Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Th0mas schreef:Ik haal bijna dagelijks drollen en plasbollen eruit, ik gooi wat kattengrit erbij als het te weinig wordt en na 2 weken worden ze helemaal verschoond.
Ik ben afgelopen zondag verhuist, over een maandje gaan de kattenbakken weer in de berging en mijn poezen gaan dan buiten in de natuur de behoefte doen. Is goed te doen, later komt ook een kattenluikje in de deur en ik heb dan geen last meer van die kattenbak.
)
Ook omdat ik honden in huis heb vind ik een kap wel fijn, anders zitten die om de haverklap met hun snufferd in die bak ben ik bang.Goldy schreef:Th0mas schreef:Ik haal bijna dagelijks drollen en plasbollen eruit, ik gooi wat kattengrit erbij als het te weinig wordt en na 2 weken worden ze helemaal verschoond.
Ik ben afgelopen zondag verhuist, over een maandje gaan de kattenbakken weer in de berging en mijn poezen gaan dan buiten in de natuur de behoefte doen. Is goed te doen, later komt ook een kattenluikje in de deur en ik heb dan geen last meer van die kattenbak.
nee jij niet maar je buren hebben wel last van de uitwerpselen van jouw katten!!!
Goldy schreef:Th0mas schreef:Ik haal bijna dagelijks drollen en plasbollen eruit, ik gooi wat kattengrit erbij als het te weinig wordt en na 2 weken worden ze helemaal verschoond.
nee jij niet maar je buren hebben wel last van de uitwerpselen van jouw katten!!!
Th0mas schreef:Ik haal bijna dagelijks drollen en plasbollen eruit, ik gooi wat kattengrit erbij als het te weinig wordt en na 2 weken worden ze helemaal verschoond.

suuzepuus schreef:euhm wat heeft dat met vrijstaand wonen te maken? mijn ouders wonene in een rijtjes huis en ook daar gaan de katten naar buiten maar doen hun ding op de bak. Ik woon vrijstaand en heb 1 kat die niet naar buiten wil en de ander komt naar binnen op op de bak te gaan. zo hoort het ook (al heb ik een hele hele hele nare buurman waar ze het van mij ook best mag doen hoor...)
(rauw vlees eet madame dus niet hé... zelfs haar zelfgevangen muizen krijg ik...)

) en bij beide merk ik duidelijk verschil in hoeveelheid ontlasting. Als we even geen vlees hebben en we stappen tijdelijk over op brok of blik , stinkt het weer gigantisch hier in huis met 3 katten op de bak, bah!
Tja, 16 dus een eigen mening. En 1 hond vers geven en de ander niet vind ik niet fair, de Mechelaar lust het wel heel graag. Dus krijgen ze ieder hun eigen brok (m'n cairn krijgt brok met scharrelkip als eiwitbron, de mechelaar Royal Canin Club Pro HE) en af en toe vers, dat krijg ik nog wel voor elkaar
Goldy schreef:Th0mas schreef:Ik haal bijna dagelijks drollen en plasbollen eruit, ik gooi wat kattengrit erbij als het te weinig wordt en na 2 weken worden ze helemaal verschoond.
diesel83 schreef:ik gebruik 2 merken pure (deze is er in lavendel, appel en citroen lucht) echt super spul urine worden echt knoertharde ballen (zodat je ze zo eruit haald) en het grit gaat heel lang mee ruikt heerlijk!
Op dit moment ben ik ook weg van cats litter babypowder. zelfde werking als de pure maar deze ruikt naar babypoeder (je katten ook dus)
marleen_usar schreef:Ik vraag dit omdat mijn dochter een kattenbak service is begonnen, ze werkt nu nog met houtkorrels.Het loopt meteen heel goed,en hebben jullie liever een open bak of een dichte bak?
marleen_usar schreef:Nee uitlaatservice is ze mee begonnen, maar er moest iets bij dus is ze de kattenbak service begonnen.Niet wetende dat daar veel vraag naar is, dus dat is erg leuk.Mensen kunnen kiezen 1 keer per week een schone bak of eens in de 2 weken.Maar gebruiken jullie een kattenbakzak in de kattenbak of niet?
liefmeisje21 schreef:Maar wat ik nou echt minder vind is dat we een kat hebben lopen die altijd leuk uit de bak komt dus de keuken ligt weer gauw vol met grit. Is daar misschien een oplossing voor want soms gggrrrrr..... als je net klaar bent met stofzuigen en dweilen dan gaat meneer gelijk die bak op.
er zijn speciale matjes om voor de bak te leggen. die zijn hoogpolig dus het grit blijft hierin hangen als je kat uit de bak komt. ik heb zelf een kleedje van een soort nep-schapewol. die kan ook gewoon in de was.