jonge poesjes discussie ?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:39

MiSzNiTa schreef:
Ik laat haar straks wel helpen maar mn kat komt niet buiten.

En daar gaat het fout...

Niet bij jou, maar bij de mensen die hun kat niet laten helpen 'omdat ze toch niet buiten komt'.
Want als ze krols zijn, dan glippen ze de deur uit. Oeps een nestje!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:44

suuzepuus schreef:
helaas is dit niet bekend bij de meeste mensen. Misschien moet je er een topic over maken en het vertellen!! ik denk dat meermensen dan een kitten uit het asiel zouden willen!!

Ik heb een tijdje mezelf heel erg actief met het kittenprobleem bezig gehouden, dus ik weet wel het eea aan 'redenen' waarom geen asielkitten. Onder andere ook: mensen vinden een nestje ook leuk!! Veel mensen willen ook gewoon een nestje en zeggen dat het een ongelukje is. Of geven er gewoon niets om. Sommigen van de oude stempel menen nog dat een poes eerst een nestje gekregen moet hebben voordat ze geholpen kan worden.

Verder zijn er nog een groot aantal mannen met een kater die hem niet laten helpen omdat ze dat zielig vinden. :') Ja tis vreselijk, mannen kunnen zulke watjes zijn als het gaat om castratie van hun kater (en reu btw). Pfff. :=

MiSzNiTa

Re: jonge poesjes discussie ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:48

Ik zou niet weten waarom je geen kitten uit het asiel zou willen ja de prijs.
Mijn kitten is komt uit een gastgezin van het asiel ze was al gewend aan honden en kinderen, klimt niet in gordijnen krabt niet aan mn bank ze is gewoon al aardig opgevoed heerlijk vind ik het en zou zo weer 1 uit het asiel nemen.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:05

Ik heb een paar jaar geleden drie volwassen katten uit het asiel gehaald !Ook die wennen heel goed(Aan mijn kind en de honden,paarden,geiten,kippen,andere kat enzenz )Die kittens vinden meestal wel weer een plek maar de volwassen katten staan op een gegeven moment toch vaak op de 'dodenlijst' omdat niemand ze wil.Bij een volwassen kat is het karakter vaak redelijk bekend,over het algemeen slopen ze niets meer,dat zijn weer wat voordelen !En ze zijn al gesteriliseerd zodat je dat niet na een paar maanden hoeft te laten doen.En ook een volwassen kat is lief en aanhankelijk en vaak nog best speels !!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:09

Verder zijn er nog een groot aantal mannen met een kater die hem niet laten helpen omdat ze dat zielig vinden. :') Ja tis vreselijk, mannen kunnen zulke watjes zijn als het gaat om castratie van hun kater (en reu btw). Pfff. :=[/quote]

Een poosje geleden zag ik een documentaire op TV en daar plaatsten ze bal protheses bij gecastreerde reuen zodat het voor de baas toch nog wat leek _O- .Ook onze reu (en teven) en bok zijn 'geholpen".Zeker voor katers verlengt het ook nog hun leven omdat ze niet in een geile bui gaan zwerven en onder een auto lopen.Ze hoeven niet meer onder invloed van hun testosteron met andere katters te vechten wat de kans op ander andere HIV en leukemie aanzienlijk verkleint !!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:13

Ik woon buitenaf en hier heeft elke boer zo'n 8 katten. Niet geholpen. Ze zijn blij met nestjes want er sneuvelen er ook veel, komen onder de trekker, auto, worden prooi van de vossen enz. En zo blijven er muizenvangers.

Als we zeggen dat onze kat is geholpen verklaren ze ons voor gek.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:22

ik heb zelf 3 poesen en een kater
deze 3 dames heb ik toen meneer er bij kwam eerst laten helpen
en toen meneertje net een jaar was hem ook(hij is een binnen kat is doof)

maar ik ken helaas iemand van heel dicht bij
die 8 katten heeft
en ze elke krolsheid laat dekken
helaas voor het geld want zij verkoop ze voor 25 euro per kitten steeds
en als ik dan zeg laat ze helpen dit is niet goed voor de poesen
dan word ze boos
en moet ik me nergens mee bemoeien vind dit echt zo zielig voor de poesen

maybe2

Re: jonge poesjes discussie ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:30

wij hebben ook 2 poesen en wonen op een boerderij,die ene was al gesteriliseerd,maar die andere was nog te jong,dus even wachten,en ja hoor,mevr had haar buikje al vol,gelukkig ben ik alle 4 kittens kwijtgeraakt aan een goed tehuis,maar toen de kittens weg waren heb ik direct een afspraak gemaakt bij de dierenarts om ook haar te laten steriliseren.
het is inderdaad wel waar dat op een boerderij heel veel kittens het niet overleven.gelukkig bij ons wel.