enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:23

marleen_88 schreef:
Als hij eenmaal gebeten heeft, zou ik het ook niet aandurven om hem te verkopen, sorry.

Nee, want een keer bloed geproefd betekent natuurlijk dat hij het nu veeeel vaker gaat doen!! :roll:

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:28

Hhilde schreef:
marleen_88 schreef:
Als hij eenmaal gebeten heeft, zou ik het ook niet aandurven om hem te verkopen, sorry.

Nee, want een keer bloed geproefd betekent natuurlijk dat hij het nu veeeel vaker gaat doen!! :roll:

nee daar ben ik niet bang voor.
maar mijn vertrouwe is weg.
ook de kleine zal niet onschuldig zijn.
maar ik ben in verwachting van een tweede en ik wil dit niet nog een keer.
en daarom zoek ik een nieuwhuisje.
ik neem pas weer een hond als me kinderen oud genoegen en ik ze kan uit leggen dat een hond kan bijten als je hem pijn doet.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:30

@ Hhilde, heeft niets met bloed proeven te maken, maar het is en blijft een onbetrouwbare hond nu is gebleken dat hij dus wel echt van zich afbijt. In verkeerde handen levensgevaarlijk!

fjordowner18

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:32

ergens ben ik het wel met de rest eens. een knauw ok, maar hij heeft wel echt goed gebeten en dan maakt eigenlijk de aanlijding niet meer uit......

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:36

zimbabwe schreef:
@ Hhilde, heeft niets met bloed proeven te maken, maar het is en blijft een onbetrouwbare hond nu is gebleken dat hij dus wel echt van zich afbijt. In verkeerde handen levensgevaarlijk!

Elke hond kan levensgevaarlijk zijn in verkeerde handen. We praten hier niet over een onbetrouwbare hond, maar over een hond wiens baasje het vertrouwen in hem is kwijtgeraakt. Nouja, best als zij er dan niet meer mee verder wil, maar om dan te zeggen dat 'ie onbetrouwbaar is of dat je het eigenlijk niet moet aandurven hem nog te herplaatsen.. Beetje vreemd. Elke hond kan van zich afbijten en elke hond zal dat doen, alleen bij de ene ligt de grens véél verder dan bij de ander. Met een DH haal je wel een behoorlijke hond in huis, beetje naïef om te denken dat er nooit wat voor zou vallen oid.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:38

Wat een onzin zeg! Dat veel mensen zeggen dat hij een spuitje moet. Bijten heeft altijd een aanleiding, misschien was het wel jarloezie van de hond, maar hem dan maar gelijk af laten maken omdat de hond 1 fout begaat...lekker kortzichtig. Misschien schrok de hond wel omdat het kind de hond aan de staart trok en beet ie daarom, je weet het niet!
Heel goed TS dat je een ander huisje zoekt, het is zoals ik hoor een fijne hond, denk dat het wel goed komt.

Gr Claudia

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:40

Vind het een hele moedige beslissing. _/-\o_

Jammer dat ik niet al verder ben met mijn opleiding. Aangezien ik verder wil in de beveiliging met een hond, maar helaas is het nu nog te vroeg. Het mooiste lijk mij namelijk om zelf een hond zover op te leiden voor het werk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:43

Ik ben als kind ook in mijn gezicht gebeten door een hond.
De hond was gek op mijn neefje die even oud was en die mocht dus ook van alles doen. (ze was een soort moeder voor hem)
Dus op een dag kroop mijn neefje op de hond haar rug en ik dacht leuk! Dus daarna probeerde ik het zelfde, maar helaas was de hond het er niet mee eens :P
Ikzelf heb er geen trauma aan over gehouden, ben niet bang voor honden :)

Laatst nog trouwens ben ik bijna in mijn gezicht gebeten, iemand trok de hond net op tijd weg en de tanden klapten dicht voor mn neus, scheelde een haartje!

Maar beide keren was het wel mijn eigen schuld.
Moeilijke beslissing heb je moeten maken, maar waarschijnlijk wel de juiste.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:44

hilde bij elkw hond en bij elke ras kan er wat voor vallen.
we hebben ze altijd in de gaten gehouden en toch is dit gebeurt. dat bewijst wel hoe snel het gaat.
ondanks alles is ons zoontje best vrolijk.
tuurlijk is hij normaal vrolijker maar dat is eigenlijk ook wel heel logies.

@claudia.
het is een hele liefe fijne hond die graag voor je werkt en al gaat kwispelen als je de comando zit geeft.
maar ik wil dit niet nog een keer.
hoogdt waarschijnlijk heeft hij een aanleiding gehad.
jarloezie lijkt me niet ik heb de hond er altijd bij betrokken.
en hij bleef zijn aandacht houden.
de hond voelt dat ik hem niet meer vertrouw en dat is oneerlijk tegenover hem.
maar ik wil me kids ook niet in gevaar brengen.

en nu ga ik echt even naar bed :')

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:45

Ik ben toen ik een jaar of 12 a 13 was gebeten door onze eigen golden retriever die toen ook een jaar of 4 a 5 was. Mijn ouders hebben hem nog geprobeerd om hem te herplaatsen via allerlei stichtingen maar die waren allemaal unaniem dat hij ingeslapen moest worden. Dit is uiteindelijk gebeurt en hij is toen naar Utrecht gegaan voor onderzoek en bleek een fout in de hersenen te hebben (weet niet meer precies hoe het zat) door het doorfokken. Het agressieve gedrag kwam er meestal rond de leeftijd van 4 a 5 jaar voor het eerst uit.
Ik zou een hond die zo'n jong kind door heeft gebeten nooit herplaatsen en al helemaal niet via marktplaats. Natuujrlijk zal je zoontje iets gedaan hebben wat niet kon maar dan hoort een hond, al helemaal bij zo'n jong kind, eerst te waarschuwen doormiddelo van grommen of een snauw en dan eventueel een waarschuwingsbeet te geven. Aangezien je man neit heeft gemerkt dat er iets mis was omdat het te snel ging heeft de hond dus niet gewaarschuwd maar in 1 keer vanuit het niets door gebeten. Dat is vals gedrag hoe je het ook wend of keert. Zo'n hond moet in zijn eigen belang maar vooral in het belang van anderen niet herplaatst worden. Herders zijn sterke honden die een specifieke aanpak vereisen, je meot er niet aan denken dat het mis gaat op het nieuwe adres en hij een kind doodbijt. Zo'n hond komt altijd in aanraking met kinderen ook al komt hij bij een gezin zonder kinderen terecht. Naar mijn mening meot je dus je verantwoordelijkheid nemen naar de hond en naar anderen door hem in te laten slapen, hoe ontzettend triets het ook is. Wij zijn er ook kapot van geweest dat die golden van ons ingeslapen moest worden maar ik was er wel van overtuigd dat dat het beste was.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:46

Marcella schreef:
Vind het een hele moedige beslissing. _/-\o_

Jammer dat ik niet al verder ben met mijn opleiding. Aangezien ik verder wil in de beveiliging met een hond, maar helaas is het nu nog te vroeg. Het mooiste lijk mij namelijk om zelf een hond zover op te leiden voor het werk.

hij is wel een prima leer hond. maar of hij zelf nog in de beveileging komt betwijfel ik omdat hij toch al 5 is.
hij kent alles maar heeft nog geen diploma ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:50

Met heel veel geduld en genoeg trainen en mits de hond er natuurlijk er ook geschikt voor is. Moet in principe leeftijd niet zo heel veel uitmaken. Hoe jonger je er natuurlijk mee begin hoe beter het is.

Wel de tijd, maar helaas op het moment niet het geld ervoor en woon nog bij mijn ouders. En herdershond met goede papieren kosten behoorlijk wat. ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:51

wat vreselijk dit.. Kom je in een hele nare situatie. Goed dat je voor je kind kiest en niet doet alsof het niet is gebeurd, dat zie je ook nog welleens. Wel vind ik als je hem op marktplaats zet, dat je de precieze situatie beschrijft zoals ie is. Ik vind het zo walgelijk dat mensen gaan zeggen dat ze ineens allergisch ofzo voor de hond zijn geworden.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:57

Vind het knap dat er zo goed over na kan denken voor beide partijen.
Er zal iets zijn geweest wat jou hind te verg ging waardoor hij van zich afbeet. je kind is nog jong en daarom veel kwetsbaarder.
Wij hebben hier ook een aantal honden. En ik ben er heel eerlijk is voor mij zijn ze super braaf en betrouwbaar maar ik houd ze wel degelijk uit de buurt van kinderen.
Mede omdat ik weet dat er 2 zijn die niks van kleine kinderen moeten hebben. Mochten zijn te ver gaan of iets verkeerd doen is de kans op dat ze bijten groot.
En dat heeft niks te maken met dat ze vals zijn of het vaker zullen doen. :n
Prima honden maar niet geschikt voor kleine kinderen.
Dus als je een huisje vind zonder kleine kinderen , wat er gebeurd is ook meld en gewoon zegt dat je er liever geen kinderen bij in de buurt wilt.
want hij zal heus niet zomaar op staart denken ooh een klein kind die bijt ik. Zo denken honden namelijk niet.
Dan denk ik dat hij vast nog een heel leuk leven tegemoet gaat :j

succes , maar als je een beetje oplet dan komt het vast helemaal goed.

Ik neem dan aan dat de hond wellicht eerst een waarschuwing heeft gegeven..
En daarna heeft uitgehaald :j
Laatst bijgewerkt door Toushie op 13-08-11 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:58

bn het met swift eens, een hond hoort eerst te waarschuwen en helemaal bij zo'n klein kind, bovendien verwondert het me dat er zo laconiek gereageert word, want als je goed nadenk paar cm naar onder en je zoon had er niet meer geweest, had je dan ook zo rustig gereageerd?
dacht eerst dat jullie kind alleen bj hond hadden gelaten, maar zoals jij beschrijft houden jullie ze altijd in de gaten, dan zou zoiets als dit nooit kunnen gebeuren, war jij hoort te zien dat je zoon de hond pijn doet en de hond hoort eerst te waarschuwen...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:07

Wat vervelend dat dat gebeurd is en je maakt een juiste beslissing.
Zorg er wel voor als je hem/haar weg doet dat je het er wel bij verteld maar dat komt vast wel goed.

Bijten wil niet altijd kwadigheid betekenen en ik snap dan ook niet hoe sommige mensen reageren.
Laatst is mijn vriend ook gebeten door onze hond en ik zeg niet dat het terecht is maar die hond beet uit angst. Hij had hem achter in een afgezet weiland even los gedaan om met de stok te gooien maar als deze hond water ziet dan krijg je hem er bijna niet uit en dat was het geval. Toen hij eruit kwam greep mijn vriend de hond in zijn nekvel (had niet zo slim ook de halsband af gedaan) en deze beet uit angst van zich af. Soms is het ook de schuld van de mens. Kleine kinderen zijn onbezonnen en zijn zich vaak niet bewust dat honden/dieren sommige dingen minder prettig vinden.

Ik snap wel dat je vertrouwen weg is en het is een wijs besluit dat je hem weg doet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:11

mellow.. van zich afbijten, is dat tot bloedens toe doorbijten? Want dat vind ik niet normaal..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:15

Maar er zit wel verschil tussen bijten en bijten, ik snap dan weer niet dat mensen hier zo laconiek op reageren... Als een hond uit angst of schrik bijt dat geeft die meer een 'snauw' met het daarbij behorende jank/piep geluid, dit is vaak niet gericht, als het raak is het je pech. Als een hond een waarschuwingsbeet geeft omdat je serieus over de schreef gegaan bent (bijvoorbeeld een kind die een hond bewust of onbewust plaagt) dan hoort een hond eerst te waarschuwen en daarna eventueel een waarschuwingsbeet te geven, zo'n beet is nooit door maar meer oppevlakkig. Wij hebben als kleine kinderen alle drie een waarschuwingsbeet gehad van onze stabij, dat was terecht en stelde niet veel voor. Die hond is daarvoor natuurlijk niet weg gegaan en al helemaal niet ingeslapen.
Maar de hond waar dit topic over gaat heeft zonder waarschuwing een twee jarig kind flink doorgebeten, dat is een heel ander verhaal, dat is vals gedrag hoe je het ook wend of keert.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:15

Nee in dit geval was het niet doorbijten.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:17

precies, van je afbijten en tot bloedens toe bijten dat er zelf tanden kapot zijn, zit een groot verschil in.
bovendien ben ik met honden opgegroeid (lag zelfs bij de hond in de mand). daarin is er ooit 1 agressief geworden, op een leeftijd van 5 jaar die beet bijna mijn nichtje, uit het niets, deze bleek ziek te zijn.....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:20

Ik zeg ook nergens dat het in dit geval normaal is. Ik vertelde het in mijn geval om te laten zien dat het niet altijd schuld is van de hond. Ik zeg niet dat ik het in het geval van Ts normaal vind. Maar ze vroeg om er geen discussie van te gaan maken en die wens respecteer ik want het gebeurde is al erg genoeg.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:27

Ik heb lang nagedacht voor ik hier zou reageren.

Ik snap jou beslissing (begrijp me niet verkeerd) maar ik bekijk het als buitenstaander ook even vanuit de hond. Hond is 5 jaar en al 5 jaar lid van jullie gezin (neem ik aan). Hij maakt 1 fout en moet het veld ruimen. Een hond kan zich alleen weren door te happen. Een herder heeft een behoorlijk gebit en richt al snel veel schade aan zonder daar echt voor te moeten bijten. Maar zo te lezen is er niet echt blijvende schade? dus moet hij bij zo'n klein kind waarschijnlijk een waarschuwing hebben gegeven.

Is het dan niet verstandiger met misschien hulp hierin de hond toch deel van het gezin te laten? Door hem op MP te zetten weet je niet waar hij trecht komt, een hoop stress voor het dier. Mensen die misschien later toch denken ach gaat vast wel goed. Of door verkopen enz. Ik zou die verantwoording niet willen nemen.

Ik heb zelf een DH die eens gebeten heeft. Een kind die hem wekenlang heeft zitten pesten als we er niet waren (voor de ramen) op dat moment wisten we dat niet en heeft hij toegepakt. Maar ook zo dat de dokter nog zei als hij echt gewild hadt............ hadt het er heel wat erger uitgezien.

Hij komt niet meer bij kinderen. Krijgen we bezoek dan gaat hij apart. Is hij inmiddels al helemaal gewend en gaat op deze manier prima.

Succes en sterkte met de situatie.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:27

Wij hebben 11 jaar lang zo'n hond gehad.
Overgenomen van kennissen, nadat ze hun 2-jarige dochtertje had gebeten. Een kruising Rotweiler was het, twee jaar oud. Ook onduidelijk waarom de hond het kind had gebeten, ouders hebben de aanleiding niet gezien, maar het kindje had de hond al wel vaker geknepen (niet uit wreedheid, maar omdat sommige kindjes bepaalde dingen meerdere malen willen uittesten).
Wij hebben geen kinderen en we hebben de hond ook nooit (op feestjes ed) in contact gebracht met kleine kinderen. De hond heeft in de 11 jaar dat wij haar hadden geen enkele keer ooit nog het idee gegeven dat ze zou willen bijten. Geen enkel signaal of symptoom van agressief gedrag. Niet naar andere honden, niet naar kinderen die we bij het uitlaten tegenkwamen (die dan wel niet echt bij de hond waren), niet naar andere dieren (kippen, konijnen, caviás, paarden, schapen). Op geen enkele manier.
Het was voor ons een hele zachtaardige hond en we waren dan ook verdrietig dat we haar door ouderdom moesten missen.
Ik wil hiermee zeggen dat zo'n incident niet hoeft te betekenen dat zo'n hond per definitie in herhaling zal vallen. Wij kenden de hond doordat we naast die mensen gewoond hebben. Toen we haar kregen waren we net drie maanden verhuisd. We hebben wel gezien dat de hond bij ons een stuk rust over zich kreeg. Destijds bij het gezin was het een nerveuze hond. Bij ons was het nerveuze na drie maanden als sneeuw voor de zon verdwenen. Onze omgeving was ook een stuk rustiger voor de hond (andere was een druk gezin met meerdere kinderen en wij waren met z'n tweetjes).

Kortom...mijn advies: zoek heel zorgvuldig een plekje voor deze hond, de tip om dit via de rasvereniging te doen ipv marktplaats lijkt mij een hele goede...

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:34

Wat vervelend dat je dit moet meemaken maar ik vind je beslissing super.
Ik ben ooit door een hond gebeten recht in mijn gezicht en spreek uiteraard alleen voor mezelf. Het was mijn eigen schuld en de hond was niet vals of onbetrouwbaar. Hij kwam uit een dierenasiel en was gewoon onzeker en bang. Het was een erg grote rottweiler en ik kon voelen waar het mis ging alleen voorkomen kon ik het op dat moment niet. Hij was een super hond en niet onbetrouwbaar. De situatie en ik op dat moment waren dat voor hem in dat geval wel. Ik heb er jaren mijn dierbaarste vriend aan gehad die nooit maar dan ook nooit meer heeft geprobeerd te bijten. Er zijn veel mensen toen ertegen geweest dat ik hem ging houden en helaas weet iedereen het altijd beter je kent het wel: een keer bijten = gaat weer gebeuren, een keer bloed ... bijten is niet gelijk bijten... blablabla. Ineens is iedereen een expert en jij hersenloos. Sorry maar een grote hond heeft kracht ook al bijt ie niet door. Mijn gezicht had weg kunnen zijn als ie had doorgebeten en dat denk ik ook van een 2 jarige die een knauw krijgt van een grote herder. Dus ja ik heb de keuze gemaakt om me niet voor de gek te laten houden en mijn gevoel te volgen. Hij is toen mijn beste maatje geworden.

Ik begrijp je helemaal want kinderen kunnen nog niet zo omgaan met een dier als we dat zelf zouden doen en ook niet begrijpen wat er gebeurd. Ze zijn erg kwetsbaar al voor een kleine uitval en zeker onze dierbare vrienden morgen dat niet doen. En wij als volwassenen kunnen ook al willen wij dat zo graag niet iedere seconde inschatten hoe het gaat. Je verhaal is mooi en helder en ik vind een beetje humeur wel kunnen zeker na zulke spanning en zorgen. Iedereen kan begrijpen dat je voor je kind kiest en er niet luchtig over doet. Je Laat duidelijk zien dat je kinderen voorgaan ook al zal het pijn doen en dat je ondanks een fout je maatje niet in de steek gaat laten maar voor een fijn thuis gaat zorgen.
Ik wens je sterkte en hoop dat je een super huis voor je maatje gaat vinden. Liefs xxx

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:39

Ach wat rot!

Zielig voor je kindje maar die komt er wel weer bovenop.
De hond zal wel een goed adres krijgen want ik denk niet dat TS gaat verzwijgen dat de hond heeft gebeten ( wat de oorzaak ook is)
Ook al gaat dat via MP, daar zitten genoeg goede mensen en als TS een soort van garantie eist dat de hond niet verhandelt word enz komt het best wel goed!

Sterkte met de hond en je kindje!