Perzische langhaar gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 21:18

Ik vrees dat zo iets eventueel de oorzaak/reden zou kunnen zijn dat ze op straat gekomen is.
Dat zou inderdaad niet prettig zijn, maar ik wou haar van in't begin een goede thuis geven dus dan moet ik dat er maar bij nemen... Maar prettig is anders. Hopelijk gaan haar 'kwaaltjes' over als ze wat meer is aangesterkt.

Ze moet natuurlijk ook nog wennen aan de nieuwe omgeving en misschien is ze wel erg dorstig na haar 'tocht'?

Ik hou het in elk geval in de gaten. Ik heb echt massaal veel medelijden met haar. Jammer dat ze niet kan praten, dat zou toch zo'n grote hulp zijn!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:47

De poes maakt het vandaag al veel beter, ze is het hier al goed gewoon. Begint flink rond te lopen, zich te wassen,...
Ademhaling is fors verbeterd en ook de ontsteking van de ogen is veel beter. Al komt er nog vaak traanvocht uit.
Om haar niet te stresseren veeg ik het elke dag een keertje weg, maar ze zou eens in bad moeten en een flinke scheerbeurt krijgen. Ik denk dat dat iets is voor volgende week, wanneer ze nog wat aangesterkt is!

Morgen is ze hier al een week...

Omdat ik er vrij zeker van ben dat de eigenaar niet meer zal opdagen, hier de foto's:
Van dit weekend:
Afbeelding
Afbeelding

Kennismaken met mijn kat:
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen komen beide poezen goed overeen. Ze gaan niet samen in een mandje liggen, maar kruisen elkaar zonder meer, ze gedogen elkaar :) daar ben ik blij om!

Deze zijn van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat denken jullie van de nieuwe aanwinst ;)

picobello

Re: Perzische langhaar gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:05

Agossie, ze is wel schattig hoor! Kan me voorstellen dat je haar houdt als er niemand komt opdagen. Heeft ze nog plas ongelukjes gehad?
Verder top van je dat je haar hebt opgevangen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 16:10

Nee, ze is gelukkig proper gebleven. Ik denk dat het wat van de stress was.
Ze moet nog steeds antibiotica krijgen en ik zou dat eigenlijk in haar mond moeten proppen en haar dan met een spuitje water opgeven zodat ze drinkt/slikt. Gelukkig is ze vrij lui en kan ik haar pilletje in een stukje vlees wikkelen en schrokt ze dat zo naar binnen zonder bijten :+ dus véél diervriendelijker dan in de mond proppen :D

Schattig :P euh ;) ze kijkt altijd boos met die platte kop van haar :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:22

Agohs wat een mager dingetje..

Wij hebben 3 maand geleden een kitten gevonden van ong 4 weken.
Die is gister nog onderzocht door de DA bij der nieuwe eigenaar en die is nu ongeveer 4mnd oud en al 2 kilo!
690 gram, das echt niks, nog geen pak suiker.

Heel sneu.
Blij dat ze het nu iig getroffen heeft.
Ik hoop voor je dat ze zich snel helemaal beter voeld.
Ze is wel heel knap, of althans dat gaat ze zeker worden als ze opknapt.. ;-)

Succes.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:28

Ik vind Ugly betty juist mooi! Zou je haar echt zo noemen :)) ?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:06

Ja ze gaat UB noemen, dus afkorting van Ugly Betty maar wij zeggen dus UB (uitgesproken als 'joebie').

Ik hoop dat ze volgende week al een keertje kort (aan de touw) buiten kan wandelen, want momenteel is dat onhandig aangezien mijn eigen kat wel buiten gaat (en dus het luikje open moet) maar UB nog niet buiten mag aangezien ze het hier niet kent. Dus moet ik haar constant in de gaten houden zodat ze niet buiten loopt, waardoor onze eigen poes slechts korte tijdstippen buiten mag :)

Trouwens ze weeg ondertussen al rond de kilo :) (iets minder) maar blijft wel erg mager, dat ze bijgekomen is, zie je niet aan haar lijfje enkel aan de weegschaal. Ik vermoed dat dat komt doordat haar buikje nu steeds gevuld is. En ze kan nogal wat eten hoor, precies een leeuw :P :Y)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:10

Ohh en... SCHETEN dat die kan laten :r Degoutant wat die uit haar kan laten ontsnappen...
Als die ligt te slapen in de zetel, ligt die eigenlijk continu scheten te laten :roll:
Wij verzetten ons als we tv aan't kijken zijn omdat we bijna doodvallen van de geur die ze uit haar poep laat ontsnappen ^) ... Kan je raden dat ze dat merkt en haar opnieuw naast ons komt leggen |o
En dan kijkt ze me aan met haar grote ogen en platte moel, ohh zo schattig met een klein miauwke erbij <<)

BWEIKES :r

Ik hoop maar dat dat komt omdat ze nu veel eten krijgt enzo... hopelijk is haar 'stinkconcert' waar wij elke avond gratis van mogen genieten maar van korte duur!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:17

Die scheten komen inderdaad denk ik omdat ze moet wennen aan het voer.

Beestje heeft natuurlijk zo slecht gehad.
Haar darmpjes moeten vast wennen.
Dus met een beetje geluk is dat met een week beter! haha

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:18

_O- _O-

Kan je haar dan niet beter....kabouter poep .....noemen???? :')

Mooi meiske.....het is maar goed dat ze in goede handen is nu.
Het is een heel mooi exemplaar van dit ras.....ik snap niet zo goed dat mensen haar buiten hebben gezet.
Misschien was ze van mensen met weinig verstand van dit ras.....

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:41

wat een schatje!!! en wat heeft ze het nu heerlijk bij jullie, ligt net zo mooi op de bank alsof ze er al jaren is.
super dat jullie haar in huis opnemen, die scheten zijn inderdaad geen feest maar komt goed als ze aan het eten gewend is.
ook vind ik haar platte snuitje wel meevallen, ze kunnen nog veeeele malen zuurder kijken, vind haar juist erg mooi voor een persje!
hoop dat ze zich bljft gedragen en nog een mooie tijd bij jullie tegemoet gaat, ze ziet er helemaal relax en ingburgerd uit ;)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:51

Lief van je dat je haar verzorgd, je zal vast een hoop liefde terug krijgen!
Maar als ik naar die foto kijk denk ik echt dat je weegschaal niet klopt! Een kitten weegt 690 gram, deze kat weegt echt wel minimaal een kilo hoor. Heel veel succes met haar.

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:21

denk dat je je nog kan vergissen hoor in gewicht raichuhollow, persjes wegen volwassen al niet zoveel, en het is een hele volle pluizige vacht waardoor het snel al heel wat lijkt.
als je foto 1 ziet denk ik wel dat de weegschaal klopt, beeld je foto 1 maar is in als ze net in bad is geweest, blijft niks van over ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:39

Ach wat een schatje en wat goed dat je haar opvangt! Ik denk dat ze heel mooi gaat worden met die aparte kleuren op haar koppie. Hoe gaat het vandaag met haar? Fijn dat ze ook zwaarder aan het worden is.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:28

Maar 690 gram is echt heel weinig! een kitten van 7-8 weken weegt zoveel...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:47

Sja, de weegschaal gaf dat gewicht aan ;)
ze is écht graaaaatmager, allé alle beentjes steken uit. En toen was haar buikje nog niet gevuld.
Nu is ze verzekerst al 2x zo zwaar :') maar toch blijven alle beentjes nog uitsteken (gaat natuurlijk ook niet zo snel).
Maar ze heeft wél een lekker gevuld buikje! :)

Bedankt voor de lieve berichten! :)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:53

Jeetje zeg.. Die is echt op het randje geweest! succes met haar!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:59

RaichuHollow schreef:
Jeetje zeg.. Die is echt op het randje geweest! succes met haar!

Dat is ook wat de dierenarts zei. Ze had niet een paar dagen langer op straat moeten lopen.
Ze heeft meteen ook een spuit met de nodige vitaminen gehad, en mocht de eerste dagen ook maar beperkt eten.
Nu eet ze gewoon (een hele dag door dus :P haha!)

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:04

Ach wat een guppie!! Echt zo lief wat je voor haar gedaan hebt <3

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:19

Wat een enorm leuk dier! Veel plezier met haar.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:32

Wat een schatje! Super dat je dit doet!
Hier is ongeveer 5 jaar geleden ook een pers aangelopen, ook met zo'n mooi plat snoetje haha :D. Ze kwam steeds weer terug om te eten bij ons (we hebben meerdere katten). Ze kon niet eens meer normaal liggen omdat ze zo erg onder de klitten zat. Ze was erg vies en stonk, ook was ze aardig mager. Hebben haar toen bij de dierenarts opgegeven omdat ze misschien van iemand kunnen zijn. Ze was ook niet gechipt. De dierenarts en wij denken ook dat ze uitgezet is. Iets later hebben we haar laten scheren, omdat het zo echt niet langer kon en in huis genomen. Vijf jaar later is ze nog steeds bij ons en ze is echt mijn schatje :+:. Alleen het kammen enz. is soms wel veel werk! Vooral omdat de klitten heel snel weer terug komen..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:40

Zo fijn :D Xena_

Ik dacht echt dat enkel 'gewone' katten op straat werden gezet. Nooit gedacht dat iemand zo'n 'mooie' kat op straat zou zetten... Stiekem hoop ik nu wel dat ze niet meer bellen voor haar.
Nog een week en ik mag ze officieel adopteren :D daarna zijn er nog 30dagen onzekerheid maar als ze dan niet opgehaald is, kunnen ze haar ook niet meer terug eisen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:44

Knappe UB40 :) ik vind ze wijs :)

En die is idd er maar net aan ontsnapt e sofie met zo'n gewicht! Ik vrees ook dat ze afgezet is, zonde...

Ik denk niet dat er nog een eigenaar op de proppen gaat komen... maar ik vind ze leuk :) wil ze komen meeten :D

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:46

SofieHavan schreef:
Zo fijn :D Xena_

Ik dacht echt dat enkel 'gewone' katten op straat werden gezet. Nooit gedacht dat iemand zo'n 'mooie' kat op straat zou zetten... Stiekem hoop ik nu wel dat ze niet meer bellen voor haar.
Nog een week en ik mag ze officieel adopteren :D daarna zijn er nog 30dagen onzekerheid maar als ze dan niet opgehaald is, kunnen ze haar ook niet meer terug eisen :)

Dat had ik ook nooit gedacht! En ik snap vooral niet dat mensen katten zomaar weg kunnen doen terwijl ze echt super lief zijn! Perzen kunnen trouwens soms wel heel erg eigenwijs zijn, doen gewoon waar ze zin in hebben :=

Ik hoop voor je dat hij/zij bij je kan blijven! (en stiekem denk ik het ook wel, denk niet iemand haar nog komt halen) Zo te horen heeft hij/zij het super bij jou!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:56

Femke, altijd welkom, ge weet mij wonen hé ;)
Als ge eens wilt meeten, k ben veel thuis ze :P

Xena_ ze is inderdaad ongelooflijk lief.
Mijn moeder en grootmoeder waren er ook meteen zot van, dus als ik ze niet wou mocht ze bij een van hen komen wonen.

(Mijn grootmoeder heeft al een shi-tzu, dus die zouden nog goed passen ook, allebei zo'n platte smoel _O- )