Teckel Jack, Is hij lichamelijk wel helemaal gezond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:39

Machie schreef:
Neej schreef:
Ik denk dat het hondje ook dikker lijkt dan ie is, mede door de vacht :)

Dat denk ik dus ook :)
Maar 12 kilo is wel heel veel voor een tekkel...
Mijn hond van 45 cm hoog weegt 15 kilo :+

Onze hond van 50cm 30 kilo! :')

Maar, die is dan ook al 16 jaar en beweegt erg weinig.

Ik denk inderdaad dat het een goede beslissing is om op ander voer over te stappen.

Esplendido

Re: Teckel Jack, Is hij lichamelijk wel helemaal gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:46

Mijn ouders en ik hebben zelfs al jaren teckels en een reu van meer dan tien kilo hoeft niet ongezond te zijn, tenminste als het komt door spierontwikkeling en niet door vet. Wij voeren al onze teckels vers voor en daar doen ze het super op. Als je teckel dik lijkt, maar je wel zijn ribben kunt voelen, kun je hem misschien (na overleg met de da) een keertje extra ontwormen of met een ander middel dan je normaal gebruikt. Door castratie wordt de vacht vaak minder mooi en sommige reuen worden daar ook dikker van omdat ze minder actief worden. Je zou eventueel ook contact op kunnen nemen met de fokker van jullie hond, de Mibaf's hoeve fokt al jarenlang teckels misschien heeft zij tips.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:51

Tja onze maltezer weeg bijna 9 kilo.. dus gewicht zegt weinig. zolang je de ribben kunt voelen is het goed. Ik zeg natuurlijk niet dat het niet lichter mag ;) .. Weten jullie al op welk voer jullie gaan?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:11

Machie schreef:
Neej schreef:
Ik denk dat het hondje ook dikker lijkt dan ie is, mede door de vacht :)

Dat denk ik dus ook :)
Maar 12 kilo is wel heel veel voor een tekkel...
Mijn hond van 45 cm hoog weegt 15 kilo :+

Maar dat hangt ook samen met de bouw van de hond he, die van mij is 48,5 cm en weegt bijna 10 kilo meer ;) Die is niet dik, zit zelfs geen grammetje vet op. Hij is wél erg gespierd. Plus een gewicht van 20/25 kilo is heel normaal voor een welsh springer reu. Maar ik zei al eerder, geen idee hoe het zit de gewichten van een teck, de rasstandaard spreekt bij een standaardteck over een gewicht van een kilo of 10. Als je dan een beetje een forser exemplaar hebt zit je daar al gauw boven denk ik. Misschien mag het hondje best wat afvallen maar als ik het zo op de foto zie, denk ik eerder aan VEEL vacht, ipv een HEULE dikke hond ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:55

Hier ook een teckel-eigenaar!
Een langharige rode standaard teckel!

Mijn teckel is anderhalf jaar oud, en weegt 11,5 kilo, en is super slank!
Is gecastreerd, heeft een super mooie vacht, je zou dus niet zeggen dat hij gecastreerd is.

Allereerst, zoals al meerdere al gezegd hebben,
Haal hem van die pedigree af!
Ik voer royal canin dashund, en een ontzettende levendige en goed uitziende hond,
Iedereen heeft zijn mening over welk voer het beste is, maar ik zou als ik jou was eerst naar een dierenarts gaan om te kijken of hij niet iets van diabetis of iets in die richting heeft!

Dus bel een DA, vraag om advies, en laat die een uitspraak doen.
In mijn ogen is hij wel wat aan de dikke kant, maar als het een medische reden heeft, kan hij daar natuurlijk niets aan doen.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 14:06

Wij hebben hier thuis nu gekozen voor Royal Canin Mini afwisselend met Rodi dierpvriesvleesvoer. Het is niet het beste van het beste voer dat heb ik al in jullie berichten gelezen, maar het is al een verbetering. Ik kan niet alle keuzes voor de hond maken want ik heb ook nog met anderen mensen thuis te maken en het zijn mijn ouders die betalen. We zullen ook af en toe ze is echt vers vlees geven.
Binnenkort gaan mijn ouders met Jack naar de dierenarts voor een second opinion en zullen we jullie adviezen in het achterhoofd houden.
Norgmaals bedankt voor jullie reacties en we zullen actiever op het voedingspatroon van onze honden gaan letten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:36

super!
Royal canin mini is zo slecht nog niet hoor, in combinatie met rodi diepvvries vleesvoer :)
In ieder geval een hele verbetering dan de pedigree.
Geef hem een paar weekjes, en dan zul je heus wat verbetering gaan merken :)