knapste vent , op slag verliefd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:56

sunny_l0ve schreef:
Hoe zit het met gezondheidsproblemen en/of erfelijke kwesties bij deze varkentjes? Bij veel dieren die bewust klein zijn gefokt komen er namelijk ook vaak toch erfelijke kwalen bij kijken. Is dat met deze varkentjes ook?
Ik vind ze erg schattig, maar niet echt als binnen huisdier. Die horen lekker buiten te lopen en in het gras te wroeten.
Ik vind het wel goed dus dat ze uiteindelijk naar buiten gaan!

Volgens de fokster kunnen ze wel 15-20 jaar worden maar ik ben uiteraard ook wel een beetje sceptisch, ik weet ook dat van extra klein gefokte dieren kwetsbaarder zijn dan hun normale soortgenoten.

Als Spekkie groot genoeg is gaat hij op eigen gelegenheid zowel buiten als binnen mag hij zelf kiezen.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:58

jasminetje schreef:
Wat een lief dingetje!
Kan je dat echt gewoon in huis houden?

Met een klein beetje oefenen worden ze redelijk gemakkelijk zindelijk, alleen het optillen hebben ze een aanboren hekel aan, maar ook dat vergt gewoon wat oefening.

Ik neem gelezen te hebben dat TS ook een 2e biggetje in de planning heeft, en dat is voor Spekkie wel zo fijn. Onze Bas was de eerste maanden alleen en eerst moest hij wat wennen aan zijn vriendin en nu zijn ze onafscheidelijk.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:00

marloes1990 schreef:
Wat een schatje

Welke ras is dit dan, dat ze zo klein blijven. Had er zelf ook aan zitten denken maar een vriendin heeft een gottinger, en ik schrok toch wel een beetje van hoe groot die geworden is, die moet nu wel echt naar buiten. Ik wil heel graag een binnen varkentje

Dat kan ook aan de voeding liggen, je moet ze wel speciale mini- scharrelvarkens brok of muslie geven. Ik ken iemand die een big had uit hetzelfde nest als onze Lizzie de beste man heeft het diertje zeugenbrok gegeven en ze is nu niet overdreven 6 keer zo groot als onze varkentjes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:00

ik ken maar heel weinig mensen die een varkentje binnen houden
eigenlijk gaan ze op den duur allemaal naar buiten of worden weggedaan
een varken is geen huisdier, neem dan een hond
een biggetje is dan misschien wel veel makkelijker als een pup, een varken is tig moeilijker als een hond

TS mijn julia is inmiddels ruim 11 jaar, is erg ziek geweest(zwaar aan de diaree voor maanden) maar komt inmiddels weer aan en geeft nog lang niet op

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:02

klopt, varkens hebben de vreemde erfelijke eigenschap om te blijven groeien bij goed voer
zo krijg je een mini toch behoorlijk groot
Laatst bijgewerkt door spatter op 26-08-11 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

B_r_e_n

goldyp schreef:
Ik ben verliefd...........

Ik ook!!! <3

EvaC

Ach wat een dotje!

Ik vind het zo grappig dat varkentjes als huisdieren gehouden worden. Mag ik vragen hoe jullie er bij komen om een varkentje als huisdier te nemen?

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 11:05

marloes1990 schreef:
Wat een schatje

Welke ras is dit dan, dat ze zo klein blijven. Had er zelf ook aan zitten denken maar een vriendin heeft een gottinger, en ik schrok toch wel een beetje van hoe groot die geworden is, die moet nu wel echt naar buiten. Ik wil heel graag een binnen varkentje

Ik weet het ras niet, er zit igg geen gottinger in ze komen vanoudsher uit engeland Moet je maar eens zoeken op websites daar.

Gottinger ben ik ook wezen kijken maar die biggen waren echt 1 keer groter als nu spekkie op deze leeftijd.

Helemaal zeker dat hij rond 30 cm wordt heb je natuurlijk nooit soms heb je gewoon een forse en wordt hij 35 cm maar een gottinger kan wel 50 cm worden. Spekkie was wel een nablijvertje dus kleinst uit het nest.

Ligt idd ook aan het voer zeugenbrok is gemaakt om vlees te kweken dus worden ze veel groter. Spekkie mag zelf kiezen nu dus binnen omdat hij kwetsbaar is maar als hij wat groter is mag jij lekke rnaar buiten en als hij goed luistert als ik roep zelf ook wee rlekker naar binnen, is geen hond maar daar heb je ook veel werk mee, denk aan haren, zindelijk maken, we moeten gewoon lekker afwachten en zien hoe spekkie het blijft doen.
Spekkie vind het heerlijk om bij je te zitten heeft nog niet geschreeuwd met tillen maar lekker zachtjes knorren als je hem op schoot neemt.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:05

Geweldig een big <3 Wij hebben op stal ook 2 varkens, een gottinger (?) en een kune kune genaamd Geziena. Echt een geweldig dier en je kunt ze ook veel leren. Geziena gaat zitten op commando en krijgt dan een koekje :P
Zie onderaan in mijn profiel een van de eerste 'trainingen' van Geziena toen ze er net was. Inmiddels is ze al een jaar geweest en herken je haar niet meer in het kleine biggetje ;)

Marloes__

Re: knapste vent , op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:09

Wuaha geweldig dit! :D

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:14

spatter schreef:
ik ken maar heel weinig mensen die een varkentje binnen houden
eigenlijk gaan ze op den duur allemaal naar buiten of worden weggedaan
een varken is geen huisdier, neem dan een hond
een biggetje is dan misschien wel veel makkelijker als een pup, een varken is tig moeilijker als een hond

TS mijn julia is inmiddels ruim 11 jaar, is erg ziek geweest(zwaar aan de diaree voor maanden) maar komt inmiddels weer aan en geeft nog lang niet op

Hierin moet ik wel met spatter mee gaan, ik heb echt engelen geduld, en Bassie was heel gemakkelijk binnen, maar Lizzie heb ik echt wat vervloekt :o (wat kon die big gillen als ze ook maar aan eten dacht :D ) Nu leven ze samen buiten, en dat is een stuk gemakkelijker!

TS heb je hem al tussen zijn voorpoten- onder zijn buikje gekriebelt, geeft een heel leuk effect, vinden ze heerlijk (vallen gelijk om) :D

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 11:15

Afbeelding

net gemaakt, past met 4 voetjes in het allerkleinste hondenvoerbakje.

Gaat nu lekker slapen :z

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:17

Oh my god.. wat een onwijs geweldig mooi beestje <3 Die zou ik ook nog wel een paar erbij willen hebben.. geweldig! Maar uhh.. mijn "hubby" heb ik daar nog niet voor weten te porren. ;(

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:00

och wat lief! Ik heb die beestjes ook altijd leuk gevonden. echt geweldig!

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:18

aaah wat een schatje!
zou het ook graag willen, alleen we hebben een hond, en niet genoeg ruimte in de tuin. |(

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:20

Haha oooh wat een schatje! <3 Ik ben ook verliefd!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:21

Ach wat een knapperdje <3 Ik ga het ras eens doorgeven aan iemand die ik ken, die ook varkentjes wil!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:23

goldyp schreef:
jij mag niet meer raden, klopt, hoorde gisteren ook wel twee leuke ander namen porky en piggy. maar ja de kids hebben gekozen.

:= Cool! Spekkie en Hammie.
Kids natuurlijk helemaal blij met de nieuwe aanwinst(en) :D ...Veel plezier met deze leukerd en straks ook met Hammie ben benieuwd naar foto's.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:31

zo schattig! veel suc6 ermee.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:36

Nohhhh :+:
Heb je een foto met een mens er naast? Kunnen we zien hoe klein die is.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:39

Aach wat een schatje!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:40

Zou ik het adres mogen van de fokker ?

Mijn man heeft vroeger met grote varkens gewerkt en zou heel graag een paar varkentjes willen.
Vanwege de ruimte is het daar nooit van gekomen maar voor 2 van deze mini's zouden wij wel plaats hebben :)) en we hebben geduld om te wachten op een volgend nestje als er nu geen meer zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:46

Leuke beestjes maar ik vind varkens echt geen dieren voor in huis. Die vinden het veel fijner om te wroeten en stronesten te maken, i.p.v. op parketvloer rond te moeten lopen en niets te mogen slopen in huis. Maar daar kom je denk ik zelf nog wel achter. :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:47

Wat een kleintje!
En over die namen... Wij kregen 2 katten. Mijn broertje (jaar of 3) en ik (jaar of 7) mochten de namen kiezen. Kwamen er niet echt uit. Mijn vader zat de krant te lezen en naamcombi's voor te stellen. We riepen steeds nee. Totdat hij Yab Yum zei... Toen riepen we allebei heel hard ja. Wisten wij veel... Katten zijn jaar of 15 geworden en hebben altijd Yab en Yum geheten.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:54

Ik ken twee mini varkentjes die Spekkie en Zwoertje heten :j