barf, zelf wat klaarmaken (slachten.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:12

Ik slacht niks, bij mij krijgen ze hele prooidieren.
Vind het ook niet iets waar ik met de neus bovenop sta, zo lekker is het niet om een hond te zien eten, maar ik haal niks uit elkaar.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:18

Dat is alleen als je ze verhit Valencia, dan worden botten zacht en dat is gevaarlijk.
Hoe denk je dat het vroeger ging? dat een hond/kat een zakje brokjes ging vangen? of een paar kipfiletjes? ze kunnen er dus wel tegen....

Ze gaan hier over op KVV, Barf of NRV vind ik niet te doen hier. Dat zou ik het liefste buiten willen voeren maar ik heb geen balkon of tuin dus dan wordt het lastig. Ik heb overigens 2 katten, Chartreux's.
Zelf slachten zie ik niet zitten..... ik eet het liefst zelf geen vlees, vind het zielig en ik heb er geen weet van. Wil geen dier slachten en deze onnodig veel laten lijden....

Anoniem

Re: barf, zelf wat klaarmaken (slachten.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:23

Ik ben wel van de NRV, daarom eten de honden ook buiten.....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:31

Als ze hier naar buiten konden om te eten zou ik dat ook doen :) maar ik moet er niet aan denken dat er een muis of vogel door het hele huis gesleept wordt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:35

Naaaahhh dat wil je niet.....

Oh wat smerig, de gedachte alléén al......

chieppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:33

Nee, ik doe dat niet zelf

geef wel barf en kvv
maar wil niet zien van wat voor dier het afkomstig is zeg maar, dus moet geen heel dier zijn met huid enzo

maar er zijn wel mensen die een konijn etc villen en dan hallen en in porties verdelen

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:13

Onze hond doet het zelf! :')
Hij vangt konijnen en ratten en eet die lekker op! :wave: hmmmm lekker vers... ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:44

froukje2 schreef:
Miracle_ schreef:
Nee, bedankt. Dit laat ik liever aan een professional over.

Dus je honden krijgen wel Barf maar jij wilt niet weten waar het vandaan komt.

Nee, ik heb niet gezegd dat ik niet wil weten waar het vandaan komt. Ik ga zelf niet thuis lopen klooien met zo'n dier. Als je niet weet waar je mee bezig bent laat ik het liever gebeuren.
En volgens mij is thuis slachten verboden tegenwoordig.

Ik vind het maar sneu om kippen die ineens niet meer goed genoeg zij omdat ze geen eieren meer leggen, aan m'n hond te voeren. Nee hoor, ik draai mijn eigen beest nooit hun eigen nek om, dat kan ik echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:21

froukje2 schreef:
Miracle_ schreef:
Nee, bedankt. Dit laat ik liever aan een professional over.

Dus je honden krijgen wel Barf maar jij wilt niet weten waar het vandaan komt.

Wees blij dat ze het krijgen...... ken genoeg mensen die honden brokjes voeren, niet omdat ze denken dat het beter is, maar omdat ze kvv/barf/nrv vies vinden......
Je hebt nog een ergere categorie, die voert hun honden vegetarisch, omdat ze niet willen weten dat een hond een carnivoor is......

Elke hond die rauw gevoerd wordt, vers vlees, is imo stukken beter af dan de andere categorieën, of het baasje nu wil weten waar het vandaan komt of niet.

@ Miracle: zat mensen die geen hele dieren willen geven...... niks mis mee als je dat niet wil...... ik juich het toe dat je überhaupt rauw voert.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:38

Ik slacht ook niet zelf, maar barf wel.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:35

froukje2 schreef:
Is niet heel moeilijk hoor, we hebben bijvoorbeeld nu 2 kippen van 6 jaar oud die geen eieren meer leggen, deze kippen worden door ons zelf geslacht en gaan dan naar de honden. Ik zeg ook niet dat we het dagelijks doen maar als het uitkomt word het voor de honden gebruikt.
We kregen laatst een complete ree aangeboden wat dan aan (afval) overblijft wordt ingevroren en is voor de honden, de rest is voor ons zelf.

Ik zou mijn honden geen rauw vlees geven van wat hier rond het huis loopt. Ben je niet bang dat ze achter de (levende) kippen aan gaan?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:38

Nope, wij haalde altijd restvlees wat over was bij de slager in Nijkerk en daar maakte we dan zelf voer van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:40

Een vriend van me voert zo af en toe weleens een road kill aan zijn honden (haas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:56

pinto_1 schreef:
froukje2 schreef:
Is niet heel moeilijk hoor, we hebben bijvoorbeeld nu 2 kippen van 6 jaar oud die geen eieren meer leggen, deze kippen worden door ons zelf geslacht en gaan dan naar de honden. Ik zeg ook niet dat we het dagelijks doen maar als het uitkomt word het voor de honden gebruikt.
We kregen laatst een complete ree aangeboden wat dan aan (afval) overblijft wordt ingevroren en is voor de honden, de rest is voor ons zelf.

Ik zou mijn honden geen rauw vlees geven van wat hier rond het huis loopt. Ben je niet bang dat ze achter de (levende) kippen aan gaan?

Je moet honden sowieso de kans niet geven daar achteraan te gaan.
Een hond met een beetje jachtinstinct zal hoe dan ook wel een kip proberen te pakken, of ie het nou geproefd heeft of niet.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:42

Yamcha schreef:
Je moet honden sowieso de kans niet geven daar achteraan te gaan.
Een hond met een beetje jachtinstinct zal hoe dan ook wel een kip proberen te pakken, of ie het nou geproefd heeft of niet.

Hier ontsnapt anders regelmatig een kip, zou fraai zijn als die gelijk verscheurt werd. ;)
De honden willen er wel heen, maar luisteren als ik nee zeg. Sowieso doden ze hem niet, maar is het meer een kwestie van opjagen.
Denk dat daar wel verandering in komt als ik ze eenzelfde kip (dus rauw, alleen geplukt) op het menu zet...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:42

Heb hier 3 honden aan de barf/ NRV en heb gewoon 7 kippen bij hen lopen ze liggen dr naast etc zien ze niet als prooidier en maken nooit aanstalte ze op te jagen of op te eten.

Wat geef jij yamcha en waar haal je dit mag ook via pb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:00

Ik doe je per pb waar ik het haal en hier wat ik geef:

Konijnen, kippen met veren, eendagskuikens, ganzen, kwartels, hazen, muizen soms (is meer een tussendoortje) delen van het lam inclusief de pens, en zalmen.
De reden dat ik zo voer, is dat dit voor mijn hond natuurlijke prooidieren zijn, afgezien van de vis (al heeft hij ook weleens paard gehad, en rund). Verder is Raphi nogal een ruig heerschap wat eten betreft. Groot voordeel heb ik dat hij als pup is afgespeend op vers, een hond die eerst brokken heeft gehad, krijg je niet zo aan het eten. Dus helemaal NRV, BARFen doe ik niet, ik vind het aandeel bot te groot bij BARF, dat is meer dan in een prooidier zit.

Bij NRV voer je naar het prooidiermodel, de verhoudingen dus die een dier heeft. Ik voer geen groente, hij kan de plantaardige vezels die hij nodig heeft in voldoende mate uit de maag van zijn prooidieren halen, en met de lamspens vind ik het ook absoluut niet nodig. Ik krijg steeds als commentaar (ook van mensen die absoluut niet in die manier van voeren geloven) dat hij er fantastisch uitziet, groot, gespierd, sterk, met een heel natuurlijke, diepe glans, en een heel mooie luxe, zachte vacht........

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:21

Ik kan überhaupt geen dier slachtend, dus ook niet voor mijn honden.
Ze krijgen echter wel KVV en BARF.