Tieme schreef:met een muilkorf kan ze wel drinken maar verder niet. maar goed, een muilkorf helpt alleen om te voorkomen te ze een kat pakt. maar dat is niet je enigste probleem, het probleem is vooral dat ze er vandoor gaat. en nu pakt ze katten, de volgende keer wordt ze aangereden door auto of veroorzaakt ze een ongeluk. en dan ben je ook niet blij.
dus ik zou echt naar een oplossing zoeken dat ze er niet meer vandoor kan gaan.
heb hier ook een hond zitten (duitse herder) met een groot jachtinstinct. gedragstherapeut erbij gehad en die vertelde dat het heeeel erg moeilijk is om dit eruit te krijgen. mijn hond heeft op een gegeven moment zelfs een teletac om gehad (onder begeleiding van gedragstherapeut). jachtinstinct was zo groot dat hij hier gewoon doorheen liep. waas over z'n ogen en gaan. trainingen zijn er niet echt voor. mijn hond heeft nog een paar weken intern gezeten bij martin gaus omdat hij iemand gebeten had en ook hier heb ik het probleem aan gekaart maar dit was volgens hun nauwelijks tot niet eruit te trainen. als zo'n kat wegrent dan is het al een beloning voor de hond.
ik heb hier zelf ook 2 katten en ook die laat hij niet met rust. zodra ze gaan rennen dan gaat hij er achteraan. wel op de speelse manier. maar ja, een duitse herder van bijna 40 kg met een kat van 4 kg is niet zo'n goeie combi. gelukkig slaan die 2 van mij wel van zich af dus als ze brommen dan blijft hij meestal wel uit de buurt. ook staat de deur naar boven altijd open en zit er een traphek dat ze kunnen vluchten. maar een enkele keer gebeurd het wel dat hij zo gefixeerd is dat hij de kat in de rug pakt. en dan moet ik de kat redden. (katten komen hier dus niet zonder mijn aanwezigheid in de kamer).
maar buiten is hij dus wel super gefixeerd door katten en alles wat wegrent en om deze reden kan hij dus ook niet loslopen. helaas. ook niet in losloopgebieden want als hij een konijn ziet dan is hij weg. het enige wat zou helpen is ervoor zorgen dat je een superband met de hond hebt en dat jij echt het aller allerleukste voor d'r bent. dus eigenlijk ervoor zorgen dat je hond er geen behoefte aan hebt om weg te rennen want niets is zo leuk als jij. maar dat werkt hier niet. heb van alles uit de kast getrokken maar helaas.
Dit probleem ken ik. Bij ons het zelfde. Teletac werkt hier niet je ziet als ze rent dat ze een huppeltje maakt door de schok maar ze gaat gewoon verder. Rare is dat ze der in de tuin achter een stroomdraadje houden zonder stroom en ze is er schijts benauwd voor.Ookal ziet ze dan een kat dan gaat ze niet.