Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ketaki schreef:Colway schreef:Ben het op zich wel eens hoor van die rangorde, maar het is wel een verschil of de hond uit zichzelf op bed springt, of dat alleen doet als jij het commando geeft, en ook op commando direct van bed af gaat als jij dat wilt
en toch vind ik niet dat een hond bij jouw als persoon in bed hoort.
als hij van jouw als eigenaar op bed mag, geef je de hond al vrij ruimte zodat ie de rangorde dan toch niet meer snapt.

Ragdollcat schreef:Sorry in bed vind ik smerig, want een hond komt ook buiten en loopt op t gras waar de honden poepen en plassen en dat neem je lekker in je bed, nee hoor, die mag op de vloer of in eigen mand/kussen slapen.
MelanieB schreef:Nou idd Colway, bah..
En dat je het al zover laat komen dat ie daarin gaat rollen...Als je had opgelet en de hond luistert had je m kunnen roepen. Of gewoon aan het lijntje houden

Citaat:mijn honden lopen altijd los,zitten nooit vast en ja ze mogen hier hond zijn dus wordt er wel eens gerolt.
plus dat het qua rangorde gewoon niet mag. Zodra poes bij ons ligt wil ie het wel proberen hoor. En bij visite.... heeeeeeel voorzichtig 1 pootje op de bank en als je het niet door hebt zo hop hop nr 2 en 3 en 4 erbij. Maar het mag niet
en wordt er ook direct (bij poot 1) af gestuurd. seresta schreef:soms heeft er een dood beest gelegen he en is dat al opgeruimd maar genoeg om even in te rollen doe je niets aan
Een hond die luistert en een baasje die oplet, hoeft met maar 1 commando terug te komen om daar niet in te rollen.
) 
Hoor van heel veel mensen met een teckel dat ze in bed slapen, haha