uitlaat service

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:18

Inderdaad met een auto alleen heb je nog geen goede uitlaatservice.
Er is een vereniging van HondenUitlaatService (HUS) te vinden op internet. Daarnaast zijn er tegenwoordig opleidingen voor. Ik weet dat Gaus een opleiding hiervoor heeft. Verder ga ik mee in wat hierboven al staat mbt hondengedrag en meerdere honden. Daarnaast weet ik dat steeds meer gemeenten paal en perk gaan stellen aan de uitlaatservices, max aantal honden en niet 2 sevices op het zelfde tijdstip in het zelfde bos. In Engeland is het al zover dat je nog maar met max 4 honden mag lopen. Dit is niet voor niks, er zijn teveel dingen die fout (kunnen) gaan. Als ik met mijn honden loop en ik kom een uitlaatservice tegen dan ga ik daar met een grote boog omheen, de uitlaatservice vormt een roedel die met zijn allen op mijn honden afkomen en samen zijn ze sterk en worden mijn honden als indringers gezien. (angst)agressie zie je al snel dan. Nee mijn honden gaan niet met een uitlaatservice mee.

Kimbaie

Re: uitlaat service

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:27

De vraag die bij mij opkomt als ze geen bus heeft, is hoe ze de honden dan weer even netjes binnen zet? Komt ze dan met alle honden tegelijk binnen? Daar zou ik als hondeneigenaar echt niet blij mee zijn. :n

Mijn hond gaat overigens naar een hondenspeeltuin. Deze mensen hebben een weiland met een keet erop. Ze doen dan 3 uur lang spelletjes met de honden. Ze hebben tunnels, verschillende soorten ballen, een badje etc etc... Met andere woorden ze kunnen hun lol op. Je kan er voor kiezen om de honden op te laten halen of om ze af te zetten. Ze zijn er bijna de hele dag. Mijn hondje wordt om 9u s'ochtends op gehaald en wordt om 14u afgezet. Misschien is dat een idee als ze wat meer ervaring heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:16

Thirty schreef:
[***] schreef:
Gaat ze dan met 10 honden tegelijk met leibanden? Of 1 voor 1?

En hoe wil je die honden dan weer thuis afleveren? De andere 9 wachtenden even buiten aan een paaltje knuppen? Of ze alle 10 mee naar binnen slepen? :')

Ik zou het niet weten, ik stel de vraag ook maar gewoon :+
Kan me namelijk niet voorstellen dat je 1 voor 1 gaat (zeker niet als het je job moet worden, daar haal je je inkomsten niet uit) en met 10 tegelijk als je geen auto en (denk ik) geen losloopgebied hebt ... Vandaar :Y)

@ Kimbaie : zo'n hondenspeeltuin lijkt ook wel wat leuks! Blijven ze dan gewoon op dat eigen terrein? En kunnen ze ook samen spelen of blijft alles apart? Doen ze dat dan per hond of gaan ze ook een ronde doen mbt tot ophalen & terugbrengen?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:28

Ze blijven dan op hun terrein, de honden moeten in een groep kunnen spelen. Ze spelen met alle honden tegelijk, ze zoeken daarom ook echt honden die in de groep passen. Ze doen een ronde om de honden op te halen, maar ze zitten nooit langer dan een half uur in de auto.

Dit is die van mij:
http://www.uitlaatservicegina.nl/speeltuin.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:49

Ziet er goed uit! Jammer dat ik geen eigen stuk grond heb :+
(moet voor een uitlaatservice nog navragen of je hier überhaupt met een groep honden het bos in mag, en los laten lopen in het losloopgebied ... )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:20

Ik mis ook nog antwoord op mijn vraag:
kan ze het uberhaupt mentaal en fysiek aan om die verantwoording te hebben en om correct om te gaan met de eigenaren? Want met de hond omgaan is 1 ding, met de eigenaar omgaan is een vak apart! :)
Zal ze het ook in de winter goed kunnen volhouden?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 12:41

Ja ze kan heel goed met volwassenen praten, ze staat haar mannetje wel,en ze zet door weer of geen weer.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:49

Hier zit ook 1 uitlaat service die bij je thuis komt en de hond in zijn omgeving uitlaat.
denk dat de meeste mensen zullen kiezen voor service met auto en meerdere honden
maar voor mij bv is deze manier, 1 op 1, juist ideaal.
mijn hond heeft hd dus kan zo ver niet meer en ravotten met andere
honden is te veel belasting voor zijn heup.
daarnaast heeft ie zn ballen nog en van pure euforie
in zo‘n roedel gaat ie op andere honden rijden.

zijn zo vast meer mensen dus er is vast een markt voor te vinden.
bv dr hondjes van oudere van dagen uitlaten bij hun in de buurt.
of de markt groot genoeg is betwijfel ik maar
het is zeker het uitzoeken waard!

succes!!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:51

Heel cru gezegd maar ik zou geen van mijn honden meegeven en iemand met een "achterstand". Mijn ene hond laat ik sowieso door niemand uitlaten omdat hij erg moeilijk en mijn andere geef ik niet mee omdat je echt verstand van honden moet hebben. En ze heeft geen auto.. Wat als ze een hond meeneemt en ze zijn op een uur van huis en de hond wordt door een andere aangevallen en moet naar de DA? Hoe haald ze vechtende honden uit elkaar?

Een uitlaatservice is veel meer dan alleen uitlaten, hier doen ze ook een stukje opvoeding zoals: Hier komen, socializeren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:29

Op zich een leuk idee!

Maar het idee van het zonder auto een uitlaatservice?
Volgens mij is júíst een deel van een uitlaat SERVICE dat je de honden ophaalt! :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:52

Ik zou het fijn vinden als mijn vraag ook beantwoord kon worden. Hoeveel ervaring heeft ze met honden? Hebben jullie zelf honden gehad thuis? Is ze op hondencursus geweest met een hond? Is ze in staat om doormiddel van een gesprek thuis te bepalen of een hond bij de rest van de roedel kan? Kan zij omgaan met hele dominante honden, zodat ze zelf boven aan de roedel blijft staan? Verder moet ze goed om kunnen gaan met de verschillende trainingsmethodes van de eigenaren. Ik had gelezen dat ze haar mannetje wel staat, maar betekend dat, dat ze op een genuanceerde slimme manier een lastig gesprek netjes kan laten verlopen? Want ik heb nu meer het idee dat ze niet over zich heen laat lopen, is natuurlijk ook super maar het gaat juist om die tactiek. Je bent toch bezig met voor veel mensen een onwijs belangrijk stuk van hun gezin. Ikzelf denk dat je ongeveer het niveau moet hebben van een hondentrainer op hondenschool om te gaan denken aan een hondenuitlaatservice.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 08:20

We hebben zelf al jaren honden, en dan niet het makkelijkste soort.Ze traint er ook mee,vind ze erg leuk en ze doet een dieren opleiding (thuis studie).Ze kan met moeilijke honden ook goed om gaan,daar heeft ze juist iets mee.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:20

En misschien de vraag beantwoorden, hoe jullie het voor jullie zien zonder bus en of het haar inkomen moet worden, want dan moet je meer dan 3 honden uitlaten. En wat doet ze met de andere honden als je een hond ophaalt, want ik zou echt geen andere honden in mijn huis willen, denk ook niet dat de reu het zomaar accepteerd. Vragen zijn al vaker gesteld, maar ik zie nergens antwoorden en ik ben wel heel benieuwd.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:23

marleen_usar schreef:
We hebben zelf al jaren honden, en dan niet het makkelijkste soort.Ze traint er ook mee,vind ze erg leuk en ze doet een dieren opleiding (thuis studie).Ze kan met moeilijke honden ook goed om gaan,daar heeft ze juist iets mee.

Ik kan ook met moeilijke honden omgaan, maar in een groep is het toch anders. En zelfs voor het oog makkelijke honden, kunnen bij de uitlaat als moeilijk gezien worden. Ik heb vandaag een heel erg lief en makkelijk teefje, maar oh zo grillig in de groep. Er hoeft maar iets te gebeuren en ze ziet het niet meer zitten, dus die moet je elke seconde in de gaten houden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:32

marleen_usar schreef:
We hebben zelf al jaren honden, en dan niet het makkelijkste soort.

Wat is niet het makkelijkste soort? Uit alles wat ik lees krijg ik steeds meer de indruk dat jullie geen flauwe notie hebben wat een uitlaatservice nou precies inhoudt en ik hou mijn hart vast eerlijk gezegd. Een groep honden onder controle houden is héél wat anders dan elke week trainen met eigen hond(en), in een groep laten honden vaak ander gedrag zien dan als je tijdens een wandeling een hond tegenkomt, vooral als de hond op regelmatige basis meegaat. Ik ben eigenlijk verbaasd dat je hier alleen maar redenen opnoemt dat jij er van overtuigd bent dat je dochter dit wel kan, er wordt verder nergens over door gevraagd als er suggesties worden gegeven, je bent je alleen maar aan het verdedigen dus de beslissing is volgens mij al genomen. Ik ga je eerlijk zeggen dat ik hier niet blij mee ben, dit kan alleen maar fout gaan. Stuur je dochter eerst eens naar een goede opleiding om daadwerkelijk meer over hondengedrag te leren en ga dan eens denken over een uitlaatservice, niet andersom!!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:56

Ik zou mijn honden nooit meegeven aan een uitlaatservice van een meisje van 18. Erger nog, ik geef mn honden sowieso nooit mee ;)

Wat heeft je dochter voor iets dat ze geen rijbewijs halen kan dan?
En kan ze dan wel met een groep honden lopen?