. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
passieAppel schreef:pingu schreef:even wat off topic, maar in de trend van het onderwerp, een vraagje over het huisvesten van konijnen:
Wij zijn bezig met de inrichting van onze tuin van ons nieuwe huis. We hebben onlangs een garage gebouwd met daartegen een konijnenhok. Hier wordt een overdekt ren bij voorzien van ongeveer 10 à 11 meter x 5 à 6 meter.
Op dit moment hebben wij twee konijnen, een haaskonijn en een konijn dat iets kleiner is dan het haaskonijn (geen dwergkonijn), maar mijn droom is om ooit een Vlaamse reus en een Franse hangoor te vestigen in het konijnenhok met ren. Het gemetste hok is ongeveer 1 meter x 2 meter waarin een verhoogd houten binnenhok gaat geplaatst worden (zodat ze droog en warm zitten). Hoe groot moeten we het houten binnenhok voorzien voor deze twee konijnen en is de buitenruimte voldoende voor 2 konijnen van deze grootte? Op dit moment staat er nog geen omheining (we kunnen de buitenren dus nog uitbreiden) en ook de ruimte van het binnenhok kan nog aangepast worden.
Ga je alle konijnen houden?
Ik snap het niet helemaal. Als ze altijd (alle konijnen..) (4 dus) in die enorme ren kunnen
is het heeeeeel goed!

als iedereen ook zulke afmetingen voor hun paarden had, hadden we gelijk veel gezondere paarden
_Amigo schreef:ons konijn loopt in de tuin
Dag en nacht, hij loopt onder het poortje door naar de voortuin.
Hij blijft niet in de ren, dan graaft hij eronderdoor.
Als hij dood word gereden kan hij wel zeggen dat hij een goed leven heeft gehad
CK88 schreef:Zoiets hoort een konijn minimaal te hebben vind ik Bramasole @ [BB-ITP] Konijntjes en hun nieuwe kasteel!
En het is toch ook veel leuker om na te kijken als ze mooi kunnen rondhuppelen toen die van mij bij mijn moeder waren, hadden ze een redelijk hok, maar je zag je haast niet huppelen alleen dom in een hoekje zitten. Je moet ze nu eens zien!!
jes_sira schreef:Het ging je toch om het konijn van je vriendin?![]()
Wat ga je nu doen?
Haar erop wijzen dat de huisvesting niet in orde is?
En dat het konijn aan het wegkwijnen is van eenzaamheid?
Of laat je het hierbij nadat jouw vermoedens bevestigd zijn via je toetsenbord?

passieAppel schreef:_Amigo schreef:ons konijn loopt in de tuin
Dag en nacht, hij loopt onder het poortje door naar de voortuin.
Hij blijft niet in de ren, dan graaft hij eronderdoor.
Als hij dood word gereden kan hij wel zeggen dat hij een goed leven heeft gehad
Ja, dat snap ik wel!
Ik weet niet of je aan een drukke weg woont... anders is het wel een beetje té riskant

jes_sira schreef:Niet jouw konijn, maar van je vriendin. Dat was al duidelijk....
Dus, je gaat niets doen?
Ik zou mijn vriendin informeren.
Dat het mega zielig is een konijntje alleen. Dat hij aan het verpieteren is.
Dat hij ruimte nodig heeft om zijn beentjes te kunnen strekken. Al is het maar een uurtje per dag in de huiskamer bijv.
Ik begrijp niet waarom je dit topic geopend hebt, terwijl je zelf ook al wist dat dit niet oke is en je blijkbaar niets wil proberen om de situatie van dit konijn te verbeteren.
Lees, ik zeg proberen, want natuurlijk snap ik dat je er niets over te vertellen hebt. Je kunt het allicht aankaarten bij haar.
Misschien heeft ze er 0.0 kaas van gegeten en denkt ze dat het oke is zo.

We geven hem en de cavia's elke dag groenvoer dus daaraan zal het niet liggen
PaardenliefJ schreef:dat is wel heel klein ja 1 bij 40 cm..
wij hebben zeg maar zo'n heel groot hok met 1 verdieping er bovenop. Op de bovenverdieping leven de cavia's op de begane grond leeft mijn konijn maar dat poortje staat dag en nacht open altijd dus kan altijd naar buiten in de tuin, zit ook altijd in de tuin te rennen en te slapen enzo alleen om te eten gaat hij zijn hokkie in of als het buiten te warm of te koud is. Hij eet droge blaadjes?We geven hem en de cavia's elke dag groenvoer dus daaraan zal het niet liggen