de cavia zit momenteel in een grote, propere kooi, weliswaar alleen om verdere kwetsures of eventuele besmetting te vermijden.
de quarantainekooien worden 2 X per week gereinigd en ontsmet, krijgt iedere ochtend zijn proper bakkie voer, proper water, een berg hooi. alle quarantainecavia's krijgen van mij ook dagelijks wat groenvoer.
Iedere dag wordt hij verder gecontroleerd, de wondes ontsmet en zalf opgedaan.
ik zie niet in wat ik thuis bv meer voor hem zou kunnen doen.
kwa zelf meenemen en naar de dierenarts te gaan, daar begin ik helaas niet aan.
zowiezo mag ik thuis geen extra dieren (woon nog bij mijn moeder.) daarnaast heb ik zelf een hond, schildpadden en twee paarden waar er veel geld in kruipt, en heb helaas niet het kapitaal om zelf nog dierenartskosten te maken aan dieren die niet van mij zijn.
ik verkoop uiteraard geen zieke of gewonde dieren, laten we dat eens duidelijk stellen ;°
ik heb redelijk de vrije hand in het regelen van alles met de dieren. helaas moet ik wel toestemming vragen voor de DA te bellen, en helaas als het "maar" voor een gewone cavia is die verkoopprijs amper 12 euro is, en in die tijd al voor meer dan dat geld opgegeten heeft, dat lukt gewoon niet. (Wat ergens begrijpelijk is, daar een baas nog altijd uit commercieel oogpunt kijkt. Wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maargoed, daar verander ik niks aan helaas)
Dieren die ziek of gewond zijn blijven gewoon bij mijn in quarantaine, als ze volledig genezen zijn gaan ze in de verkoop.Gebeurt soms dat er collega's zieke dieren meenemen naar huis, of bepaalde vaste klanten waarvan ik weet dat ze goed zijn voor de dieren en ervoor willen zorgen nemen ook weleens (gratis) een ziek beestje mee.
Wij hebben meestal maar 2 ziektes, en dat is schurft (is binnen de paar weken genezen met behandeling) en diarre bij konijntjes (veroorzaakt door stress tijdens het vervoer, en eens ze diarree krijgen is er meestal niks meer aan te doen, dus die sterven meestal wel)
een geval als dit is echt wel uitzondering, vandaar dat ik hier raad vroeg