Zeg niet dat iedere dierenarts zo is hoor, maar het wellicht verstandig om bij meerdere hondendeskundigen te informeren wat wijsheid is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Colway schreef:Ik zou voor voeradvies niet alleen afgaan op de dierenarts, het spijt me zeer maar veel dierenartsen weten niet eens zo heel veel van voeding en raden ook merken aan zoals Royal Canin waar zij weer een provisie over krijgen....
Zeg niet dat iedere dierenarts zo is hoor, maar het wellicht verstandig om bij meerdere hondendeskundigen te informeren wat wijsheid is
Vanmiddag gelijk naar de dierenwinkel!
)kimmie261 schreef:van elke brok krijgt een hond tandsteen simpelweg omdat er granen/zetmelen inzitten die de tandsteen veroorzaken..
wat je dus moet doen als je brok voert is de hond daarnaast veel laten kauwen,runderhuid staven,kophuid kuiven enz,en een penslap is ook een super tandenborstel..
wil je tandsteen gaan voorkomen is het beste om vers te gaan voeren ( kvv barf of nrv) maar goed dat moet je willen
kimmie261 schreef:ja hoor dat mag je zo geven,maar...als je hond geen vlees gewend is kan het wel zijn dat ze ervan aan de diarree gaan...
en penslappen,ja sommige dierenwinkels verkopen deze,en anders zijn ze te bestellen bij diverse vers vlees leveranciers.
en ip mag je wel een paar keer per week een penslap geven,het is super gezond voor honden alleen hou er wel rekening mee dat penslappen stinken
meggiemeg schreef:Bullepezen, varkensoor, botten met van de knopen zijn wat zachter dan de geperste variant.
Onze honden zijn gek van deze botten (http://www.huisdierplein.nl/hond/kauw/p ... 7_P700998/) voordeel van deze is dat ze totaal geen vlekken geven!
Ik ga sowieso kauwkluifen geven e.d.

claudiaaB schreef:Ze heb er niet echt last van (zover ik zie), maar het ziet er rot uit. Ik heb in ieder geval al rondegebeld en ga een afspraak maken voor een gebitsreiniging en wat mij betreft mag die kies eruit =) Ik vind het moeilijk te zeggen of de kies nou echt rot is of niet, maar dat mag de dierenarts bepalen. Heb het beste voor me diertje over
bedankt voor de reacties, en ik ga me hondje zeker helpen !
Van mij mag hier een slotje op