Nare ervaring dierenpension.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 01:36

Everytime schreef:
Wat vervelend zeg. :oo Ik zou je geld terug eisen! Echt ronduit smerig.

Onze hond is 2 jaar bij een pension in de buurt geweest, supertevreden! Grote hokken, grote speelvelden met hoge omheining ( alleen onze hond krijgt het nog voor elkaar om erover te klimmen :') ), hij wordt geloof ik om de dag gewassen, en maar 10 euro per dag! Maar iemand die ik ken vond het geen goed pension omdat hij haar hond 2 keer terugkwam met kinkhoest ofzo? Maar mijn moeder zei dat ze dat altijd kunnen oplopen ofzo dat het niet aan dat pension ligt.

We gaan in het vervolg ergens anders heen, en hij mag voor een weekje ook nog bij de buren.

Je moet het zien als een kind in de peuterspeelzaal, die komen ook wel eens ziek thuis, kan gebeuren.
Bedoel je niet kennelhoest?
Zo heet kinkhoest volgens mij bij honden, en dat is dan hun eigen schuld, daar moet je je hond tegen inenten.

Everytime

Re: Nare ervaring dierenpension.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:41

Ohja kennelhoest klopt!
Ja inderdaad. :j

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:15

Ik vertrouw pensions sowieso niet. Ik stond op een stal naast een hondenpension en op die site stond dat elke hond elke dag een paar uur wordt uitgelaten en er mee wordt gewandeld. heb een jaar op die stal gestaan en nooit 1 hond buiten het hok gezien...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:15

gelukkig hebben wij een goeie oppas voor ons konijntje!

Kun je niet voor volgend jaar een oppas zoeken? Wij hebben voor konijn gewoon een meisje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:30

lampenkap schreef:
Ik vertrouw pensions sowieso niet. Ik stond op een stal naast een hondenpension en op die site stond dat elke hond elke dag een paar uur wordt uitgelaten en er mee wordt gewandeld. heb een jaar op die stal gestaan en nooit 1 hond buiten het hok gezien...

En bedankt :(
Dat enten tegen kennelhoest wil niets zeggen over dat ze het krijgen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:54

TS: fijn dat ze het i.i.g. goed afgehandeld hebben. maar ik blijf er bij dat het voor de rest niet netjes is gegaan. je mag best verwachten dat een hond uit de klit terug komt en regelmatig een borstel zien. en het maakt niet uit of ze een groot of klein pension hebben of nog meerdere dieren. en het had wel degelijk uitgemaakt als hij een sopje had gezien. ze hadden namelijk eerder in meoten grijpen. je ruikt en ziet om de donder wel dat een hond vies is. honden met een "speciale" vacht kregen elke dag een borstel over zich heen. puur om te voorkomen dat er klitten in zouden komen. ze hadden hem na een paar dagen kunnen wassen dan was de lucht er nooit zo ingetrokken. ik vind zowiezo dat ze honden moeten checken op wondjes en dergelijke. i.i.g. als vreemde honden met elkaar los gegooid worden.

en goede verhalen betekend helaas niet altijd dat het ook een goed pension is :n jammer genoeg. toen hier het pension over is genomen door een andere eigenaar heb ik dingen gezien waar de honden geen brood van lusten :n
on-ingeente honden die toegelaten werden, zieke honden die aangenomen werden (en vervolgens niet zeggen dat er kennelhoest heerst), honden die in de stront lagen of te laat dierenarts kregen en ze kregen ook nog eens voer wat echt [url]maanden!![/url] over de datum was.
en dit pension staat hier in de omgeving goed bekend. ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:12

Als ik kijk naar het pension waar ik gewerkt heb, daar werden echt groepen samengesteld van honden van ongeveer hetzelfde formaat en dat was elke keer echt in de buurt blijven en kijken of het goed ging. Dan gingen er in de kennels ook honden per 2, zodat ze niet alleen zaten, maar ook dat was altijd goed bekeken welke honden goed met elkaar om gingen enzo.
En dan als ze naar huis gingen en we vonden dat ze stonken, gingen ze de dag ervoor nog lekker uitgebreid in bad. Zowiezo werden ze geborsteld voor ze naar huis gingen en langharige honden deden we elke dag of om de dag goed borstelen.

Wij gingen ook niet met elke hond aan de riem lopen, ze zaten 4 keer per dag ruim een half uur of langer op de speelweide met hun eigen groep. De honden die niet bij andere konden vanwege hun karakter of als ze bijvoorbeeld rustig aan moesten doen doordat ze oud waren of een beetje krakkemikkig, dan gingen ze of alleen op de speelweide, of met een andere krakkemikkige hond of we gingen ermee aan de riem.
Maar als je kijkt dat er in de zomer ruim 120 honden zaten, dan is het nogal wat om elke hond 3 of 4 keer per dag aan de riem uit te laten.

Dus ik vind het niet netjes dat jouw hond met zo'n vacht en geirriteerde huid daar vandaan is gekomen, als jouw hond daar ondergezeken werd hadden ze er andere speelmaatjes bij moeten zoeken of hem apart buiten laten. En zowiezo als ze eigenlijk hem niet zo mee wilden geven, hadden ze hem in bad moeten doen als hij zo ondergepiest is al helemaal, dan wel een paar keer in die tijd dat hij er heeft gezeten.
Gelukkig willen ze de meerkosten van de trimster betalen, want het is echt niet netjes zoals jouw hond is afgeleverd.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:23

Ik heb een aantal jaren geholpen bij kennissen met een dierenpension. Sommige honden zijn inderdaad varkens en maken een smeerboel van hun hok. Daar gingen we 2x daags een stuk met elke hond lopen, dan werd ook het hok schoongemaakt. Als er honden waren die zich heel vies maakte, gingen ze in bad voor ze werden opgehaald. Dan kregen mensen nog een beetje fris ruikende honden mee naar huis. Ook werden ze regelmatig geborsteld als dat nodig mocht zijn. Ik was meer van de katten, maar langharige katten kregen ook een borstelbeurt elke dag. De andere werden ook gekamd maar minder vaak. Dit zat gewoon bij de service in en werd niet extra berekend hoor zo'n wasbeurt van je hond.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:00

bij "ons" dierenpension gingen alleen honden bij elkaar die van dezelfde eigenaren waren. ook al vonden de eigenaren het goed dat hij bij een vreemde hond in de weide ging. pensioneigenaar wilde hiermee voorkomen dat er gevochten werd en dat er alsnog klachten zouden komen dat "hun' hondje toch gebeten was.
aan elke kant van het gebouw waren 6 speelweides waar de honden 4x per dag in gingen. in die 4x werden alle kennels na gekeken op vuiligheid en schoon water. als er geplast was dan werd er meteen een emmer met sop doorheen geknalt. schone vlonders erin. tussendoor werd het ook regelmatig gecheckt. kennels werden elke dag met hogedruk uitgespoten. 's middags, tussen de middag en de avondronde was er altijd tijd om langharige honden te kammen. en ook de honden die in de klit gebracht waren, werden uit de klit gehaald. er zijn een paar baasjes geweest die boos waren omdat hun hond in de klit zat toen ze ze op kwamen halen. het was toen hun woord tegen dat van ons maar op slechte reclame zit je echt niet te wachten. dus dan maar ervoor zorgen dat de honden uit de klit waren. of het moet heel extreem zijn. dan werden ze gebeld hierover.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:51

Wij hadden gelukkig bijna nooit vechtpartijen, weet nog wel een keertje toen hadden we 2 hondjes van dezelfde eigenaar, moeder en dochter. Die vlogen elkaar ineens compleet aan, hebben we echt uit elkaar moeten trekken toen, 2 fox terriers. Venijnige dames waren dat.

En idd wij liepen de hele dag de hokken na om te kijken of ze schoon waren, zo niet, idd hond eruit, sop erin en droogtrekken. Zo bleven de honden ook een stuk frisser en wie wil er nou eten naast een plek waar je net hebt geplast of gepoept. Nee daar waren we altijd heel erg strikt op. Moest echt helemaal schoon.