Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

easygoing schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik het altijd zo arrogant van de mens om te denken dat wij zoveel meer zijn dan de rest om ons heen.
Dieren kunnen denken....pffffff. Sorry hoor, maar dat kunnen ze gewoon niet. Verder helemaal niet erg, ze zijn er niet minder om.
mika11 schreef:Wel een karakter/gevoel/emotie hebben ze natuurlijk.
Maar een ziel is toch iets anders.
)
Ik geloof iig dat de dieren waar je heel erg van gehouden hebt terug zult zien, en in de hemel zullen ook dieren zijn. De kinderen kunnen daar met leeuwen spelen etc.
EskeGirl schreef:Wij weten niet of dieren kunnen denken.
Dat weten alleen de dieren zelf, dat kunnen wij niet eens weten.
Ik denk wel dat er iets hierna is, maar ik weet niet wat. Ik denk niet dat het na de dood niets is.
Maar dieren leven inderdaad nu, die denken niet aan de toekomst, mensen zijn ook de enige die weten dat ze doodgaan.
Daarom ben ik ook tegen doordokteren, of een dier een pijnlijke behandeling geven, zodat ie over een jaar weer een beetje normaal kan leven. Een dier weet niet dat hij over een jaar weer beter kan leven, die hebben op het moment alleen maar pijn.

mika11 schreef:Vroeger op school leerde ik altijd, dat God de mens een ziel had gegeven.
Die ziel ging dan naar de hemel (of naar de hel)
En dieren niet.
Bij huisdieren/zoogdieren is het wel makkelijker om aan te nemen dat ze een ziel hebben.
Dat komt omdat ze dichter bij ons staan.
Maar als ik denk aan alle andere dieren, vissen, insecten, vogels etc etc , dan kan ik het mij haast niet voorstellen.
verkrachten valt onder drang tot voortplanting alleen sja.. kunnen
Nog zo'n dierlijke eigenschap.
En de dingen die wij doen zonder hulpmiddelen kun