Cavia , oud of ziek...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

twijtel

Re: Cavia , oud of ziek...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:23

een consult tijdens spreekuur is zo'n 18 euro gemiddeld, druppeltjes o.i.d erbij a 10 euro zit je op 28 euro.
ruim geschat zou je op 30 euro uitkomen en lang niet 70.
als je niet kan betalen kun je zelfs gespreid betalen vaak, maar over zo'n bedrag moeten je ouder naar mijn idee niet moeilijk doen, zij lieten jou inderdaad dit beestje kopen dus moet er ook voor gezorgd worden, als ze zelf wat hebben gaan ze toch ook naar de dokter.
en jeuk is het ergste wat er is, zeker een diertje die dit niet duidelijk kan maken maar alleen maar door zichzelf nu dus kapot te bijten en krabben,heb zelf maar eens een week jeuk, en of je gillend naar de dokter rent.
schimmels kunnen terugkeren en zitten ook in de omgeving, heb je al haar spulletjes ook ontsmet, dus flesje, bakje, huisje, evt doekjes waar ze weleens op zit?

enne als je al eerder met dit probleem bent geweest, en je gaat naar dezelfde dierenarts dan betaal je een vervolgconsult, dat is vaak de helft of zelfs nog iets minder dan de helft.
laat haar niet rondlopen zo, dat is echt heel sneu.
ze kan makkelijk nog een paar jaar mee, 4 jaar is niet oud. is inderdaad per dier verschillend en ligt eraan hoe je ervoor zorgt maar als ze alleen jeuk heeft en verder niks is ze nog niet afgeschreven he?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:03

Waarom neem je in godsnaam een dier? Een cavia is ook een dier en jij hebt de keuze gemaakt om zo'n dier te nemen en dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Als ik jou was zou ik deze cavia aan iemand geven die er wel om geeft en graag voor wil zorgen en hem een plekje kan bieden met soortgenoten en medische zorg wanneer dat nodig is. Dat is de enige tip die ik je nog kan geven..

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:40

als je een huisdier aanschaft moet je er ook de verantwoordelijkheid voor dragen!
4 jaar is nog niet heel oud,je caaf kan dus nog wel een paar jaar mee.
je caaf heeft duidelijk hulp nodig en ik hoop dat je gaat zorgen dat je caaf die hulp gaat krijgen!
als je zegt dat je beaphar gaat kopen en dan wel weer verder gaat zien komt het nou niet echt over alsof je zorgzaam voor je caaf bent en van je caaf houd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:34

Jildau schreef:
Waarom neem je in godsnaam een dier? Een cavia is ook een dier en jij hebt de keuze gemaakt om zo'n dier te nemen en dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Als ik jou was zou ik deze cavia aan iemand geven die er wel om geeft en graag voor wil zorgen en hem een plekje kan bieden met soortgenoten en medische zorg wanneer dat nodig is. Dat is de enige tip die ik je nog kan geven..

Kom op, denk je nou echt dat TS hier iets aan heeft? Die probeert het ook alleen maar goed te doen.
Ik vind dat onnodig hard naar iemand die gewoon nog financieel afhankelijk is van haar ouders. Ik begrijp jouw frustratie wel, maar het lost niets op.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:44

Iris82 schreef:
dennisje schreef:
gewoon naar de dierenarts gaan je ontneemt een dier toch geen mediche zorg.

TS is wel afhankelijk van haar ouders in deze...
Dus zo eenvoudig hoeft dit niet te liggen.

TS:
- een cavia van 4 is niet oud. Vergelijk dit maar met iemand van 50. Nou die moet je ook niet oud noemen, dan krijg je ruzie.
- het krabben in combinatie geeft aan dat het dier toch ergens last van heeft
- een huidaandoening als schimmel of mijt kan erg hardnekkig zijn, je zult vaak meerdere keren moeten behandelen

En hierbij nog een aanvulling. Als het een huidaandoening zoals schimmel is dan kan dit ook overdraagbaar zijn op jouw TS. Het is dus belangrijk voor je caaf dat hij weer gezond wordt maar ook voor de gezondheid van je eigen huid en die van je familie.

Cavia's krijgen het trouwens vaak vanuit het hooi. Tip is vooraf het hooi een dag/nacht in de diepvries te stoppen zodat alles wat er in zit dood gaat.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 28-08-11 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:45

Wellicht is die aanvulling genoeg om jouw ouders over de streep te halen, mocht de Beaphar die je zelf gekocht hebt, niet voldoende werken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 09:49

ik ga binnenkort naar de dierenarts als mn loon binnen is ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:49

Goed bezig. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:53

Ruby1995 schreef:
ik ga binnenkort naar de dierenarts als mn loon binnen is ;)

Fijn voor je caaf!! Ik was laatst 17,50 voor een consult kwijt voor mijn degoe incl. tanden knippen. Dat viel mij erg mee. Kleine knaagdierconsulten zijn altijd wel goedkoper en je zou altijd even rondkunnen bellen wat het kost want het kan wel per dierenarts verschillen.

Wat mij net nog te binnen schoot. Wat geef je, je cavia te eten? Krijgt hij wel voldoende vitamine C binnen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:04

Ja ze krijgt die echte cavia brokjes met vitamine C en soms zon speciale stick met vitamines C

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:57

gewoon eerst bellen het is nog niet over, consult ben je dan niet kwijt. Kom je op een spreekuur langs, vaak wel. Jammer als het krapper is en je had het telefonisch afgekund. Nog een keer behandelen kan geen kwaad. Is het idd schimmel, kunnen mensen het ook krijgen. Zowel schimmel als schurft zijn hardnekkig en is na de eerste behandeling zelden over.Voor schurft kan je in de dierenwinkel genoeg vinden, als er maar Ivermectine inzit, de stof die de schurft tegen gaat. Schimmel zelf heb ik gelukkig geen ervaring mee met producten, maar ook die zijn in een dierenwinkel zo voor een euro of 10 op te halen. Denk er wel aan dat hoe langer je het niet behandeld, het steeds erger kan worden en het veel meer moeite (en medicijnen die geld kosten) kost om het diertje weer gezond te krijgen. Schurft kan zich over het hele lichaam uitbreiden.