beauceron

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:34

ja ik vind dat de club zeker eerlijke adviezen geeft, als de beauceron niet bij een persoon past word dat ook zeker gezegd. een goede fokker "kiest" ook altijd zijn pup eigenaren uit, dit om proberen te voorkomen dat de honden later herplaatst moeten worden. een beauceron is een gevoelige hond die zich heel erg aan zijn baas hecht en maar heel moeilijk met de verandering van een nieuwe baas om kan gaan.
doordat we bij de club zulke strenge regels hebben voor het fokken komen er steeds meer fijne stabiele honden bij. bijv gaat het fokken ook via een fokaanvraag, waarbij de keuze van de fokker dus goedgekeurd moet worden

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:51

Nou dat klinkt tenminste wel goed allemaal! Van die regels van de club had ik gelezen en ook hun het advies al gegeven in ieder geval via de club zo'n hond te kopen mocht het zover komen! :j

Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en bij welke fokker vandaan enzo! :):) Lijkt wel of ik zelf een puppie mag gaan kiezen zo voelt het bijna :')
Ik hoop gewoon dat ze een fijne passende hond kiezen en sta ze graag bij met advies, altijd fijn als zulke dingen goed gaan en hond en baas samen gelukkig worden toch?

Bedankt voor alle info tot nu toe en veel geluk met jullie prachtige honden!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:54

hahha ja puppen zoeken is altijd heeel leuk en vooral als het dan nog helemaal goed uitpakt ook :D
ben ook erg benieuwd wat zij zelf gaan kiezen :j

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:12

Mijn moeder gaat morgen bij een erkende fokker zich oriënteren op een pup. Ik hoop voor hen dat het wat word want ze hebben onder hele nare omstandigheden hun grote hond moeten laten inslapen (hernia, nierfalen) Ze wisten dat het niet helemaal goed zat en toen ineens binnen een week was het gedaan, zo sneu. En voor mijn kleine zusje van 10, het enige nog thuis wonende kind is er natuurlijk niets beters om het verdriet wat te verzachten dan een lieve pup.
Ze hebben zich (voordat de hond overleed) al een tijd in het ras verdiept en zijn er helemaal weg van.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 16:36

wat sneu van jullie andere hond maar wat leuk weer een pup erbij!
mag ik vragen bij welke fokker jullie gaan kijken? (mag ook via pb)

Kady1

Re: beauceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:32

goh dat weet ik niet, ik ga zelf niet mee want ik woon al een heel tijdje niet meer thuis. Ik weet wel dat het een erkende fokker is die fokt via de regels van het stamboek. Mijn moeder zei dat als ze er eentje wilde dat het van die fokker is of anders niet, want dit schijnt een hele goede te zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:53

ok leuk ben benieuwd wie het is :) weet wel een aantal mensen die nu een nestje hebben en via de regels van de club fokken vandaar

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:27

Ik vind het erg leuke honden bij mijn bijrijdpaard hebben ze er ook een rondlopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

Ik vind het zulke genige en leuke beesten :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:12

Mijn ouders gaan een puppy nemen, Ik ben heel erg blij voor ze!! Nu nog 8 weken wachten. Ik ben zelf natuurlijk ook heel benieuwd, vind het heel leuk gezien ik in de border collies zit en wij nu een pup van 3mnd hebben ze straks leuke speelkameraadjes met elkaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 11:32

oww wat duurt 8 weken dan nog lang he :D heel leuk hoor, gaan ze voor een reutje of een teef?
border colliesss <3 <3

hahaha passieappel dat is een ding wat zeker is! het zijn echte clowns :D :D

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:25

hé als pup lijken ze een beetje op een rottweiler kwa aftekeningen ook al ze grooter zijn x]

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:25

Ze gaan voor een reutje omdat ze zelf nog een teefje hebben en dat gewoon een fijne combi vinden. Het teefje is trouwens een poedeltje :P zo'n kleintje dus dat word echt een gekke combi haha.
Ze waren erg onder de indruk van de rust in huis die de volwassen honden hadden, dat hadden ze niet verwacht. Ik ben erg blij voor ze...

@essiesilly - kijk maar eens in mijn profiel voor mijn borders. Heerlijk honden :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:02

had ik al gedaan :o :D
haha leuk een poedeltje en een beaucje :D 2 clowns in huis ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:19

een lekkere luie zondag, ik ben al namen aan het verzinnen voor de pups van volgend jaar :') :D
"moet" net als met de paarden met een H beginnen en wil het wel een beetje frans houden :D oeee kan niet wachten tot volgend jaar <3 <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:47

mijn knappe Jolie op de clubmatch <3
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

vanavond weer behendigheid gehad, ze doet dat zo super graag en heel goed! ze is voor zo n grote hond echt snel en ze staat altijd te popelen welke toestellen ze nu weer mag doen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:07

ps :D 2 oktober ga ik met haar naar frankrijk, daar is de regionale D'elavage je kan dan je cotation 3 behalen (dat is de op een na hoogste onderscheiding op fokkerij gebied :) ) je moet HD A hebben dat heeft ze al, je moet daar een karakter test doen waarin ze o.a schotvast moet zijn en ze moet een uitmuntend op haar exterieur hebben dus duimen!
dan in november of april nog de mag test en dan mogen de puppies toch echt komen volgend jaar! :D ( de regionale d elavage is niet verplicht om hier in nederland te fokken maar je onderscheid jezelf natuurlijk wel, hd A, magtest en goede show resultaten zijn wel verplicht in NL )

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:21

Veel succes alvast, wij gaan volgend jaar met onze beide dames naar de nationale :D Gewoon ook een gezellig weekend weg!

Nu eerst Rostock op het programma.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 07:31

nationale is in zuid frankrijk geloof ik volgend jaar mei als ik het goed heb? daar wil ik misschien ook nog heen maar ik wil zowiso proberen nu voor m n cotation 3 te gaan, straks komt er in mei iets tussen of ze word bijv onverwachts eerder loops en dan heb ik helemaal geen cotation :)

Rostock? ken ik niet :D

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:09

Rostock is een plaats in Duitsland waar we een show gaan lopen.

De Nationale is inderdaad in mei. Wanneer zou je haar willen laten dekken?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 08:18

O ok :) als ze strak op planning loopt word ze begin juli gedekt maar misschien dat ik ook nog wel naar de nationale ga maar wil dan zowiso nu proberen om n n cotation 3 te halen. Kan m maar vast binnen hebben hè ;) en wil t risico niet lopen dat ze eerder loops word en dus geen cotation heb :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 08:23

nog 5 nachtjes slapen en dan ga ik al naar frankrijk met Jolie! ben zo benieuwd hoop zo dat ze het haalt :D we zijn al hard aan het oefenen met nog beter naast lopen etc haha

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:32

Haha veel succes alvast.
Zat net onze pups op internet te zetten, toen ik ineens aan dit topic dacht ;)
(Overigens, niet de mooiste honden die op MP staan zeg, had eens op 'beauceron' gezocht!!)

3 van onze pups gister:
http://imageshack.us/photo/my-images/717/mp1wm.jpg

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 08:42

ah lieeef :D heb je die 3 nu nog over?
nee er staat ook niet veel beaucerons op mp, (gelukkig maar) wij proberen alles via de club te doen, en dus via de site http://www.beauceron.nl/informatie/fokk ... ten/nesten de te verwachte nesten en de geboren nesten worden hier vermeld.
alles wat op de site staat heeft een stamboom, en voldoen aan alle regels, dus karakter test, HD vrij, voldoende show uitslagen :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:49

Wij hebben ook stamboom alle regels mag test en hd vrij +show.
Echter fokken wij niet volgens de club want dan moet je ook reuen naar wens van club kiezen.

Nee we hebben er 2 verkocht zonder te adverteren en heb ze er net voor het eerst opstaan. zijn nu pas 3,5 week.