kat vloeibar voedsel, ideeen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:49

delerium schreef:
het kauwen is echt het probleem niet, het doorslikken is het probleem. Dus het moet echt tot vla-achtige substantie gefrot worden.

Verder ben ik sinds een jaar of 15 vegetariër, dus vlees is iets dat ik ook niet zomaar heb liggen om te proberen := Neemt niet weg dat ik het gerust ga halen voor hem hoor!

Vuurneon: loeiheet water erop en dan 3 uur laten staan. Dan is het afgekoeld, helemaal doordrenkt, en komt het evengoed in stukjes terug naar buiten. Ook geweekte purinabrokjes moeten nog door de maler... het stinkt trouwens inderdaad alsof het eerder gegeten is :D

Het is je eigen keus natuurlijk. Maar niks zo gezond voor een "wild" dier is het eten wat ze in het wild ook eten namelijk rauw voer.

Duck compleet is fijn gemalen, water erbij en je hebt eten wat hij zo weg kan slobberen.

Blikvoer plakt heel erg aan gehemelte en tanden/kiezen....niet plezierig als je al problemen hebt met slikken.

Ik ben 18 jaar vegetarier maar heb een 1,5 meter hoge vriezer vol vlees voor mijn honden :) sta halve kippen uit elkaar te snijden. Maar heb het ervoor over om mijn boomer gezond te houden(veel allergieen)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:56

Zooplus en daar voor katten premium natvoer (aanbiedingen) kiezen. Dan heb je blikjes met voornamelijk vlees, dus weinig balast als granen, etc. Dat met wat water door de blender om er echt pap van te maken. Door de ballast eruit te gooien wat in goedkope merken voer zit past er meer voedsel in zijn buik waar hij wel energie uit kan halen.
Versvoer kan lastig zijn als dier eigenlijk geen reserves heeft om om te schakelen. Opname van voedingsstoffen kan even verminderen door andere eisen aan de vertering en dier heeft waarschijnlijk weinig weerstand als die zo tekort komt.

delerium

Re: kat vloeibar voedsel, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:25

Ben inmiddels bij de dierenarts geweest en het is een tumor.
Hen AD-voer meegekregen en Convalescence, om te proberen wat het best bevalt.

Hij heeft daarnet wat aangelengd AD-voer op en dat ging er heel erg goed in. Ik moet zeggen dat ik me het anders had voorgesteld en er nu heel enthousiast over ben :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:32

Ik ben echt fan van AD.
Ik heb regelmatig kittens in huis en als je het verdund kun je het prima dwangvoeren heb nog geen kat of rat gehad die het niet lekker vond.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:43

Nou ik ben benieuwd hoe het gaat! Hopelijk slaat het goed aan maar dat denk ik wel zo te horen

Het ad heeft als voordeel dat t steeds vloeibaarder word als jij meer gaat roeren

Sterkte met poezel en succes met de tumor

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:25

De kat van een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde (ook een tumor in die richting) en die heeft toen visolie door het voerdrabje geroerd. Zij heeft het toen bij de dierenarts gehaald nadat levertraan niet echt gewaardeerd werd :Y) . De visolie van de dierenarts had een lekker smaakje en ging goed naar binnen. Kat kwam weer aan, mooi glimmend vachtje. Misschien een idee om te informeren?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:20

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen.

Kleine zielepoot.. en maar eten en eten, maar alles komt er weer uit.... (heb de kat in kwestie zelf gezien)
Niets lijkt me vervelender dan niets binnen kunnen houden!!
Hopelijk helpt het!

Wat houdt AD voedsel precies in? (Zal even googlen, maar dat zijn vaak van die termen waar ik geen donder van snap)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:17

't is een soort supergeconcentreerd voer. Ziet er uit als paté maar met een beetje lauw/warm water valt het behoorlijk makkelijk uiteen en is het zelfs voor Lu goed weg te krijgen.

Dierenarts heeft hem gisteren ook gewogen en vergeleken met zijn oude gewicht (van een paar jaar terug); hij was toen prima, niet te dik ofzo, gewoon netjes 6,6 kg. Gisteren woog hij er 3,9. En toch weet ik wel heel zeker dat hij al iets is aangekomen laatste weken.

Jol; van 't weekend was het kokken en slijmen nog erger geworden, kun je nagaan... arm dier.

Vandaag heeft hij aan de convalescence gezeten: dat vindt hij echt minder aangenaam dan AD. Ik heb het opgedeeld in porties met kippenbouillon (ging er rap in), gepureerde gekookte kabeljauw (ging ook, maar minder enthousiast dan de kip) en gewoon met water (was bah).
Kippenbouillon overigens gisteren vers getrokken en de kabeljauw ook gisteren gekocht, gekookt en apart wat bouillon van ingevroren.

Heb nu allemaal bakjes in de vriezer met gepureerd gekookt vlees en rauw gepureerd ingevroren rund, maar dat vind ik toch maar griezelig, het lijkt me niet slikbaar genoeg.
De bouillon heb ik in ijsklontjeszakjes ook ingevroren. Makkelijk werkbaar zo :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:41

Net als een soort slobber voor paarden dus? Heel dun?

3.9 kilo, jeetje zo licht toch wel...

Rundvlees kan heel goed zijn, dan zou je even moeten kijken voor het suddervlees. Dit is zéér zacht, breekt in 100.000 stukjes als je het lang genoeg hebt opstaan!(langer dan voor mensen)
Dit verkopen wij veel aan mensen waarvan de hond/kat eetproblemen hebben, ook gewoon puur omdat het zo makkelijk verteerbaar is.

Je bent vanaf nu dus de vegatarier die haar vriezer vol met vlees heeft liggen? :))

Blijf je hem nu ook elke week wegen om bij te houden hoeveel bij aankomt?
En hou je ook de hoeveelheid voedsel bij? is misschien wel ''leuk'' om te doen, dan kan je goed zien hoeveel hij binnenkrijgt, en of dit per dag veel verschilt en hoeveel hij dan aankomt na een weekje.

En nog erger spugen als vorige week? Ik vond dat al erg genoeg, arme dreumes :(:)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:57

Jeetje, arm beest! Ik heb zelf een oude kat met tandproblemen. Ik pureer lamshart voor haar in de blender. En zalm, want dat is heel zacht. Dan meng ik het met wat kattenvoerpate zodat ze nog wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan leng ik het nog aan met water om het lekker vloeibaar te maken.
Ik ben ook vegetarier, maar je zult verbaast zijn hoeveel vlees en vis er in mijn vriezer ligt ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:06

Het was naar Delerium toe een grapje hoor over dat vegetariër zijn.... :Y)
Was niet verkeerd bedoeld.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 11:02

Waar haal je dat lamshart?
En is zalm zachter dan kabeljauw?

En vegetarier-gein kan ik wel hebben hoor :D
Net normaal blikvoer door de blender gemikt en dat gebruikt als aanmaakspul voor de convalescence; is echt heel blij :) Wel heel voedzaam zo te zien.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:05

Thirty schreef:
Hills A/D kun je zelf zo waterig maken als je wilt, en weet je tenminste zeker dat hij alles binnenkrijgt.

Dit is inderdaad heel erg fijn voer zeker voor katten die aan moeten sterken en ziek zijn of zijn geweest. Is een soort van astronautenvoer - rijk voor katten die aan moeten sterken!

Wat ik altijd aan mijn zieke of oude katten geef en heb gegeven is rijstepap. Dat kunnen ze makkelijk drinken/eten en ze krijgen toch wat structuur mee naar binnen door de rijst. De meeste katten die ziek zijn of zere keel hebben, eten dit toch nog graag.
Heb katten gehad met nierproblemen (en) op oudere leeftijd en heb ze vaak hiermee toch door slechte periodes heen geholpen.

Het koken van koolvis (uit supermarkt vriesvak) en dan geven samen met kooksap is ook een fijne, de meeste katten willen daar ook wel wat van eten en drinken.
Laatst bijgewerkt door fargo op 31-08-11 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:06

Jolliegirl schreef:
Het was naar Delerium toe een grapje hoor over dat vegetariër zijn.... :Y)
Was niet verkeerd bedoeld.

Mijn opmerking is ook luchtig bedoeld hoor ;) vond het gewoon grappig datber dus meer vegetariers zijn met een heel arsenaal aan vlees in de vriezer :)

Het lamshart koop ik bij de Ranzijn, je kunt ook eens vragen bij de plaatselijke slager.
Ik geef zalm omdat het wat vet is en mijn scharminkel heel snel te dun wordt. Ik denk dat witvis net zo zacht is, allen veel magerder.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:06

Waarom huf je het niet in de blender?

Of heb ik daar overheen gelezen? :o