Help vissen gaan dood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 01:24

Haha graag gedaan, het klinkt wel vreemd die symptomen.... we wachten maar af, meer kunnen we niet doen. Welterusten!

Yasmine

Re: Help vissen gaan dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:05

LZP -> BB

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:20

atilla schreef:
Haha graag gedaan, het klinkt wel vreemd die symptomen.... we wachten maar af, meer kunnen we niet doen. Welterusten!

om nog even terug te komen van gisteren, helaas zijn er 2 vissen dood gegaan 1 waarvan ik het eigenlijk al een beetje verwachte die was er slecht aan toe maar de ander die altijd zo snel is waar ik het totaal niet van verwachte.
de rest van de vissen is goed bijgekomen en de witte vlek achtige troep is bijna helemaal verdwenen.
ze zijn nog wel anders als normaal.
vanmiddag heeft mijn vriend weer 25% water ververst zoals we gisteren besproken hadden.
ik baal er echt zo erg van bah bah!
maar gelukkig tot nu toe is niet alles dood gegaan.
nu nog even afwachten hoe het verder verloopt.

bedankt voor jullie snelle hulp gisterennacht haha.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:22

je moet geloofik nooit weer hardheid middeltje in doen na het verversen
ik doe dat ook niet bij mij nog geen dode gevalen hoor. In de pomp horen genoeg bactieren te zitten die dat afbreken

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:32

Heej, jammer van die 2 visjes maar de schade is toch nog meegevallen dan.
Nu maar voortaan zo weinig mogelijk "zooi" toevoegen aan het water. ( ik heb hier ook wat van geleerd haha)

Hoe is het trouwens met die platy die gisteren op de bodem lag, is die weer bijgetrokken?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:01

atilla schreef:
Heej, jammer van die 2 visjes maar de schade is toch nog meegevallen dan.
Nu maar voortaan zo weinig mogelijk "zooi" toevoegen aan het water. ( ik heb hier ook wat van geleerd haha)

Hoe is het trouwens met die platy die gisteren op de bodem lag, is die weer bijgetrokken?

helaas is de platy mijn favoriet dood gegaan, en zo'n oranje met zwarte strepen is dat de coridoras geloof ik toch?
de rest is nog wel wat aangetast maar zien er goed uit en komen meer tot leven.
wij hadden ook trouwens nog 2 van die bovenindrijvende visjes van die platte met een beetje schutkleur ook wat streepjes die hadden ook helemaal niks..weet ook echt niet hoe ze heten maar liggen altijd stil 2 kleine vinnen aan de zijkant en heel erg platte visjes.. gelukkig doen die het ook nog goed.

in totaal zijn er dus helaas 3 overleden *snik snik*

we hadden wat koppeltjes met vissen wat nu uiteen is gevallen en door de planten die eruit zijn is het bakkie weer aardig kaal.
voorlopig doen we er niks bij want over een aantal maanden gaan we verhuizen en willen we een nog groter aquarium.
de dierenwinkel gaat ons daarbij helpen met het opzetten van een super goed mooi aquarium.

ik weet wel dat ik voortaan goed alles in de gaten ga houden wat mijn vriend doet want wil dit echt niet meer meemaken.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:11

Het is niet echt handig dat je de namen van je vissen niet eens zeker weet (de soorten)
want dan kan je dus ook andere vissen in je bak hebben zitten dan dat je denkt..

het is natuurlijk heel jammer :(:)
heb het zelf ook eens gehad

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:31

Emie99 schreef:
Het is niet echt handig dat je de namen van je vissen niet eens zeker weet (de soorten)
want dan kan je dus ook andere vissen in je bak hebben zitten dan dat je denkt..

het is natuurlijk heel jammer :(:)
heb het zelf ook eens gehad

sorry maar dat ik de namen niet meer weet is omdat ik heel veel vissen erin heb zitten en ze niet allemaal uit mijn hoofd ga leren.
zodra de namen voorbij waren gekomen wist ik het weer, maar goed het probleem zat hem niet in de namen maar in het verhaal zoals de vraag ook was bij het starten van dit topic!

en andere vissen erin hebben zitten dan ik denk klopt niet want bij aankoop staat toch echt de naam op de bakken geschreven in de winkel.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:34

Leuk zeg, nog een groter aquarium :D
Ik zou wel oppassen met advies van dierenwinkels... :P Klopt vaak niet zo veel van....
Succes verder met je bak!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:36

ah, jammer van de visjes, maar fijn dat het overgrote deel het heeft overleeft.

succes straks met de nieuwe opzet!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:57

ja deze man weet echt alles van vissen heeft echt super veel verstand, mede door hem hebben we deze bak ook in orde gekregen.
bedankt nogmaals voor alle hulp!