Buren hebben te kleine hok voor kippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:40

femke27 schreef:
xxMaxx schreef:
Edit: ookal wordt het wel gedaan tenzij het niet mag, ik kan het nu voorkomen. Of het nou wel of niet wordt gedaan

Fijn dat je dan hebt kunnen voorkomen dat 2 levende kippen braadkippen worden. Ik geef je pas een pluim als je dit met de halve bioindustrie weet te bereiken. Een hok van 100cmx30cm is nog altijd groter dan de bioindustrie.

daar heb je inderdaad een punt , daarom eet ik dus biologisch .

@ ts wist je trouwens dat veel mensne hun eigen dieren eten , zodat ze er van verzekerd zijn dat ze een goed leven hebben gehad .
en dan slachten ze ze dus ook zelf . is een beetje offtopic maar ik wilde het even zeggen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:42

Het is nergens voor nodig om te gaan schreeuwen, kippen mag je wel gewoon slachten thuis.
En misschien dat die kippen wel naar binnen gaan als het donker wordt.
Persoonlijk zou ik toch eerst even gaan praten, de sfeer in de buurt zal er zeker niet beter op worden als je gelijk de dierenbescherming erop af stuurt.
De dierenbescherming doet ook helemaal niets als de kippen eten en water hebben en als de buren zorgen dat ze binnen zitten als het donker wordt.

xxMaxx schreef:
spatter schreef:
kippen en konijnen mag je gewoon zelf slachten, is niks illegaals aan
dat ze de kippen buiten hebben zitten is dan wel wat apart, kun je ze ook zolang in de schuur zetten

hopelijk hoeven ze niet lang in het hokje te zitten

JE MAG NIET SLACHTEN THUIS

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:42

Ik betitel mijzelf liever tot realistische dierenvriend. Ter informatie: er is geen wet die jou voorschijft in wat voor een hok je je kip moet zetten. Er zijn geen wettelijk vastgelegde richtlijnen. Slechts geadviseerde richtlijnen door b.v dierenartsen, speciaalzaken, fokkers e.d.

Daarnaast, als je je hier al zo druk om maakt zou ik toch even wat verder kijken, wellicht kun je écht wat betekenen voor duizenden dieren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:43

@wopkelover: wij eten vooral biologisch, maar niet van de albertheijn, is een beetje onzin. Wij eten van biologische slager, een hele goede. Maar kijk dit zijn niet mensen die die kippen slachten zodat ze weten dat die kippen een goed leven hebben gehad. Maar nee, die kippen hebben het nu al niet goed dus ze zullen het niet daarom doen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:44

Hoe kan jij nu weten of die mensen het niet zo doen zodat ze zeker weten dat de kippen een goed leven hebben gehad? Dat lijkt me nogal een vooroordeel.
Ook dat de kippen het niet goed hebben lijkt mij een vooroordeel. Als de kipjes te eten en te drinken hebben en naar binnen gaan als het donker is valt het allemaal reuze mee.
De kippen in de bioindustrie zouden hier heel blij mee zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:45

Ht hok voldoet al niet aan de regels, dus de db zal wel moeten ingrijpen. En de kippen krijgen geen fatsoenlijk eten: brood

Batlow

Re: Buren hebben te kleine hok voor kippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:46

Omdatik deze mensen ken en het hok heb gezien. Ze hebben al eerder parkietje gehad, man wat is die mishandeld. En ze moesten hem niet meer dus losgeslaten buiten.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:47

femke27 schreef:
Ik betitel mijzelf liever tot realistische dierenvriend. Ter informatie: er is geen wet die jou voorschijft in wat voor een hok je je kip moet zetten. Er zijn geen wettelijk vastgelegde richtlijnen. Slechts geadviseerde richtlijnen door b.v dierenartsen, speciaalzaken, fokkers e.d.

Daarnaast, als je je hier al zo druk om maakt zou ik toch even wat verder kijken, wellicht kun je écht wat betekenen voor duizenden dieren.

Ik ben daar al lang mee bezig. Ik doneer geld, ik doe overal flyers rondgeven. Vooral gedaan omdat varkens niet werden verdoofd als ze werden gecastreerd. (hemaworst) jullie denken dat ik niks uitvoer, maar jullie weten niet wat ik allemaal vrijwillig doe voor de dieren

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:47

Kippen (gevogelte) en konijnen (ook hazen) mag je (voor eigen gebruik) zelf thuis slachten.

Citaat:
Slachten van eigen kippen voor eigen gebruik is volgens de wet toegestaan, mits dat met de nodige kennis van zaken gebeurt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:48

Je hebt de kippen net ontdekt dus kan helemaal niet weten of die kippen alleen brood krijgen.
Misschien zitten ze een groot deel van de dag wel ergens anders en krijgen ze daar gewoon legmeel en strooivoer.

Aan welke regels voldoet het hok niet? Kan je mij een link daarover geven?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:49

xxMaxx schreef:
Ht hok voldoet al niet aan de regels, dus de db zal wel moeten ingrijpen. En de kippen krijgen geen fatsoenlijk eten: brood

Er is GEEN wet die je verteld wat voor een hok je moet hebben en dat je geen brood mag voeren. Als die beesten niet mager zijn doet het er niet toe wat je ze voert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:49

xxMaxx schreef:

Welke regels?
Er zijn wettelijk gezien niet heel veel regels met betrekking tot huisvesting van kippen/konijnen bij particulieren. Als ze maar eten en water krijgen (en niet ziek zijn) is er niets aan te doen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:49

De kippen hebben sowieso geen onderdak dus jullie kunnen nou niet gaan zeggen dat dit helemaal niet erg is. Het ziet er vreselijk uit. Het heeft de hele dag gegerend en die kippen kunnen niet schuilen. Harstikke slecht voor ze en ze staan vreselijk in de tocht

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:50

Brainless schreef:
xxMaxx schreef:

Welke regels?
Er zijn wettelijk gezien niet heel veel regels met betrekking tot huisvesting van kippen/konijnen bij particulieren. Als ze maar eten en water krijgen (en niet ziek zijn) is er niets aan te doen.

En onderdak ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:51

Op de tocht buiten??? Een gezonde kip kan best tegen buiten zijn zonder beschutting. Als het je echt zo dwarszit: stap naar die buren toe en vraag of je een plank o.i.d als dak mag neerleggen. Maar dat doe je ook niet.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 14-08-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:51

xxMaxx schreef:
De kippen hebben sowieso geen onderdak dus jullie kunnen nou niet gaan zeggen dat dit helemaal niet erg is. Het ziet er vreselijk uit. Het heeft de hele dag gegerend en die kippen kunnen niet schuilen. Harstikke slecht voor ze en ze staan vreselijk in de tocht

Hoe weet je dat nu? Je hebt ze pas net ontdekt schrijf je in je openingbericht?
En wat ziet er vreselijk uit?
De kippen hier kiezen er vrijwillig voor om in de regen te lopen, dus ze zullen er niet gelijk wat van krijgen.

Op de tocht buiten? Dan zal ik de boer hier in de buurt even waarschuwen, zijn kippen hebben helemaal geen hok en scharrelen 24/7 buiten en slapen in de bomen. :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:52

ThePast03 schreef:
xxMaxx schreef:

Hoe weet je dat nu? Je hebt ze pas net ontdekt schrijf je in je openingbericht?
En wat ziet er vreselijk uit?
De kippen hier kiezen er vrijwillig voor om in de regen te lopen, dus ze zullen er niet gelijk wat van krijgen.

Daar kunnen ze niet vrijwillig voor kiezen, want ze hebben geen onderdak. En met net bedoel ik vandaag, rond uur of 12 en het heeft ondertussen al wel paar keer geregend

En btw: die kippen van die boer bij je in de buurt, kunnen in de boom zitten dus nog enige schuilmogelijkheid en ze lopen los rond ;) Deze lopen alleen maar over de grond, en als ze ze niet binnen halen (betwijfel ik) kunnen ze ook niet op stok.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 14-08-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:54

Dan bel je de dierenbescherming, hou er alleen rekening mee dat die helemaal niets doen en dat jullie verstandhouding met de buren er niet leuker op zou worden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:55

Ik zal je uit je droom helpen: hier gaat de dierenbescherming niets tegen doen. Die kopen heus niet opdraven als jij belt en zegt dat de kippen reeds van 12.00 uur tot 20.00 uur mishandeld zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:55

ThePast03 schreef:
Dan bel je de dierenbescherming, hou er alleen rekening mee dat die helemaal niets doen en dat jullie verstandhouding met de buren er niet leuker op zou worden.

Je kan altijd anoniem bellen, maar dat interesseert ons niks, want niemand in deze straat heeft iets met deze mensen. Ze zorgen alleen maar voor problemen hier

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:55

We bellen toch ook morgen? Dan zien we of ze binnen zijn gehaald wat ze verder nog voor voer krijgen en dergelijke,

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:56

Blijkbaar zijn ze niet de enige in de buurt die voor problemen zorgen. :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:56

Maar buurtbewoners zijn het wel met ons eens ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:57

Remy schreef:
Dan denk ik eerlijk gezegd dat die kipjes niet lang in dat hokje zullen zitten maar waarschijnlijk snel de pan in zullen gaan... :o

dacht ik ook meteen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:57

Kijk, jij woont hier niet dus jij kan erg slecht oordelen. Als je deze mensen kende, dat praatte je echt wel anders.