kittens en puppy`s in een kooitje in een dierenwinkel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: kittens en puppy`s in een kooitje in een dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:03

helaas mag dit nog steeds en vooral niet kopen, al vind je het nog zo zielig, want zodra je er een uit zo'n kooitje heb gehaald word de volgende er alweer ingestopt, het zijn meestal zwakke kruisingen uit het oostblok, ik weet dat ze bij de dierenwinkelketen hier in de buurt als ze te groot worden, de kittens dan naar Artis worden gebracht, het is gruwelijk, maar zolang ze worden gekocht zal dit blijven voortduren, laatst ook, ik trek er toch altijd weer heen om te kijken, zal er geen kopen, maar er zaten 2 labradorkruising pups in een hokje van 1 bij 1 meter max, de hele dag he en dan lekker met een spot erop zodat je ze goed ziet, dus warm en benauwd, sinds een tijdje gaan ze nu 1 keer op een dag met die pups wandelen door de winkelstraat, zgn om hun goede wil te tonen, maar is gewoon reclame, van 1 keer op een dag een kwartiertje eruit is het nog niet ineens goed, maar ja, zolang de gemeente dit goed blijft vinden doe je er weinig tegen, ik weet dat het in een aantal plaatsen hier in de buurt inmiddels verboden is, maar kennelijk vind onze gemeente het allemaal niet zo erg, zeker geen dierenvrienden, vind zowiezo niet dat je dieren bij een dierenwinkel moet kopen, zijn vrijwel allemaal zwakke dieren, die zeer goedkoop gehouden worden totdat ze verkocht zijn, gewoon een goede fokker zoeken, is meestal nog goedkoper overigens ook en die dieren zijn gezond en hebben het meestal een stuk beter gehad

dennisje

Re: kittens en puppy`s in een kooitje in een dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:25

wat zou je hier nou tegen kunnen doen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:28

dennisje schreef:
wat zou je hier nou tegen kunnen doen?

Ik weet dat er in een aantal plaatsen handtekeningen zijn ingezameld en aangeboden aan de gemeente, daar is nu een verbod, bij mij in de gemeente is dit ook gedaan maar de gemeente waar ik woon vond het kennelijk niet erg dus het mag nog steeds, dierenwinkel waar ik het hier over heb heeft 5 vestigingen in onze gemeente dus zal wel ergens een kennis hebben zitten die het verbod tegenhoud.