nav hond in bad..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:35

Sorry in bed vind ik smerig, want een hond komt ook buiten en loopt op t gras waar de honden poepen en plassen en dat neem je lekker in je bed, nee hoor, die mag op de vloer of in eigen mand/kussen slapen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:35

Toen wij nog een hond (pup eigenlijk..) hadden sliep ze in de winter wel lekker op mn voeten.. :)
Tot mn vader ook ging slapen en dan ging pup in de bench.
'S ochtends om 7 uur uit en daarna nog even tutten op bed.
Maar geen hele nachten .. :)

Sabinee__

Re: nav hond in bad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:37

Wat wij trouwens wel hebben gedaan vroeger is de hond mee onder de DOUCHE.. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:38

Het zal misschien ook van het soort hond afhangen.
Mijn hond valt onder de rasgroep gezelschapshonden (Bolognezer).
Hij heeft geen neiging tot dominantie of zo, is gewoon een makkelijk, gehoorzaam hondje.

Met een ander soort hond, met dominantieproblemen, is het misschien niet verstandig om die op bed te laten.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:39

volgens mij is zwemmen in bv de hoornseplas en stuk viezer dan de hond op bed, of mee in bad ... :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:39

Wij hebben een herder(kruising) en dat gaat ook prima hoor ;-), belangrijkste is dat niet de hond, maar de baas bepaalt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:46

Ketaki schreef:
Colway schreef:
Ben het op zich wel eens hoor van die rangorde, maar het is wel een verschil of de hond uit zichzelf op bed springt, of dat alleen doet als jij het commando geeft, en ook op commando direct van bed af gaat als jij dat wilt

en toch vind ik niet dat een hond bij jouw als persoon in bed hoort.

als hij van jouw als eigenaar op bed mag, geef je de hond al vrij ruimte zodat ie de rangorde dan toch niet meer snapt.

Dat is zoooo achterhaald :+
Wat heeft bed met rangorde te maken volgens jou? Omdat hij hoger ligt? Liggen toch op dezelfde hoogte? Omdat het bed van 'jou' is? Het huis toch ook?
Zolang het hondje er prima af gaat als dat hem/haar wordt gevraagd, is er niks aan de hand.
Gaat de hond er niet zo makkelijk af, is dit niet per definitie rangorde hoor, maar kan het ook zo zijn dat de hond bezittingsdrang heeft.

Mijn tuig slaapt boven, op bed. Mee in bad niet, daar hebben ze een hekel aan :D

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:50

Ragdollcat schreef:
Sorry in bed vind ik smerig, want een hond komt ook buiten en loopt op t gras waar de honden poepen en plassen en dat neem je lekker in je bed, nee hoor, die mag op de vloer of in eigen mand/kussen slapen.

presies!gisteren nog toen zag ik per toeval dat mijn hond door een drol liep dat hebben ze echt niet door! even later heeft ze nog in een dood kadaver liggen rollen. dat komt mijn bed ech tniet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:52

ik heb geen hond, maar als.... echt nieeeet!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:53

Als ze door een dood kadaver rollen was je ze toch ook meteen? Althans ik wel, maar goed, wij gooien hem, gewoon het kanaal in (althans, we gooien een tak en de hond doet de rest ;-) )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:54

Nou idd Colway, bah..

En dat je het al zover laat komen dat ie daarin gaat rollen... :+ Als je had opgelet en de hond luistert had je m kunnen roepen. Of gewoon aan het lijntje houden :)*
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 13-08-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:54

Die van mij komen ook echt niet in m'n bed. Ze lopen de hele dag op het erf, in het bos en weet ik veel waar allemaal. En dat in combinatie met lange haren hoef ik echt niet in mijn bedje!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:57

mijn honden lopen altijd los,zitten nooit vast en ja ze mogen hier hond zijn dus wordt er wel eens gerolt.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:57

de mijne mag de avond voordat we het bed gaan verschonen op bed.
En nu wilde ik vrijdag het bed verschonen maar vriendlief heeft vanacht nachtdienst
dus mag maxje vanacht lekker bij mij op bed en verschoon ik het bed morgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:58

MelanieB schreef:
Nou idd Colway, bah..

En dat je het al zover laat komen dat ie daarin gaat rollen... :+ Als je had opgelet en de hond luistert had je m kunnen roepen. Of gewoon aan het lijntje houden :)*

Idd je ziet het al aankomen...gelukkig is HIEEERERRRRRRRRRRRRRRR bulderen genoeg om hem van gedachten te laten veranderen :+

1 keer te laat geweest met opletten, bah :+

Citaat:
mijn honden lopen altijd los,zitten nooit vast en ja ze mogen hier hond zijn dus wordt er wel eens gerolt.

onze hond loopt ook altijd los en mag hond zijn, maar rollen gaat toch echt niet gebeuren

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:59

seresta schreef:

Oh, dus mijn honden mogen geen honden zijn omdat ik dat vies vind? Ze mogen overal rollen maar niét in een dood beest.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:01

soms heeft er een dood beest gelegen he en is dat al opgeruimd maar genoeg om even in te rollen doe je niets aan

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:03

Hond mag hier niet eens naar boven... Veel te veel speelgoed en knuffels van de kinderen die gesloopt kunnen worden. En beter voor de heupen. Plus dat poes WEL naar boven mag... ja verschil in rangorde moet er zijn. Poes mag ook op de bank, hond absoluut niet. Zo'n lompe Labrador van 36 kilo wil je niet eens op je schoot hebben :D plus dat het qua rangorde gewoon niet mag. Zodra poes bij ons ligt wil ie het wel proberen hoor. En bij visite.... heeeeeeel voorzichtig 1 pootje op de bank en als je het niet door hebt zo hop hop nr 2 en 3 en 4 erbij. Maar het mag niet :7 en wordt er ook direct (bij poot 1) af gestuurd.

Youknowme

Mijn hond slaapt bij mij in bed, nee onze honden mogen ook niet in dode beesten rollen, zodra wij het zien halen we ze erbij weg. En als het te laat is dan word mijn hond eerst gewassen voordat ze op bed komt.
Verder komt de hond ook op de bank, en zit naast me op de stoel tijdens eten bv. En nee, wij hebben nog nooit dominantie problemen gehad.

MelanieB

seresta schreef:
soms heeft er een dood beest gelegen he en is dat al opgeruimd maar genoeg om even in te rollen doe je niets aan

Tsja, net zeg je nog dat er een kadaver lag. :+
En daar doe je wel wat aan :)* Een hond die luistert en een baasje die oplet, hoeft met maar 1 commando terug te komen om daar niet in te rollen. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:11

Hier wel hoor, hij slaapt in de zomer eigenlijk altijd in zn mand en komt alleen 's ochtends even bij me liggen, maar in de winter komt hij toch redelijk vaak de warmte opzoeken onder mijn dekbedden. Ik vond het altijd ook heel erg vies, tot we zelf een hond kregen. Hij voelt zo eigen dat ik het niet eens zo erg meer vind. Hond wordt vaak genoeg gewassen dus ik zie het probleem niet zo. Gewoon vaak het beddengoed verschonen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:16

Die van mij slaapt ook wel eens OP bed (niet IN bed ;))
En dat van die rangorde, ach, mijn hond weet precies wie de baas is, dat heeft echt niet te maken met wel of niet in bed slapen hoor.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:18

Haha zo te lezen ben ik 1 van de weinigen waarbij de honden in bed mogen slapen ;-)

Ik heb 2 kleintjes waaronder een teckel en van mij mogen ze lekker bij me slapen , doen ze al vanaf pup.
De enige plaats waar ze niet mogen is het kussen voor de rest?
Als het erg koud is kruipt er weleens 1 onder de deken.
Ik vind het niet vies, mijn honden stinken ook niet, gaan maandelijks in bad en naar de kapper.
( Lopen nooit los, dus normaal gezien niet door echt viezigheid)
En een hond likt zichzelf toch ook schoon? Net als een kat, die van mij wel, ze wassen elkaar soms helemaal.

In bad? Och is ook al eens voorgekomen, dan was het zooo warm en ik voor de 2e x die dag een koel badje in...hond de badkamer in en sprong erin...nouja, vriendlief geroepen, hond ingezeept en eruit, ik erna nog na gedouched en klaar( wat idd veel haren gaf maar daar is een poetsbeurt goed voor)

Als ik klik met mijn tong gaan ze ook altijd van het bed/bank af hoor.
IK vind het niet vies hoor, maar als je een hond hebt die net uit de modder en regen komt en stinkt...nee dan ook niet.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:19

Wij hebben inderdaad ook een teckel :) Hoor van heel veel mensen met een teckel dat ze in bed slapen, haha

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:21

Ik ben in ieder geval nog nooit ziek ervan geweest, zolang de hond op bed slaapt. En hij is al 10 jaar :)
Dus ongezond is het niet.