Hoe kon je? Bezint eer je begint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Re: Hoe kon je? Bezint eer je begint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:57

Leuk voor een onderschrift: "Liefde is te koop, neem een hond uit het asiel" (maar bezint eer gij begint) :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:01

Dat is zo'n mooi stuk...

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:02

Staat er misschien een beetje ongelukkig...maar ik bedoelde het goed..
Als ik zie hoeveel liefde ik krijg van mijn dieren (kat en paard) zou je kunnen zeggen liefde kun je kopen..
Misschien heb ik tot nu toe altijd hele lieve, aanhankelijke dieren gehad...Maar hun liefde, aandacht en gezeldschap is me elke dag zoveel waard...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:03

Haha idd leuk onderschrift. Mijn oudste poekie komt ook uit het asiel. :)

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:03

is een heel mooi stukje

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:04

Hier ook tranen in mijn ogen!!!

Ik heb zelf ook voor mijn honden een ander plek moeten zoeken..
En ik ben net zolang door gegaan totdat ze een goede "blijvende" plek hadden..
Gaat echt super met ze.

IK heb em op mijn hyves en in mijn profiel..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:05

nou ik dacht even dat jullie je allemaal aanstelde met dat gehuil.. maar zelfs ik... en ik huil nooit als ik moet lezen.. ik moest huilen! :o wat een zielig verhaal zeg! maar wel waar helaas....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:13

en alweer heeft deze tekst mij diep geraakt .

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:00

Hoe vaak ik het al gelezen heb (ondanks mijn voornemen om het niet te doen) kan ik het het niet laten en moet ik weer enorm janken. Alleen dit keer nog meer omdat ik niet mijn hondjes om me heen heb om te knuffelen, die zijn met paps en mams mee op vakantie.
Ik heb nog een tranentrekker, die zal ik eens opzoeken... dit is echt een prachtig stuk wat helaas nog de realiteit is ook. Als ik op mezelf woon en een hond neem, komt die nergens anders vandaan dan het asiel.

Edit: hier het andere stuk, wel in het engels.

I found your Pet today

I found your dog today. No, he has not been adopted by anyone. Most of us who live out here own as many dogs as we want. Those who do not own dogs do so because they choose not to.

I know you hoped he would find a good home when you left him out here, but he did not. When I first saw him he was miles from the nearest house and he was alone, thirsty, thin and limping from a burr on his paw. How I wish I could have been you as I stood before him. To see his tail wag and his eyes brighten as he bounded into your arms, knowing you would find him, knowing you had not forgotten him. To see the forgiveness in his eyes for the suffering and pain he had known in his never-ending quest to find you.

But, I was not you and despite all my persuasion his eyes saw a stranger he did not trust. He would not come. He turned and continued his journey - one he was sure would bring him to you. He does not understand you are not looking for him. He only knows you are out there. He only knows he must find you. This is more important than food or water or the stranger who can give him these things. Persuasion and pursuit seemed futile.

I did not even know his name. I drove home, filled a bucket with water and a bowl with food and returned to where we had met. I could see no sign of him, but I left my offering under the tree where he had sought shelter from the sun and a chance to rest. You see, he is not of the wild. When you domesticated him you took away any instinct of survival out there.

His purpose demands that he travel during the day. He doesn't know that the sun and the heat will claim his life. He only knows that he has to find you.

I waited hoping he would return to the tree, hoping my gift would build en element of trust so I might bring him home, remove the burr from his foot, give him a cool place to lie and help him understand that the part of his life with you is now over.

He did not return that morning and at dusk the water and food were still there untouched. And, I worried. You must understand that many people would not attempt to help your dog. Some would run him off. Others would call the county or police and the fate you thought you saved him from would be preempted by his suffering for days without food or water.

I returned again before dark. I did not see him. I went again early the next morning only to find the food and water still untouched. If only you were here to call his name. Your voice is so familiar to him.

I began pursuit in the direction he had taken yesterday, doubt overshadowing my hope of finding him. His search for you was desperate. It could take him many miles in 24 hours.

It is hours later and a good distance from where we first met, but I found your dog.

His thirst has stopped. It is no longer a torment to him. His hunger has disappeared. He no longer aches. The burrs in his paws bother him no more. Your dog has been set free from his burdens.

You see, your dog has died. I knelt next to him and I curse you for not being here yesterday so I could see the glow, if just for a moment, in those now vacant eyes.

I pray that his journey has taken him to that place I think you hoped he would find.

If only you knew what he went through to reach it. And, I agonize for I know that were he to awaken at this moment and if I were to be you, his eyes would sparkle with recognition and his tail would wag with forgiveness.
Laatst bijgewerkt door sunny_l0ve op 19-08-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:01

Tja ik kom ook regelmatig advertentie tegen van pups van bv 12 weken waarin staat
Mijn baasjes hebben ivm werk toch niet zoveel tijd voor mij als ze dachten dus ik zoek nu een nieuw huisje !

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:08

Echt zo mooi geschreven! Ik hield het helemaal niet meer droog toen ik naast me mijn kleine pup van 4 maanden zag slapen. Zo onschuldig en hopeloos. Helaas hebben dieren het niet te vertellen waar ze terecht komen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:28

Ik had tranen in mijn ogen, mijn ene hondje is enorm vaak achtergelaten. Trauma's en verlatings angst zijn het gevolg.. Nu blijft ze hier voor altijd!
En onze andere hebben we al vanaf dat het een pup is, die gaat de deur ook niet uit hoor :+:

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:32

deze heeft al een keer op bokt gestaan, ik kreeg toen tranen in mijn ogen toen ik het las en nog steeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:44

ook ik kon het niet drooghouden... zet m gelijk op hyves!

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:51

wauw...kende um ook al maar het blijft (inderdaad) een tranentrekker. Helemaal als naast je een asielhondje ligt die je aankijkt met zijn trouwe bruine ogen...ben onwijs blij dat ik een hond uit het asiel heb en doe het zo weer als het moet!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:58

Wow. Wat is dat een mooi verhaal, precies zoals het is.

Wij hebben hier ook een hond uit het asiel gezeten, 5e baasje voordat hij een jaar werd. De één had geen tijd, de ander kon er geen baas over, en zo nog verder. Hij was heel angstig en heeft ook verlatingsangst. Hij heeft nog zo zijn buien, nu 6 jaar later, maar als ik zie hoeveel liefde hij ons geeft, en hoe een band wij op gebouwd hebben, zou ik zo weer zo´n soort hond uit het asiel halen, die waarschijnlijk toch nergens anders geplaatst wordt.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:24

SanTi4ever schreef:
wauw...kende um ook al maar het blijft (inderdaad) een tranentrekker. Helemaal als naast je een asielhondje ligt die je aankijkt met zijn trouwe bruine ogen...ben onwijs blij dat ik een hond uit het asiel heb en doe het zo weer als het moet!!

Pff Toen de tranen me over de wangen liep net.....kwam mn asiel rottweiler naast me zitten , ging een
beetje tegen mn benen hangen en legde zn koppie op mn knie....en keek me aan alsof ie zeggen wilde..ik hou van je...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:31

Een echte tranentrekker zeg! Ik ga hem mijn baas zeker laten lezen! ( DA )

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:33

Hoe is het mogelijk. Ik heb deze tekst in mijn profiel staan, en ik zat het net met tranen in mijn ogen weer te lezen. Dit gebeurde - niet gelogen - twee seconden geleden. Ik klik terug naar 'Home' en het eerste wat ik zie staan is 'hoe kon je'. Kippevel...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:35

sjee, wat een verhaal. Hier ook tranen, hoe kunnen mensen zoiets doen :(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:42

Hier vloeien de tranen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:42

Hier ook de tranen...
Moet er niet aan denken mijn maatje achter te laten in het asiel.
Ik ben met hem opgegroeid,en wil er eigenlijk ook bij zijn als hij overlijdt zeg ik ook al heel lang tegen mijn ouders,al heeft mijn moeder haar twijfels erover,hetzelfde heb ik met de paarden,als ze moeten overlijden,laat ik ze slachten en wil ik ze zelf vasthouden,ik begon mijn leven met ze,en blijf bij ze tot hun dood.

Heb de tekst in mijn profiel gezet,en het zinnetje in mijn onderschrift,vind het een echte eye-opener :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:51

De nederlandse kon ik al, maar alsnog lopen de tranen me over de wangen..

Ik heb de nederlands en de engelse op mijn profiel gezet..

Als ik hiermee ook maar 1 persoon bewust kan maken over de onvoorwaardelijke liefde van een huisdier en wat voor impact het op een dier heeft als je het zomaar afdankt, wegdoet of achterlaat, dan heb ik al heel wat bereikt..

Ik geef toe dat ik mijn herdermeisje ook achter heb moeten laten bij mijn ex.. Maar dat is in haar eigen belang geweest.. Bij mijn ex is (afgezien van 2 uurtjes per dag) altijd iemand thuis.. En daar wordt ze 5/6 keer per dag uitgelaten.. En ik werk fulltime, dus het was eerlijker voor haar, om haar daar achter te laten.. Toch mis ik mijn meisje elke dag nog.. Vooral omdat ik haar niet meer mag zien..

Hindypluis, ik hou van je.. (L) En ik mis je nog elke dag.. (L)

Mijn stoere, knappe meisje..
Afbeelding

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:54

Ik kende hem al. Elke keer als ik het terug lees krijg ik tranen in mijn ogen...;(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:58

Ik heb em al een paar jaar op m'n hyves staan, maar hij blijft 'mooi'