Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Iris82 schreef:Omdat een goed zadel erg belangrijk is voor een paard, geef ik daar veel aan uit.
Omdat een mooi hoofdstel het hoofd van mijn paard mooi uit laat komen, geef ik daar veel aan uit.
Omdat mijn hond altijd los loopt, loopt ze met een leren bandje dat al vanaf pupsaf aan mee gaat, en een nylon riem van de dierenwinkel.
Ik zou je er zo nog 3 kunnen geven, ware het niet dat ik daar de website niet van ken
Zie ze regelmatig op show met een stand staan
seresta schreef:ik haal mijn riemen bij http://www.fretten.nl/halsbandenframe.html gemiddelde halsband zit rond de 100-200 euro, tuigen ook in die richting. slip en pennebanden zijn van currogan. ik bezuinig niet op tuigen/riemen ik houdt van kwaliteit en mijn honden staan dr ook veel mooier mee en hebben dit ook verdiend.
Neej schreef:
Beetje rare discussie dit eigenlijk... Huertecilla schreef:Mijn punt is niet of het nodig is of niet.
Niet mbt hond noch paard.
Mijn punt is dat het er voor paarden een breed aanbod is in exclusieve luxe die er voor honden níet is.
Ik nie begrijp nie.
Huertecilla schreef:Geen waardeoordeel of wat ook. Ik zie gewoon een wereld van verschil.
Kijk zelf maar naar de paarden- en de hondenwereld. Je kan legio luxe winkels voor paarden vinden. Voor honden is het hooguit een rek in een jachtzaak.
Mijn punt is niet of het nodig is of niet.
Niet mbt hond noch paard.
Mijn punt is dat het er voor paarden een breed aanbod is in exclusieve luxe die er voor honden níet is.
Ik nie begrijp nie.
Ik had bij je OP meer het idee van een waardeoordeel, terwijl het eigenlijk meer gaat om het feit dat het gewoon haast niet aangeboden wordt
Niet zo veel als in de paardenwereld in ieder geval. En dat ben ik toch wel met je eens inderdaad.. Hondenspul is genoeg te krijgen. 'gewoon' een halsband of een riem kun je in zowat elke dierenzaak vinden. Maar wil je iets specifiekers, of iets anders, dan is dat soms best lastig te krijgen.
_Hyperion_ schreef:In de hondenwereld is wel degelijk een levendige handel aan de gang in allerlei accesoires, maar dan vooral in dekentjes, jasjes, schoentjes, halsbanden met swarovski kristalletjes etc., maar dat is vooral in de wereld van de schoothondjes en minder in NL dan bijv. in de USA.
Neej schreef:Ja nee nou vat ik 'mIk had bij je OP meer het idee van een waardeoordeel, terwijl het eigenlijk meer gaat om het feit dat het gewoon haast niet aangeboden wordt
Niet zo veel als in de paardenwereld in ieder geval.

Huertecilla schreef:Iris82 schreef:Omdat een goed zadel erg belangrijk is voor een paard, geef ik daar veel aan uit.
Omdat een mooi hoofdstel het hoofd van mijn paard mooi uit laat komen, geef ik daar veel aan uit.
Omdat mijn hond altijd los loopt, loopt ze met een leren bandje dat al vanaf pupsaf aan mee gaat, en een nylon riem van de dierenwinkel.
Ik begrijp niet dat je niet schrijft;
Omdat een mooie halsband de hond fraai complimenteerd geef ik daar veel geld aan uit.
Dat ze los loopt maakt niets uit en een riem is niets anders dan een enkele teugel.
Waarom twee zo verschillende maten voor jouw paard en jouw hond?

mijn hond gaat met een tuig van 1000 euro vrees ik ne tzo makkelijk in de zoute zee dan met een halsband van 20 euro (rogz for dogz). Die van 1000 euro is dan naar de mallemoeren denk ik en die rogz ziet er na jaren nog geweldig uit. En zijn ze heel vies van de modder enz. en gaan ze stinken dan even de wasmachine in en schoon is het spul weer. Levenslange garantie en gewoon nog nooit problemen gehad in alle vele jaren.Huertecilla schreef:Naaltje schreef:net of het die hond wat uitmaakt
Een paard wel?
. Ondanks dat durf ik toch wel te zeggen dat ik redelijk verslaafd ben aan het kopen van halsbanden
. En dan met name MAG: