Hoe hou ik mijn hond uit de vensterbank??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Hoe hou ik mijn hond uit de vensterbank??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:30

uhh, ergens in belgie, weet het niet meer, moet dan in zijn boekje kijken.
Nee, moet zeggen dat Deüs echt über braaf is. Hij steelt niet van niemand, is een beetje verlegen met vreemde. Maar hij is extreem aanhankelijk naar mij, maar ik ben echt helemaal dol op hem. Dus voor mij is hij geweldig. Hij luisterd verschrikkelijk goed en komt gelijk als ik hem roep, maakt niet uit waar.
Ik moet echt zeggen dat ik door hem, he-le-maal verliefd ben op beagles.
Hij pakt ook geen eten aan als we buiten huis zijn. Dus mensen kunnen hem geven wat ze willen, hij pakt niets aan. Ook op hondentraining neemt hij geen beloningen aan, ook van mij niet. Dus ik beloon hem met knuffels. Hij bromt alleen wel eens lelijk naar mij, maar hij komt er niet mee weg. Ik ben herders gewend, dus een beagle die duw ik plat met mn duim. Hij heeft soms alleen humeuren en dan moet ik hem gewoon met rust laten. Hij is een spiegel van mij, dus ik accepteer bepaalde dingen van hem, omdat ik denk dat hij die van mij als persoon heeft overgenomen. Maar soms is hij zo kwaad, dan blijft hij erin hangen, maar komt wel kusjes geven dan. Beetje gespleten persoonlijkheid. Ook als ik wat tegen hem zeg dan gaat hij met zn kontje omhoog liggen en kwispelen. Dus disiplineren met mn stem heeft vaak weinig nut, want vind hij helemaal geweldig.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:38

Dan kan het geen broertje zijn van die van mij want die komen beide uit ughelen.
Die van mij zijn volle broer en zus,maar wel met 4 jaar leeftijdsverschil.
Het zijn echt 2 totaal verschillende honden, zowel van karakter als uiterlijk.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:31

Een stoel naar het aanrecht schuiven om ergens bij te kunnen komen..
Nee zo'n hond is echt niet dom :D
Geweldig; zoiets zou je moeten filmen _O-
Onze bordercollie zou zou zoiets niet eens bedenken :+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:37

Ik heb hier dan ook een heel tijd een touw om de stoelen moeten doen als we weg waren.
Er stond een keer een doosje eieren op het aanrecht, en ja hoor ,stoel ernaar toe en op het aanrecht.
Je wil niet weten wat een puinhoop het was toen ik thuis kwam,doosje eieren had ze eerst op de grond gegooid voor ze ze (waarschijnlijk samen ) opgegeten hebben.
De gebruikte koffiepads uit de senseo vond ze niet lekker maar ook die maar op de grond gegooid(er staat een afvalbakje naast de senseo waar ik die altijd ingooi).

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:57

ze zijn echt heel uitgekookt hoor, want die van mij die sleept ook alle hondenspeeltjes naar zijn kant van de kamer en gaat dan op afstand liggen waken.
Maar voornamelijk meubels verschuiven om dichter bij dingen te komen doet hij veel.
Ik denk dat ze dat soort dingen gewoon onthouden, als het ze 1x per ongeluk is gelukt, dan ineens is het een hele nieuwe wereld die voor ze open gaat en dan zijn ze niet meer te houden.
Zo trekt hij ook altijd de kussentjes van de bank, zodat hij op de grond zijn hoofd erop kan leggen. Soms trekt hij zelfs de dekens die over de bank liggen over zich heen omdat hij het koud heeft.
Het zijn zeker slimme honden hoor.