Help België blijft het hevig onweren, hond bang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:03

Jij spoort niet Manz! :D
Maar tot nu toe geen onweer in het midden vh land.
En van mij hoeft het ook niet. :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:03

iefke schreef:
LZP -> BB

Hoezo naar beestenboel???? het gaat niet over beesten toch??

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:04

hier rommelt en klapt het ook al de hele ochtend. Mijn maatje twijfelt ook al of ze paarden buiten zal zetten.
Voor de hond: ben bang dat niks meer helpt nu, aangezien ze al bang en onrustig is. Beste wat je kan doen:negeren. Miss evt dieranarts bellen? Als het echt zo erg is dat ze niet stopt? Miss een licht roesje oid? Hoewel dat op de langere termijn ook niet de oplossing is natuurlijk.

Nathaliefje

NatasjavE schreef:
iefke schreef:
LZP -> BB

De bange hond van TS :)

manzano

Ik zit in A'dam, dus waarsch trekt het hier weer langs :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:06

Nathaliefje schreef:

De bange hond van TS :)[/quote]

:o? Oh ja.... ^)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:07

manzano schreef:
Ik zit in A'dam, dus waarsch trekt het hier weer langs :j

Och arme jij... :(:)

:n * tassie denkt...dies gek* ;)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:11

Sorry wordt een beetje boos om sommige reacties hier (de 'ik wil ook onweer !' reacties :=)
Donderdag is het hier een HEL geweest in België door dat k*tweer, kijk pukkelpop, is daar niet genoeg ravage aangericht ?
Afgelopen nacht was het hier ook niet normaal, zo hard gedonder zeg, de ene bliksemflits na de andere, ik meende soms gewoon bomen te horen omvallen & takken te horen afbreken (ik zit hier in een bos-gebied, gezellig is dat hé :=)
Ik was echt bang, heel bang, m'n hart ging tekeer, ik had echt elk moment zin om op te staan & naar de paardenstal te rennen om te kijken of die wel rustig in hun stal stonden & of de stal niet in de fik stak door die bliksem :=

Sorry moet dit even van me afschrijven, ik reageer nu wss wel wat overdreven, maar kan zo'n reacties nu echt niet lezen, na wat er donderdag door hetzelfde weer allemaal is gebeurd :=

Oké ontopic.
TS, wat je hond betreft, issie nu nog steeds zo nerveus ?
Onze hond heeft geen kik gegeven gelukkig, maar misschien kan je je afleiden met wat lekkers ofzo ?
Heb er niet zoveel ervaring in wat onrustige honden betreft dus veel meer tips kan ik je niet geven.
Hopelijk is je hond snel weer wat gekalmeerd, kan geloven dat die nogal geschrokken moet zijn zeg :(:)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:15

hier heeft het vanacht heel hard gebommeld..
ik was zelf beetje bang voor al die hele harde slagen, vooral omdat we hier hoge bomen hebben aan de andere kant van de weg..ik heb trouwens ook een hekel aan vuurwerk.
ik dacht bij mezelf hadden die lui van Flikken Maastricht niet dat spul mee kunnen nemen terug naar huis..
ik was eigenlijk banger voor mijn konijn, stel dat die zo erg schrikt van het onweer dat die dood neer valt, moet er niet aan denken...
wel heb ik erg weinig geslapen vannacht, alle ramen al dicht gegooit toen was het geluid wel minder en hoorde ik alleen nog de onweer slagen, volgens mij ben ik toen ergens in slaap gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:15

De dieren hier zijn ook helemaal over de zeik... Het enige wat je kunt doen is erbij blijven en rustig blijven. Maar hier is het oiok al sindsgisterenavond hele hevige onweer... Bah.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:16

Vannacht heb ik niets gehoord. Zal wel alleen zuiden geweest zijn.
Zarcotje? Was jij ook op pukkelpop? Ik wel.....was echt vreselijk..

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:18

Hier nog helemaal niets gehad:o) (groningen) Maar volgens mij komen we nog wel aan de beurt als ik buienradar bekijk.

Mbt je border....
Hem weg laten kruipen is zelfbelonend gedrag, angstig gedrag zal hierdoor in de toekomst alleen maar erger worden. Dit zou ik daarom zelf niet doen.

Het beste is eigenlijk om hem af te leiden, hem dus uit het gedrag proberen te halen. Dit kun je doen dmv spelletjes, opdrachten, kong vullen met leverworst / pindakaas, brokken op de grond strooien, noem maar op.

Als dat niet lukt kun je ook eens kijken naar bachbloesem therapie, dit heeft voor onze oudste hond heel goed geholpen. Voor haar heb ik 7 verschillende remedies laten mengen door een gedragstherapeut en dit heeft haar heel goed ondersteund in haar angsten en problemen voor van alles.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:18

ik zou echt mega dol graag met dat weer mijn konijn in huis halen, alleen ouders vinden dat niet goed en zeker niet als ik dat midden in de nacht ga doen.
ze willen dieren in huis, ze doen al moeilijk als ik met konijn eventjes door de kamer loop om via de voordeur naar buiten te gaan...of als ik foto's met doek wil maken van konijn.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:20

NatasjavE schreef:
Vannacht heb ik niets gehoord. Zal wel alleen zuiden geweest zijn.
Zarcotje? Was jij ook op pukkelpop? Ik wel.....was echt vreselijk..

Ik gelukkig niet, maar vrienden van me & m'n zus wel :=
Het was echt verschrikkelijk zeg, als ik m'n zus hoorde vertellen :n
Hoeveel mensen moeten daar nu wel niet een trauma van hebben.
Ben blij voor je dat je veilig thuis bent geraakt ! Maar kan geloven dat het nog steeds door je hoofd spookt :(:)

Needje

Re: Help België blijft het hevig onweren, hond bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:22

ZarcoTje, in de USA heb je honderden tornados die mensen hun leven verwoesten. En ook dara heb je mensen die leven van de liefde die ze hebben voor dit natuurgeweld. Ieder zijn ding. Als iemand onweer mooi vind mag die dat mooi vinden. Of mag van jou ook niemand gek zijn van auto? Aangezien daar elke dag wel doden door vallen.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:25

gohya schreef:
Hier in het midden van nederland is het niet slecht,het is droog en geen onweer gehad.
Wij hadden ook een hond die altijd blafte met onweer,steeds als er een flits kwam of een donderklap.
Ik heb het hem nooit kunnen afleren.Hij deed dit ook met vuurwerk,doet jou hond dat ook als hij vuurwerk hoort?

Met vuurwerk doet ze helemaal niets. Het is nog maar sins kort dat ze zoveel bang heeft amet onweer.
Het is inneens begonne haar bang zijn. Pff en het blijft hier maar onwederen.
Heb ze onder tusse in een van de paarde stallen gezet.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:27

Suusie22 schreef:
je hebt wel speciaal anti stress spul, en anti nerveusiteit spul.. die kun je gewoon bij de dierenwinkel halen!.. daarvan kalmeert ie..... misschien is dat een oplossing?? of een bos lavendel in de buurt wil ook vaak helpen

Moet ik eens navragen in de winkel. lavendel heb ik jammer genoeg niet in mijn tuin staan. Het ze nu in de stal gezet in een paardebox deuren goed dicht. en is er donker.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:28

Kattenbak schreef:
Misschien kun je even langs de buren gaan (of als ze niet thuis zijn een briefje) en hun uitleggen dat je hond momenteel erg angstig is en excuses voor de eventuele overlast, hoef je je daar niet meer druk over te maken. En misschien de andere tips toepassen om je hond rustiger te krijgen.

had ik ook al aangedacht.
ga ik straks even doen. bij de ene buren zijn ze niet thuis en bij het oude vrouwtje is juist haar kuisvrouw bezig. dus ga ik straks wel effe langs

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:30

Dioxide schreef:
Pluttersput schreef:
Hier is het vannacht ook echt hel geweest, niet normaal. De lucht bleef maar wit, en de klappen kwamen direct na elkaar. Heb uiteindelijk vriendlief gesmst dat het toch echt niet leuk was, en toen belde hij me even op. Hij woont hemelsbreed denk ik een kilometer of 20 bij me vandaan, en daar had hij nog niet veel. Toen het hier weg trok begon het bij hem net, leuk is anders.

Blaffende border, kijk eens of je geen donkere plek voor haar kan maken, een bench met een deken oid, iets waar ze in weg kan kruipen, misschien dat het helpt.

Hier ook :\ En dan heb ik er schijnbaar de eerste 10 minuten gewoon nog doorheen geslapen.. Huis stond te trillen, aardlek is er uit gesprongen en de hemel werd constant zo verlicht dat het net dag leek. Vriendlief heeft alle ramen enz dichtgegooid en de aardlek weer omgezet, ik bleef in bed liggen haha. Vind onweer prachtig mooi, maar zoals vannacht kreeg ik toch wel echt even schrik.

Vandaag is midden/zuid-oost brabant de sjaak :\ Zal pap zo eens een keer pingen dattie wel op moet letten.. (wonen in 040).

Voor de blaffende border: misschien toch als last resort een kalmeringspilletje halen? Het is natuurlijk niet de beste weg, maar al je hem echt niet rustig krijgt.. Of, heel stom.. zet hem van die enorme oorkleppen op. Van die bouwvak dingen weet je wel.. Ik heb dat 1 gedaan bij een hond haha. Liever iets dan niets!

anders vind ik onweer ook zo mooi. maar nu is het echt niet meer te houden zo slecht en is nog voor de hele dag zo. :-(

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:32

NatasjavE schreef:
manzano schreef:
Ik wil ook onweer!!!!!!!!!!!!! Zucht!!!!

Ben echt zo jaloers!!!

Sinds vorige week donderdag wil ik echt geen onweer meer...ik heb toen op pukkelpop een tent op m'n kop gehad...ben klaar met onweer..

*wat hoor ik??? chips..onweer -O- *

ow dat is minder natasjave mijn schoonzussie zat ook op pukkelpop de donderdag. GElukkig is ze ook goed thuis geraakt.
Dees wens je niemand aan

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:35

Hier is het ook aardig aan het donderen en afentoe flitsen.
Ik zet de radio iets harder voor mijn honden zo horen ze niet heel veel gedonder van het onweer.
ze zien wel de flitsen maar daar reageren ze gelukkig niet overdreven op

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:38

ZarcoTje schreef:
Sorry wordt een beetje boos om sommige reacties hier (de 'ik wil ook onweer !' reacties :=)
Donderdag is het hier een HEL geweest in België door dat k*tweer, kijk pukkelpop, is daar niet genoeg ravage aangericht ?
Afgelopen nacht was het hier ook niet normaal, zo hard gedonder zeg, de ene bliksemflits na de andere, ik meende soms gewoon bomen te horen omvallen & takken te horen afbreken (ik zit hier in een bos-gebied, gezellig is dat hé :=)
Ik was echt bang, heel bang, m'n hart ging tekeer, ik had echt elk moment zin om op te staan & naar de paardenstal te rennen om te kijken of die wel rustig in hun stal stonden & of de stal niet in de fik stak door die bliksem :=

Sorry moet dit even van me afschrijven, ik reageer nu wss wel wat overdreven, maar kan zo'n reacties nu echt niet lezen, na wat er donderdag door hetzelfde weer allemaal is gebeurd :=

Oké ontopic.
TS, wat je hond betreft, issie nu nog steeds zo nerveus ?
Onze hond heeft geen kik gegeven gelukkig, maar misschien kan je je afleiden met wat lekkers ofzo ?
Heb er niet zoveel ervaring in wat onrustige honden betreft dus veel meer tips kan ik je niet geven.
Hopelijk is je hond snel weer wat gekalmeerd, kan geloven dat die nogal geschrokken moet zijn zeg :(:)

Ik heb ze binnen in de paardestal gezet. Heb deze nacht niet geslapen had ze dan maar de hele nacht binne genomen. maar zij is echter niet gewoon van de hele tijd binne te zitten. Is een buiten hond. zit ook in een grote benche buiten 3 op 5 met nog eens een goed afdak boven en nog een kot buiten haar benche. Het heeft hier echter de hele nacht zitte daveren. En hier rond een uurtje terug was het hier ook weer alles rammelen. Ik heb er ook echt genoeg van. Had echt bang deze morgen. Heb echt men slaap nodig nu. Sta hier voor het minste te wene. En zou binne 4 weke en paar dagen moete bevallen. dus dat doet er ook niet zo goed aan. :-( Ik hoop echt dat ze wat kalmer zal worden

silvericathy

Re: Help België blijft het hevig onweren, hond bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:42

hier schijnt nu de zon:D
hopelijk blijft dat zo dan ga ik strakjes mijn lieve uitlaathondje uitlaten:D

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:43

wenny schreef:
Hier is het ook aardig aan het donderen en afentoe flitsen.
Ik zet de radio iets harder voor mijn honden zo horen ze niet heel veel gedonder van het onweer.
ze zien wel de flitsen maar daar reageren ze gelukkig niet overdreven op

de radio staat ook aan in de stal. maar ze blijft maar blaffen en doen. :-( Het onweer is hier effe minder en ik hoop dat het zo zal blijven.
Ben enorm moe. En moet straks nog naar de gyne. Ben ook al naar de paarden toe geweest. Ze staan zelf niet in hun stal op de wei gewoon in het midde van de wei. Ver van de bomen. Mijn jonger paard staat heel bang tege het andere paard aan. Mijn paard van 23 doet het helemaal niets. GElukkig maar. ow nee het is terug aan het dondere had beter niets opgeschreven.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:44

silvericathy schreef:
hier schijnt nu de zon:D
hopelijk blijft dat zo dan ga ik strakjes mijn lieve uitlaathondje uitlaten:D

moest ik van u zijn zou ik ze nu al uitlaten hoor. en niet te lang wachten de zon is hier ook vijf minuten geweest en daarna terug boem boem boem en regen. :-(