Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Re: Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:38

Ik heb enkel wat foto's.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:39

geen chip, geen paspoort, geen dierenartskosten rekeningen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:39

@Thats_Me, niet helemaal waar. Ik heb een asielhond, die niet vrijwillig is afgestaan. Die moest echt twee weken in het asiel gezeten hebben voordat wij em mochten adopteren.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:40

Nope.. Daar zorgde mijn vader dus voor.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:40

Normaal gezien moeten honden verplicht gechipt zijn en deze zouden dan op jouw naam moeten staan (en aangezien je minderjarig bent waarschijnlijk op de naam van je moeder) Het asiel zou sowieso de honden moeten 'scannen' en kunnen via deze nummer op een site zien dat deze honden wel degelijk op jullie naam staan. Verder weet ik niet hoe het in Nederland met de asielen is, maar in België is men verplicht om gevonden honden of in dergelijke ongewone situaties de hond 14 dagen bij te houden voordat hij geplaatst mag worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:44

Toen je vader werd opgekpakt heeft de politie vermoedelijk gewoon geregeld dat de honden in het asiel terecht kwamen.
Aangezien ze die moeilijk alleen in het huis konden laten zitten.

Als je vader afstand heeft getekend voor de dieren in de zin van als hij heeft gedaan alsof ze van hem waren wordt het lastiger terug krijgen.
(wat hij niet had mogen doen als ze niet van hem zijn.)
Dan moet je als het ware de honden adopteren. (dus de kosten voldoen van asielhond kopen)
Als ze je de honden al mee geven.

Echter doorgaans zitten die honden gewoon in bewaring en als jij de kosten voldoet van het asiel
(dus de pension kosten en eventuele entingen die ze gehad hebben etc.) dan kan je ze weer meenemen.
Je moet echter wel aantonen dat ze van jou zijn, chipnummer?
Paspoort met chip?
Papieren van je dierenarts met jouw naam en chipnummer?
Foto's etc.
Je vader verklaring laten tekenen dat de honden die toendertijd bij hem zijn meegenomen eigenlijk van jou zijn.
(nou ja, ik zou je moeder doen vanwege je leeftijd)

Doorgaans kan je gewoon na voldoen van kosten je honden weer ophalen als ze bij zoiets meegenomen
zijn en in pension gezet.
Dus nog een keer asiel bellen en proberen heel rustig uit te leggen, dat je jouw honden op hun site had gezien en hoe en waarom.

Hoe lang zitten ze er al?

In NL geld voor zwerfdieren 14 dagen, als eigenaar bekend, maar geen afstand wil tekenen mogen ze ze zowiezo niet
zomaar weer ter adoptie zetten.
Want eigenaar is bekend (in hun idee, jouw vader gok ik zo).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:45

Ik ga 100% met Sjolvir mee in deze. Het enige vreemde vind ik dat TS aangeeft dat een van haar honden als plaatsbaar op de site staat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:47

Sani schreef:
_Bonte_ schreef:
Als ik het goed versta ben je op vakantie vertrokken toen je hond weg gelopen was ?

Goed lezen.
TS heeft haar vader op de honden laten passen. Omdat zij op vakantie ging

Wat vervelens TS. Ben je al bij het asiel binnen geweest? Als jij kan aantonen dat het jou honden zijn, lijkt me dat je ze weer terug kan krijgen zonder 125 p s neer te tellen.
Als langsgaan geen optie is, belletje doen?

Als ze er al tijdje zitten kan dat zelfs meer zijn dan 125 per hond, want je moet de pension kosten voldoen
eventueel ook entings kosten als ze niet aantoonbaar (paspoort met chip en enting) geent waren.
Grote honden zoals dit zijn geen 5 euro per dag.. Weet niet hoelang ze er al zitten, maar zal nog aardig bedrag
worden.
Wat opzich weer heel reeel is, want asiel heeft ook de onkosten aan de dieren gehad en ervoor gezorgd.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:47

Afbeelding
Om deze 2 gaat het dus.. (Waarvan ik al dus eerder hier neer typte dat mijn vermoedens zo zijn dat de oudste ingeslapen is.)
Er staat op de site dat de plaatsingdatum 20-08-11 is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:50

http://www.dierenasielheerlen.nl/dieren/?record=5642

Denk dat je deze bedoeld in je verhaal van asiel in Kerkade?

Plaatsings datum kan ook datum van advertentie plaatsen zijn.

Hoe lang is ze al in bewaring gesteld?? Want dat mis ik in het hele verhaal.

Inslapen mogen ze ook niet zomaar (als eigenaar geen afstand getekend heeft, anders wel!
Dus als je vader als eigenaar zou hebben getekend, wordt het heel lastig),
kan dus zijn dat die nog niet als plaatsbaar staat.

Stomme vraag, weet je ook zeker dat het haar is?
Ken ook iemand die met de verkeerde labrador naar huis ging.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 24-08-11 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:51

Kentaro schreef:
[quote="@ Kentaro dat is zo met dieren die komen aanlopen. Niet als ze in beslag genomen worden. Dan worden ze door een dierenarts bekeken en als ze gezond zijn gaan ze gelijk op voor adoptie.

Meen je dat nu??? Maar het zijn toch niet de honden van de persoon waarbij ze in beslag genomen zijn!!
(ben nu helemaal blij dat m'n beestjes altijd mee op vakantie gaan, en niet naar iemand anders... }:0 :D )[/quote]

Dit klopt niet. Dieren worden opgevangen bij het asiel omdat er niemand is die de honden kan verzorgen in een situatie als deze.
Maar echt niet dat ze aangeboden mogen worden.
Gaat een hele procedure aan vooraf waar het asiel buiten staat en moet afwachten....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:51

Dan zou ik toch heel erg snel zijn... Want dat betekent dus dat ze al geadopteerd mag worden.
Want die plaatsingsdatum die dat asiel hanteert is niet de datum dat de advertentie geplaatst is, maar de datum waarop ze 'weg' mag.

Ik zou vandaag nog een keer terugbellen en rustig uitleggen hoe de situatie zit.
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet open voor staan.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:53

Klopt.
Dat weet ik dus niet,
maar aangezien mijn vriend gister belde of de hond er nog was.. En dat hij vroeg of er nog een hond dr bij was, en er even een stilte viel. Waar op er dus geantwoord werd of we de honden konden en de eigenaar, en mijn vriend er op vertelde dat hij het wist er opgehingen werd.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:54

Je bent nog maar 16 en kan dus niet aantonen dat de honden van jou zijn ik ben bang dat je weinig kans maakt .
Omdat je nog geen 18 bent.
Maar ik ga voor je duimen.

AapjeAstrid

Wat een vervelende situatie! Zijn er geen ooms/tantes/buren/vrienden/etc die wel een auto hebben en samen met je naar het asiel willen gaan? Staan de honden wel op jouw naam?

pinuts

je kan toch wel van iemand geld lenen om erheen te gaan met de bus? kan het me gewoon niet voorstellen dat je dieren hebt en er niet voor kan zorgen.. Is er dan niemand die je geld kan voorschieten?? helemaal niemand??

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:55

Ga eens bij je vader navragen of hij niet afstand getekend heeft voor je honden.
Dan wordt je denk ik al een stuk wijzer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:55

Je moet het niet zo over je kant laten gaan. Je moet terugbellen met de insteek: dag mevrouw, ik zie mijn hond bij jullie op de site staan. Het betreft de bordeaux dog. Graag zou ik uitleg willen geven over de situatie waar wij ons op dit moment in bevinden en ik wil graag samen met u zoeken naar een oplossing.

Mochten ze dan weer de hoorn erop gooien, dan rest jou toch niets anders dan een tripje richting asiel te maken.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:57

Is de hond op de site het wel?

Ik vindt ze niet op elkaar lijken, of de hond is de laatste tijd behoorlijk verwaarloosd.....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:59

Belady schreef:
Klopt.
Dat weet ik dus niet,
maar aangezien mijn vriend gister belde of de hond er nog was.. En dat hij vroeg of er nog een hond dr bij was, en er even een stilte viel. Waar op er dus geantwoord werd of we de honden konden en de eigenaar, en mijn vriend er op vertelde dat hij het wist er opgehingen werd.

Je kan toch nog eens bellen en informeren? Ga naar de buurvrouw en bel daar, laat de moeder van een vriendin bellen of je vriend weer. leg het verhaal dan nog eens uit?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:59

Mij lijkt dat de vader van ts nog steeds de rechtmatige eigenaar was aangezien ts aangeeft dat ze ze gekregen heeft van vader. Ik vermoed niet dat ze dat ooit formeel geregeld hebben, zeker niet als ts geen paspoorten heeft.

Dus ts, ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan. Je zou kunnen proberen de hond(en) terug te kopen (is denk ik goedkoper dan verblijfskosten betalen) maar ik denk niet dat ze de honden meegeven aan een minderjarige. Je zult het dan op naam van je moeder moeten doen, als zij dat wil.

Overigens kan ik uit het verhaal niet opmaken hoe lang vader al vast zit, dat zou best langer kunnen zijn dan de periode die moet verstrijken voor de honden kunnen worden herplaatst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:01

sallandval schreef:
Overigens kan ik uit het verhaal niet opmaken hoe lang vader al vast zit, dat zou best langer kunnen zijn dan de periode die moet verstrijken voor de honden kunnen worden herplaatst.

Maar ze mógen niet herplaatst worden op het moment dat haar vader geen afstandsverklaring getekend heeft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:01

De hond zal jou echt wel herkennen als jij daar bij het asiel aan komt, daar kunnen ze niet onder uit.
Je kan toch ook de situatie uitleggen hoe en waarom?
Heeft je vader paspoorten/stamboom e.d. van de hond? Dan kan je dat meenemen.
Eventueel gegevens van de dierenarts erbij met chipnummer.
Dan heb je al aardig wat formulieren dat het jullie honden zijn.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:03

sallandval schreef:
Mij lijkt dat de vader van ts nog steeds de rechtmatige eigenaar was aangezien ts aangeeft dat ze ze gekregen heeft van vader. Ik vermoed niet dat ze dat ooit formeel geregeld hebben, zeker niet als ts geen paspoorten heeft.

Dus ts, ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan. Je zou kunnen proberen de hond(en) terug te kopen (is denk ik goedkoper dan verblijfskosten betalen) maar ik denk niet dat ze de honden meegeven aan een minderjarige. Je zult het dan op naam van je moeder moeten doen, als zij dat wil.

5 Augustus zijn we na heel wat zoeken achtergekomen, dat hij toen opgepakt is.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:04

Contact met mijn vader opnemen kan ik niet, dat mag niet. Mijn moeder mocht echter vanavond naar Maastricht bellen voor een bezoeksregeling.