Maar tot nu toe geen onweer in het midden vh land.
En van mij hoeft het ook niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
)

NatasjavE schreef:Vannacht heb ik niets gehoord. Zal wel alleen zuiden geweest zijn.
Zarcotje? Was jij ook op pukkelpop? Ik wel.....was echt vreselijk..

gohya schreef:Hier in het midden van nederland is het niet slecht,het is droog en geen onweer gehad.
Wij hadden ook een hond die altijd blafte met onweer,steeds als er een flits kwam of een donderklap.
Ik heb het hem nooit kunnen afleren.Hij deed dit ook met vuurwerk,doet jou hond dat ook als hij vuurwerk hoort?
Suusie22 schreef:je hebt wel speciaal anti stress spul, en anti nerveusiteit spul.. die kun je gewoon bij de dierenwinkel halen!.. daarvan kalmeert ie..... misschien is dat een oplossing?? of een bos lavendel in de buurt wil ook vaak helpen
Kattenbak schreef:Misschien kun je even langs de buren gaan (of als ze niet thuis zijn een briefje) en hun uitleggen dat je hond momenteel erg angstig is en excuses voor de eventuele overlast, hoef je je daar niet meer druk over te maken. En misschien de andere tips toepassen om je hond rustiger te krijgen.
Dioxide schreef:Pluttersput schreef:Hier is het vannacht ook echt hel geweest, niet normaal. De lucht bleef maar wit, en de klappen kwamen direct na elkaar. Heb uiteindelijk vriendlief gesmst dat het toch echt niet leuk was, en toen belde hij me even op. Hij woont hemelsbreed denk ik een kilometer of 20 bij me vandaan, en daar had hij nog niet veel. Toen het hier weg trok begon het bij hem net, leuk is anders.
Blaffende border, kijk eens of je geen donkere plek voor haar kan maken, een bench met een deken oid, iets waar ze in weg kan kruipen, misschien dat het helpt.
Hier ookEn dan heb ik er schijnbaar de eerste 10 minuten gewoon nog doorheen geslapen.. Huis stond te trillen, aardlek is er uit gesprongen en de hemel werd constant zo verlicht dat het net dag leek. Vriendlief heeft alle ramen enz dichtgegooid en de aardlek weer omgezet, ik bleef in bed liggen haha. Vind onweer prachtig mooi, maar zoals vannacht kreeg ik toch wel echt even schrik.
Vandaag is midden/zuid-oost brabant de sjaakZal pap zo eens een keer pingen dattie wel op moet letten.. (wonen in 040).
Voor de blaffende border: misschien toch als last resort een kalmeringspilletje halen? Het is natuurlijk niet de beste weg, maar al je hem echt niet rustig krijgt.. Of, heel stom.. zet hem van die enorme oorkleppen op. Van die bouwvak dingen weet je wel.. Ik heb dat 1 gedaan bij een hond haha. Liever iets dan niets!
NatasjavE schreef:manzano schreef:Ik wil ook onweer!!!!!!!!!!!!! Zucht!!!!
Ben echt zo jaloers!!!
Sinds vorige week donderdag wil ik echt geen onweer meer...ik heb toen op pukkelpop een tent op m'n kop gehad...ben klaar met onweer..
*wat hoor ik??? chips..onweer*
ZarcoTje schreef:Sorry wordt een beetje boos om sommige reacties hier (de 'ik wil ook onweer !' reacties)
Donderdag is het hier een HEL geweest in België door dat k*tweer, kijk pukkelpop, is daar niet genoeg ravage aangericht ?
Afgelopen nacht was het hier ook niet normaal, zo hard gedonder zeg, de ene bliksemflits na de andere, ik meende soms gewoon bomen te horen omvallen & takken te horen afbreken (ik zit hier in een bos-gebied, gezellig is dat hé)
Ik was echt bang, heel bang, m'n hart ging tekeer, ik had echt elk moment zin om op te staan & naar de paardenstal te rennen om te kijken of die wel rustig in hun stal stonden & of de stal niet in de fik stak door die bliksem
Sorry moet dit even van me afschrijven, ik reageer nu wss wel wat overdreven, maar kan zo'n reacties nu echt niet lezen, na wat er donderdag door hetzelfde weer allemaal is gebeurd
Oké ontopic.
TS, wat je hond betreft, issie nu nog steeds zo nerveus ?
Onze hond heeft geen kik gegeven gelukkig, maar misschien kan je je afleiden met wat lekkers ofzo ?
Heb er niet zoveel ervaring in wat onrustige honden betreft dus veel meer tips kan ik je niet geven.
Hopelijk is je hond snel weer wat gekalmeerd, kan geloven dat die nogal geschrokken moet zijn zeg
wenny schreef:Hier is het ook aardig aan het donderen en afentoe flitsen.
Ik zet de radio iets harder voor mijn honden zo horen ze niet heel veel gedonder van het onweer.
ze zien wel de flitsen maar daar reageren ze gelukkig niet overdreven op