Een WASBEER als huisdier?!? Jullie mening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wasbeer als huisdier?

Ja hoor, kan gemakkelijk
3 (2%)
Nee, ik wil geen geboefte in huis
126 (91%)
Ik weet het niet
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 137

Stagediver

Re: Een WASBEER als huisdier?!? Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:32

wasberen zijn eigenlijk gewoon familie van de beren, die beesten horen gewoon niet in huis, daarin tegen zijn ze ook onzettend onhygienish! ik heb vaak wilde in mijn huis gehad( toen ik in toronto woonde) en die beesten zijn echt levens gevaarlijk

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:59

Ik heb NEE gestemd..die beesten horen gewoon in de natuur en zijn niet geschikt als huisdier!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:09

Wasberen zijn geen huisdieren. Ze zijn in het begin leuk en schattig, dan mogen ze nog lekker los lopen maar als ze groter worden en gaan slopen en bijten zijn ze gedoemd tot een leven in een kooitje.
waarom zou je een wasbeer als huisdier willen? omdat dat stoer is? omdat niet veel mensen het hebben?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:59

Ik kan me wel voorstellen dat het mensen leuk lijkt, het zijn tenslotte prachtige beestjes om te zien.
En een gesloopt huis klinkt lang zo erg niet als het is wanneer je je een babydiertje die in je arm ligt te slapen voorstelt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:54

Ninx schreef:
Heel veel mensen hebben een wasbeer in huis tegenwoordig! Legio Sjonnies en Anita's hebben er namelijk een kraag van aan hun jas!
Levend gevild in China zodat onze brommerkids ermee voor emmer kunnen lopen!

Braken die dieren de tent maar af bij die bontmallootjes.....

En NEE, dit is geen huisdier....

_/-\o_

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:00

Exotische dieren horen niet in huis. Voor het houden van exoten is veel extra kennis en vaardigheid, extra faciliteiten in huisvesting, verzorging, klimaat en voeding etc. nodig. Exoten zijn niet aangepast aan het leven in huis en blijven altijd wilde dieren met alle gevolgen van dien: gefrustreerde dieren, gesloopte huiskamers....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:07

allemaal tam die wasberen...tot ze groter worden en dan dus gelukkig bij zon stichting als aap terecht komen. en daarna na dierentuin of een plek met een ruime kooi en een hele groep.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:09

Nee, een wasbeer hoort niet in huis maakt niet uit hoe tam je ze maakt, het blijven wilde dieren.
Hou jezelf aan hond of kat, desnoods cavia of konijn. Wat daar buiten valt is imo minder geschikt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:13

volgens mij slopen die je hele inboedel :=
vind het niet echt een huisdier, hoort niet thuis in NL, en is niet gedomesticeerd genoeg zoals onze katten en honden om als huisdier te houden vind ik :n

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:36

Walgelijk zoals mensen niet verder kijken dan het “hebben hebben hebben“ voor eigen plezier.
dierenwelzijn wordt achtergesteld.
in de dierenwinkel hier verkopen ze sinds kort stinkdieren.
nog zoiets achterlijks. geen van deze dieren horen in een huis.
triest!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:51

zodiacje schreef:
Walgelijk zoals mensen niet verder kijken dan het “hebben hebben hebben“ voor eigen plezier.
dierenwelzijn wordt achtergesteld.
in de dierenwinkel hier verkopen ze sinds kort stinkdieren.
nog zoiets achterlijks. geen van deze dieren horen in een huis.
triest!

En het erge is nog dat daar de stinkklieren verwijderd zijn. Iets wat ze nodig hebben om normaal gedrag te kunnen vertonen. Want mensen willen wel een schattig stinkdiertje maar niet de stank die erbij hoort.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:45

Nee, ik vind het persoonlijk niet kunnen. Die horen lekker in de vrije natuur.
Als ik er een zou willen, neem ik er wel een van hetzelfde uiterlijk, maar dan van pluche uit de intertoys haha.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:49

Vrienden in de VS hebben regelmatig wasberen in de tuin en die worden er al helemaal gek van, ze slopen echt alles, van tuinmeubels tot je auto. Dus nee ik zou ze niet vrijwillig in huis nemen.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:52

Ik vraag mij af of je zo'n dier uberhaupt zomaar mag houden. Volgens mij wordt het beschermd door de Flora- en Faunawet, die dieren mag je dus niet zomaar hebben..
Verder lijkt het diertje ook niet echt geschikt als huisdier..

Edit: Laat maar, een exoot wordt natuurlijk niet beschermd door die wet ;-)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

nee, net als zoveel dieren als eekhoorns, stinkdieren, maar ook slangen enz. Die beesten zijn niet tam te krijgen, horen in het wild.. laat ze dan ook daar. Zon onzin vind ik het. Alleen voor eigen vermaak.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:19

Katten en honden waren toch ook niet gedomesticeerd? :=
Ik weet het niet, aan de ene kant zeg ik nee.. Aan de andere kant..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:20

H_Nalanta schreef:

Ja, want eigenlijk als je een HOND in huis neemt, neem je in feite een WOLF in huis... (alleen dan wel wat kleiner uitgevallen)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:24

Tsja, reptielen komen oorspronkelijk ook uit het wild net als vogels.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:30

Ik zag 1 opmerking, dat ze niet in Nederland horen. Maar dat horen ze wel, het zijn gewoon Europese dieren. En daarom is het ook niet erg als je ze in een dierentuin tegen komt.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:33

Een kennis van me heeft er 2.
Ze heeft ze gered van een boerderij anders zouden ze naar de bonthandel gaan.

Ze heeft een heel groot hok en ren voor de gemaakt in de tuin, geweldig om te zien en ze hebben ruimte waar een pony jaloers op zou zijn ;-)
1 van de wasbeerhondjes ( Zo heten ze volgens haar en is net anders dan de wasbeer) dat vertelt zei dan he, ik heb me er nooit in verdiept, maar 1 van de 2 was super tam, ging ook iedere dag een paar x mee het huis in bij de honden en katten, nooit problemen mee.
De andere een hagel witte is een mannetje en ook wel handtam maar niet zo als het vrouwtje.

Helaas was ze net te laat met castreren en steriliseren en kwamen er opeens 6 jongen...
Stichting AAP was getipt en kwam natuurlijk kijken.
Ze vroegen of ze de jongen als ze van de moeder af wou staan voor een goede opvang.
Dat heeft ze gedaan want waar ging ze met 6 jongen heen zonder in de handel terecht te komen?

Meteen erna zijn ze geholpen door de dierenarts en nu kunnen er geen jongen meer uit komen ;-)
Afgelopen Februari zijn ze nog mee gelopen bij de demonstratie tegen bont in Maastricht, MET wasbeerhond, poeh scheen heel heftig te zijn geweest de reacties die ze kreeg.

Er zijn dus mensen die ze houden omdat ze niet wil dat ze naar AAP gaan omdat ze tam zijn, en omdat ze ze niet weg wilt doen omdat ze ze nu eenmaal heeft.
( en er helemaal gek op is)
En nee ze is absoluut geen tokkie!! ;-) ;-)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:39

Ja een wasbeerhond is GEEN familie van de wasbeer. Het zijn hele mooie dieren en vooral bol en wollig in de winter. (Wat heb ik een geluk dat ik met beide mag werken O:) ) Ze worden ook wel marterhond genoemd, hij is dan ook familie van de hondachtige (Canidae).

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:12

HorseyDude schreef:
H_Nalanta schreef:

Ja, want eigenlijk als je een HOND in huis neemt, neem je in feite een WOLF in huis... (alleen dan wel wat kleiner uitgevallen)

Ja, en het is allemaal al geaccepteerd en om vanaf nu alle honden maar niet meer in huis te houden lijkt mij ook niet zo verstandig :+ . Maar als er al zoveel keuze is, van hamster tot hond, waarom zouden we dan ook nog meer dieren binnen willen houden/in hokjes stoppen? :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:17

een hond is geen wolf en een kat is geen tijger. Een cavia is geen wilde cavia.. dat lijkt me toch duidelijk? Een slang is niet tam, ook niet tam te krijgen. een wasbeer ook niet, een leeuw niet, olifant.. wat dan ook. We hebben toch genoeg huisdieren nu?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:24

Vind het te gek voor woorden wat mensen allemaal in hun hoofd halen......
O, o, wat een schatje.... En als het groter is, ontzettend hard kan bijten en je complete inrichting naar de maan helpt, dan dump je hem/haar toch gewoon ergens................. :(
Bij CP Huttenheugte hebben ze ook een opvang voor de wasbeertjes. Echt niet te geloven als je sommige verhalen hoort van hoe er met die beestjes is omgegaan of hoe sommige bij hun zijn terecht gekomen...............

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:26

idd, zitten al teveel "normale" huisdieren in asiels enzo.. en dan moeten mensen alsnog een exotisch dier, en dan word t beestje wild en hoppa weg doen.