel mensen hun hond in de bench pleuren als hij/zij aan de beurt geweest is hoor :n Ze komen aan op de show, hond zit al in de bench op wieltjes, hond blijft in de bench, hond wordt eruit gehaald en er wordt aan geplukt en gekamt aan alle kanten, hond loopt z'n rondje in de ring en wordt weer in de bench gestopt waar vervolgens -totaaaal niet opzichtig :+ - de rozet op geplaatst wordt :Z
Ik heb een simpel kattenmandje met kussentje mee naar shows waar m'n honden in mógen, deurtje staat gewoon open. Ik ga regelmatig een stukje met ze lopen, gewoon even langs de kraampjes of naar de uitlaatplek. Ook mijn schoot is een fijne uitkijkpost voor hen.. :D
Als mijn hondjes winnen, worden ze het uur erna doodgeknuffeld en overladen met snoepjes en complimentjes dat ze zo mooi zijn, en zeker niet in de bench gepropt! Toen mijn eerste hond klassewinnaar was, had ik bijna tranen in mijn ogen zo trots was ik.. _O- :o Ik doe het gewoon voor de leuk, en het moet ook vooral leuk zijn voor de hond!
Maargoed, ik ben ook geen fokker, dat zal al schelen..

Maar ik kan er gewoon niet over uit dat hondenkenners (want ik ga ervanuit dat die mensen die daar komen dat zijn, of in ieder geval hondenliefhebbers) hun hond gewoon in de auto laten zitten :x
Laatst bijgewerkt door Aranel op 05-09-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:07

@HC ik zie dat wel, maar (godzijdank) niet zo veel als jij dat stelt :) Is misschien ook maar net in welke kringen je je beweegt. Ik bedoel, ik hoor bijvoorbeeld ook wel eens van hele verregaande haat en nijd (tot aan bedreigingen aan toe..) binnen bepaalde rassen, die ik gelukkig ook niet herken binnen de mij bekende rassen :)

Ik snap ook absoluut het verband hoor, tussen het nu gebeurde en tentoonstellingsbezoekers, ik denk alleen dat een discussie over exposanten en hun mate van dierenliefhebberij wellicht interessanter is in een apart topic :) Mijn "misschien niet helemaal op z'n plaats" ging meer over mijn eigen reactie dan over jouw post ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:11

Hoorde al op radio, is echt erg triest.
Van mij mogen ze die mensen ook wel wat hoger boetes geven, meer in richting van 500,- per opgesloten hond.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:16

Joram schreef:
Hoorde al op radio, is echt erg triest.
Van mij mogen ze die mensen ook wel wat hoger boetes geven, meer in richting van 500,- per opgesloten hond.

Gewoon de behaalde kwalificatie afnemen :) Begreep dat een van de bijbehorende exposanten het nog aardig goed gedaan had in de groepskeuring, nou die mogen ze dus van mij gewoon de titel afnemen en een behoorlijk internationaal showverbod opleggen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:32

inderdaad renee, een show verbod :) ER zijn helaas op shows nogal wat verschillende type mensen net als overal trouwens.
De ene extreme laat de hond nooit uit de kennel de andere sleept de hond over het hele terrein continu met zich mee. Ik vind dat je dit per hond moet bekijken onze staff vond slapen in dr bench heerlijk op show daarmee deed je soms een rondje even dollen met andere honden en dan weer slapen, onze dober daarin tegen wil het liefst de hele tijd met je mee. Om dus te zeggen wat ziellig ze laten de honden de hele dag in de bench is te snel oordelen sommige honden vinden dat prettig om hun oegen plek te hebben en te houden.

Wat ik me afvraag is hoe die mensen van de overleden honden nu de volgende keer op show gaan, ik zelf zou dr kappot van zijn maar ik laat mn hond dan ook niet in de auto

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:34

het verschil tussen mensen met honden, en hondenmensen is hier pijnlijk duidelijk !

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:20

En dat moeten mensen zijn die verstand van honden hebben? :n

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:24

Als er op grote concoursen van die tijdelijke stallen staan voor de paarden.
Hoe moeilijk zal het dan zijn om bij grote hondenshows tijdelijke kennels te realiseren? dat vraag ik me dan weer af.

Maar goed...ik ben nog nooit op een grote hondenshow geweest (omdat het concept me tegenstaat), dus wellicht weet ik niet waar ik over praat. Dat kan natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:27

Caira schreef:
ik las op het hondenforum dat de eigenaar van de 3 honden die omgekomen zijn heeft verklaard dat ze vergiftigd waren. Ze zijn notabene zelf keurmeester en dan laat je je eigen honden creperen.

Dit zijn 2 zaken die los van elkaar staan. Er zijn 4 honden vergiftigd, waarvan er 2 zijn overleden (goldens)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:34

_Hyperion_ schreef:
Als er op grote concoursen van die tijdelijke stallen staan voor de paarden.
Hoe moeilijk zal het dan zijn om bij grote hondenshows tijdelijke kennels te realiseren? dat vraag ik me dan weer af.

Maar goed...ik ben nog nooit op een grote hondenshow geweest (omdat het concept me tegenstaat), dus wellicht weet ik niet waar ik over praat. Dat kan natuurlijk.

Normaliter is er ook benching beschikbaar op zo'n grote show. Worden er rijen dik van die vaste kennels geplaatst. Nooit voldoende om alle honden te huisvesten, maar veel mensen nemen ook eigen kennels of benches mee :) Maar normaal gesproken is er dus mogelijkheid om je honden op de show in een kennel te plaatsen :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:35

RoosIris schreef:
We hadden een teckelpup mee, die heb ik bijna doodgeknuffeld omdat ik zo'n medelijden had met de andere honden. Zo zielloos als die erbij liggen in die kooitjes.

Vind dit wel behoorlijk kort door de bocht hoor.
Er zijn ook honden die het fantastisch vinden om zich te showen en op een show helemaal in hun nopjes zijn.

Verder vind ik het vreselijk wat er gebeurd is, begrijp ook echt niet wat die mensen nou in hun hoofd gehaald hebben.
Maar ben het ook eens met eerdere opmerkingen dat dus ook de organisatie tekort is geschoten. Oke het is enorm groot daar maar dan dien je als organisatie voldoende mankracht in te schakelen om het hele terrein te kunnen monitoren.
Als er honden al bedwelmd door de hitte in afgesloten aanhangers/campers liggen dan is er dus ook niet genoeg controle geweest bij voorbaat.
Vind dat de verantwoording het grootste gedeelte wel bij de eigenaren ligt natuurlijk maar daarmee mag de organisatie niet vrijgepleit worden.

Even offtopic maar wat ik er bij mij ook niet in gaat is waarom baasjes en honden de gehele dag aanwezig dienen te zijn.
Waarom mogen ze niet weg na gedane arbeid?