Dier gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:37

stef schreef:
Sky_As schreef:
Ook zijn die niet zindelijk. En dat staat me wel een beetje tegen, dat je daarna heel de bank van de drollen kunt ontdoen etc. Als ik moet kiezen tussen Cavia en Konijn, wordt het konijn.

Daar hebben ze stofzuigers voor uitgevonden...

Als je al vies bent van een cavia keutel zou ik persoonlijk helemaal niet aan dieren beginnen, ja, vissen ofzo

Hier ga ik in mee.
Katten hebben wel eens een haarbal, een hond gaat wel eens over zn nek (wat een meur), konijnen eten hun eigen stront (net als cavia's maar in mindere mate)..

amyz

Re: Dier gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:38

Vissen poepen trouwens ook hoor :') Aqua moet je ook onderhouden en dooie vissies uit, ehh, vissen. Ook niet het allerleukste klusje :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:38

Ik denk toch dat een kat wel wat is.
Als je gewoon elke dag zuigt, dan valt het met de haren best mee.
En als jullie beiden veel van huis zijn, kun je zelfs beter 2 katten nemen.
Dat maakt dan niet meer uit, 1 of 2 :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:39

amyz schreef:
Vissen poepen trouwens ook hoor :') Aqua moet je ook onderhouden en dooie vissies uit, ehh, vissen. Ook niet het allerleukste klusje :=

Das waar, daar heb jij weer een punt ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:40

@ amyz: haha inderdaad, maar wij zitten er mee, dat mijn vriend af en toe een paar dagen weg is, en ik het dan toch wel fijn vind als er " iets " in huis is waar ik mee kan knuffelen.....(hoop dat het niet gek klinkt).
Een hond zijn we nog niet aan toe, dat denk ik zelf ook. Tenzij mijn vriend wel bereid is deze mee te nemen naar zijn werk.
@ Macs, met 2 konijnen los in huis, zit je nog met het zindelijk maken.... Of gaat dat heel makkelijk? ook zit je dan dat ze niet aan snoeren enzo moeten kunnen knabbelen..... anders verkort dat de levensduur aanzienelijk ;).

hmmm, het is toch erg lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:40

ratjes dan? zijn superschattig maar stinken wel wat :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:41

Konijnen horen ook niet zonder toezicht los in huis, das vragen om problemen.

Ons konijn vroeger ging als ie moest plassen trouwens altijd keurig naar zn hok, alleen keuteltjes vonden we weleens her en der

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:42

Maar je vriend vond t toch geen probleem om m mee te nemen naar zn werk? Enige was dattie dan geen grote hond wilde toch? Daar moet je gewoon samen uit zien te komen, heeft hier thuis ook geregeld felle discussies gekost maar zijn er inmiddels wel uitgekomen samen :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:42

Mijn ratten stonken helemaal niet trouwens... zijn super leuk en knuffelbaar, kunnen flink rondrennen maar ook dagen op een stapel in hun hangmatjes liggen :j
Sky_As ik heb geen ervaring met het houden van konijnen (binnen).

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:42

stef schreef:
amyz schreef:

Das waar, daar heb jij weer een punt ;)

daar gaat het me niet om, maar ik vind het niet superfris als ze dat op mijn meubels doen, daar waar ik moet zitten etc.
ongelukje kan altijd, maar met konijn en cavia is het elke avond raak. (ratjes ook geen optie, worden niet oud genoeg en mijn vriend is bang van muizen/ratten)

ps: ik heb een Aquarium, dat is echt het probleem niet hoor!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:46

Sky_As schreef:
nee, een kat hoeft ook geen superschootkat te zijn, maar af en toe een knuffel vind ik toch wel fijn. Ook hierin zijn natuurlijk verschillende karaktertrekken per ras.

Met rat bedoelde ik eigenlijk Jack-russel...haha maar ook maltezers etc. Ik wil een hond van minimaal formaat springer spaniel/border collie.....
Dus dat valt helaas af, een kat lijkt me echt wel wat, maar ja...andere opties zijn ook welkom!
zag van de week egeltjes, ook schattig, maar ook te korte levensduur.

Laat je vriend even een uurtje met mijn Ollie (welsh springer) spelen en hij is om haha ;)

Nee ik zie, als ik zo je berichten lees, toch meer in een kat voor jullie. Maargoed, ik vind wél dat je daar met z'n tweeën achter moet staan, en zeker met een dier wat losloopt in huis. Hopelijk komen jullie er uit :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:46

Sky_As schreef:
daar gaat het me niet om, maar ik vind het niet superfris als ze dat op mijn meubels doen, daar waar ik moet zitten etc.
ongelukje kan altijd, maar met konijn en cavia is het elke avond raak. (ratjes ook geen optie, worden niet oud genoeg en mijn vriend is bang van muizen/ratten)

Tja, dan moet je ze niet uit t hok halen, vrij simpel

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:52

waarom is een kat vies en een hond niet?
Een hond haart net zo goed hoor. Ik vind honden zelfs viezer, vind ze stinken :P

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:52

stef schreef:
Sky_As schreef:

Tja, dan moet je ze niet uit t hok halen, vrij simpel

zo, jij hebt echt goed mijn begintopic gelezen :+
ik zoek een knuffeldier, graag zindelijk te maken.....
ik hoop dat mensen dieren opnoemen waar ik nog niet aan gedacht heb, of zoveel voordelen van een dier opnoemen dat deze misschien toch wel op de lijst komt.

Ik heb er niks aan als je me belachelijk probeert te maken met allerlei dingen als dat ik dan maar een Aquarium etc. moet nemen. Dat was mijn vraag helemaal niet.
Ik weet heus wel dat dieren rotzooi kunnen geven, en dat ze dood gaan is ook niet meer dan logisch, maar dan heb ik toch nog steeds het recht om te kijken wat voor mij de beste optie is?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:53

Nessa schreef:
waarom is een kat vies en een hond niet?
Een hond haart net zo goed hoor. Ik vind honden zelfs viezer, vind ze stinken :P

haha ja vind ik ook hoor! maar ja, dat is zijn mening. Misschien omdat hij alleen stalkatten kent, die regelmatig met " muizen" (waar hij zo bang van is) aan komen lopen en dode vogeltjes etc.
Of als je een keer een " nare" ervaring met een dier hebt gehad krijg je vooroordelen. (ik ben ooit gebeten door een poedel, moet nu niks meer van ze hebben....)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:55

en chinchilla's? Die moeten wel echt een RUIME kooi.
Ook weer met 2.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:58

hebben we gehad, niet echt knuffeldieren, en verharen ONTZETTEND door hun speciale vacht.
Wel ontzettend leuke beesten, als ik ooit ga verhuizen en meer ruimte (voor de grote kooi) heb komen ze er ook zeker weer!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:00

Ik denk, en dat meen ik serieus, dat jullie überhaupt niet aan dieren toe zijn.
álle opties zijn niet goed genoeg. Blijft niet veel meer over hoor.
Hier een lijstje met zoogdieren die je mag houden. Kies maar...

* Bennett's wallabie
* Hond
* Kat
* Fret
* Ezel (gedomesticeerde vorm)
* Muildier (kruising tussen ezel en paard)
* Paard
* Muilezel (kruising tussen paard en ezel)
* Varken
* Lama (gedomesticeerde vorm)
* Guanaco
* Alpaca (gedomesticeerde vorm)
* Axishert
* Edelhert
* Sikahert
* Damhert
* Huisrund
* Aziatische buffel (gedomesticeerde vorm)
* Geit (gedomesticeerde vorm)
* Steenbok
* Wild schaap
* Schaap (gedomesticeerde vorm)
* Zwartstaartprairiehond
* Aziatische gestreepte grondeekhoorn
* Oostelijke wangzakeekhoorn
* Chinese dwerghamster
* Goudhamster
* Campbells dwerghamster
* Roborovski dwerghamster
* Dzjoengaarse dwerghamster
* Echte renmuizen
* Woestijnmuizen
* Stekelmuis
* Dwergmuis
* Afrikaanse dwergmuis
* Huismuis (kweekvormen)
* Bruine rat (kweekvormen)
* Chinchilla (kweekvormen)
* Cavia
* Mara
* Degoe
* Konijn

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:02

Een eekhoorn, hoe cool!!! Die wil ik ook :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:04

dat kan, maar die zijn volgens mij ook niet echt knuffelig :P

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:07

Sky_As schreef:
nee, een kat hoeft ook geen superschootkat te zijn, maar af en toe een knuffel vind ik toch wel fijn. Ook hierin zijn natuurlijk verschillende karaktertrekken per ras.

Met rat bedoelde ik eigenlijk Jack-russel...haha maar ook maltezers etc. Ik wil een hond van minimaal formaat springer spaniel/border collie.....
Dus dat valt helaas af, een kat lijkt me echt wel wat, maar ja...andere opties zijn ook welkom!
zag van de week egeltjes, ook schattig, maar ook te korte levensduur.

Egeltjes???? Schattig, maar zeker geen knuffeldier :D

Overigens ga ik geheel met Nessa mee.......neem voorlopig maar geen dier, maar een knuffel. Die kun je knuffelen wanneer het jou uitkomt.
Laatst bijgewerkt door mirim op 23-08-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:08

Wel errug grappig :D De knuffel komt volgende maand al dus die functie is ingevuld :D Een eekhoorn.. Wel gruwelijk hoor lijkt me om er eentje te hebben :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:12

Voor mij is een kat of hond prima! nu alleen nog mijn vriend overtuigen.
ik vraag hier om advies, heb ik mijn openingspost DUIDELIJK gezet wat ik wel of niet wil. Ik weet dat het wat eisen zijn...... maar je weet nooit waar andere mensen op komen.

Ik kan er ook voor kiezen om gewoon een hond aan te schaffen, deze mag namelijk wel, maar ik vind het niet eerlijk als deze heel de dag alleen thuiszit. En meenemen in de auto is voor mijn vriend geen optie.

Daarnaast zit er ook wat emotioneel aan, waardoor hamsters etc. afvallen.

Ik hoop ook dat mensen voor- en nadelen kunnen noemen van dieren.
Ik weeg eerst alles goed af voor we een beslissing maken. En ik wil achteraf gewoon geen spijt krijgen.
Wat heeft een konijn er aan dat ik deze koop, en na een half jaar het zat ben om de bank schoon te moeten maken en dus maar in zijn kooitje blijft zitten (en ja, ik weet zeker dat dit vaker gebeurt dan mensen toe durven geven). Maar als mensen mij voordelen kunnen noemen, waardoor ik helemaal omsla.
Bij een konijn denk ik namelijk aan een beestje wat lekker buiten in een hok/ren zit en alle ruimte heeft. En niet binnen in een kooitje opgesloten zit. Misschien ervaren andere dat konijnen prima binnenkunnen en ontzettend knuffelig zijn en wel 15 jaar oud worden (bij wijze van).
Ik heb gewoon een beeld bij bepaalde dieren, en misschien dat andere mensen mij advies kunnen geven of eigen ervaringen hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:17

als ik het zo lees ...gewoon geen dier.
Hond is vies,kleine hond is keffer,katten verharen,konijnen worden niet oud,cavia's zijn vluchtdieren,fretten stinken,ratten stinken....
Ik raad een mooie poster op te hangen van een dier.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:23

Wat denk je van een fret ? :) Kan je alleen thuis laten en je kan er net zoals een hond en een kat veel mee doen. Maar je moet ook de tijd hebben om met ze te spelen en aandacht te geven, want het zijn drukke dieren.