Poes van 19 in laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Poes van 19 in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:31

Sterkte morgen!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:45

wat jij nu allemaal beschrijft, heeft onze kat ook gehad.
Uiteindelijk zouden wij hem ook in laten slapen. onderweg naar de dierenarts is hij op mijn schoot overleden.
Onze kat was 20 jaar geworden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:44

Veel sterkte gewenst morgen. Zo'n beslissing te moeten nemen is nooit leuk, maar je hebt de kat nog een paar fijne maanden gegeven en dat was toch je bedoeling. En doordokteren heeft (denk ik) ook geen zin. Ik hoop dat je vrede hebt met jouw beslissing.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:39

Eightlegged heeft een paar mooie foto's gemaakt vanavond, voor de liefhebbers.

Afbeelding

Afbeelding

Klik! Bejaarden-gymnastiek.

Zowel Eightlegged als ik zijn van mening dat de foto's wel een beetje vertekenen, en dat ze er op de foto totaal niet uitziet als een 19 jaar oude slappe demente vaatdoek. :P
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 09-08-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:41

Ze ziet er op de foto idd nog prachtig uit, die zou je geen 19 geven (ook geen 'gezonde' 19)! Zonde dat haar lijfje er anders over denkt :(:)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:45

Nou kan Eightlegged ook wel heulllllle mooie foto's maken hoor... :o

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:45

Nou idd! Wat een knapperd :-) Moeilijk als ze mindere momenten afwisselen met goeie...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:46

Maar ook zij kan van een mesthoop geen rozentuintje maken ;)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:37

Pfffft,, mandjes aan het klaarzetten, poes nog even knuffelen en lekkere hapjes voeren. Ik heb het er toch wel moeilijk mee hoor... Maar mijn pap gaat mee m'n handje vasthouden :P

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:38

heel veel sterkte :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:39

Fijn dat je vader mee gaat. Hou jezelf nog even voor dat dit de beste beslissing is, dat is het namelijk.

Sterkte straks.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:54

Prachtig dier. Heel veel sterkte dadelijk. Het is altijd een moeilijke beslissing, maar gelukkig vaak wel een hele eerlijke :(:)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:00

Sterkte zo direct en natuurlijk ook daarna!

Hoe moeilijk ook....... Liefde is...loslaten als het niet meer gaat

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:01

Dappere beslissing maar 19 is een mooie leefdtijd en ze heeft haar laatste maandjes een fijn huisje gehad.
Hopelijk kun je toch achter je beslissing staan.
Strekte zo meteen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:04

Jeetje Ts, ten eerste wil ik je een ENORME pluim geven dat je dit dier de laatste paar maanden van haar leven een mooi leven hebt gegeven. Ontzettend lief en dapper dat je een ouder dier hebt meegenomen en zo hebt voorkomen dat ze in het asiel moest sterven.

Ookal blijft het inslapen van je dier altijd vreselijk rot, je maakt voor haar de beste keuze :j Heel erg veel sterkte :(:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:07

Het zou mijn topic geweest kunnen zijn waar je op doelde..

Haarbal schreef:
Maar Nous is ondertussen 19 en het gaat niet allemaal even soepeltjes. Ik heb van begin af aan geroepen dat ik met zo'n oude kat niet meer ga doktoren omdat ik dat niet eerlijk vindt tegenover het dier. Ze spuugt steeds vaker, haalt soms de bak niet, stinkt uit d'r bekkie, wast zich niet echt meer, haart verschrikkelijk en is graatjemager. Ze ziet er dus gewoon niet uit, en ik heb het idee dat ik d'r begin te ruiken zeg maar... Ze slaapt zowat de hele dag, maar het ziet er allemaal stroef en pijnlijk uit als ze zich omdraait. Lopen gaat gammeltjes, springen lukt eigenlijk niet meer. Maar dan heeft ze weer een goeie dag en racet ze door het huis alsof ze nog een guppie is...

Bovenstaande quote herken ik heel erg, maar dan ook alles. Ons ouwetje had nl. last van zijn schildklier en heeft hiervoor nog 9 maanden pilletjes gekregen. Verder had hij tumoren in zijn buik. Beide kwalen zorgden bij hem voor alles wat je hierboven noemt.
Vooral het 'ruiken' vond ik heel vervelend, alsof hij levend aan het wegrotten is.

Uiteindelijk hebben we de knoop ook doorgehakt en hebben we hem in laten slapen. Hij was echt op en ook wij hebben hem nog een fijne oude dag kunnen geven. Dat is heel wat waard!
Sterkte met het verlies.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 16:11

:( :( :( En dan nog zijn er Bokkers die het nodig vinden pb's te sturen met "je laat oude mensen ook niet inslapen omdat ze incontinent zijn"! WOEST maakt me dat! Liever een dierwaardig bestaan en een dierwaardig einde, dan doordokteren tot het bittere eind!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:13

Dat meen je niet :(
Ongelofelijk, sommige mensen zijn ook bereid een dierenleven eindeloos te rekken, maakt niet uit of het nog dierwaardig is of niet. Ik kan daar ook heel boos om worden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:14

Jammer dat die mensen dat niet gewoon in het topic zetten...

Joh niets van aantrekken, er zijn ook mensen die hun hond tig chemokuren laten ondergaan, zou mijn keus ook niet zijn. En als buitenstaander is het zo makkelijk praten..

Heel veel sterkte zo, je hebt een oude kat een geweldige mooi laatste jaar gegeven, dat doen niet veel mensen die in het asiel een kat komen uitzoeken. Zonder jou was ze waarschijnlijk al maanden geleden ingeslapen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:15

ahh joh die doen het lekker makkelijk via pb.
Jij hebt een grens bereikt wat jij een fijne leefwijze voor de kat vind. En het gaat toch ook niet om een kwaaltje.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:17

Jammer dat die mensen niet het lef hebben om dat openbaar bespreekbaar te maken. Lekker makkelijk via PB.

TS te hebt in mijn ogen de beste keuze gemaakt. Veel sterkte vandaag!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:22

Jij kunt het beste zien hoe je kat eraan toe is, niets aantrekken van die pb's. Ze heeft een prachtige leeftijd bereikt. Ook goed van je dat zo'n oudje nog van een lekker warm thuis heeft kunnen genieten bij jouw.

Mijn kat had een hersentumor, had epileptische aanvallen en was dement en blind, maar verder deed ze nog wel eten en drinken en poepen en plassen etc, maar de aanvallen werden steeds erger ondanks medicijnen en ze kon na een aanval een tijdje niet meer lopen, heb haar ook in laten slapen, was niet meer dierwaardig en ga haar ook niet in leven houden voor mezelf.

Ik weet hoe moeilijk die beslissing is, maar uiteindelijk is het voor het diertje de beste keuze.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:27

ik zou indd naar de da gaan, een normaal onderzoek laten doen, gewoon een standaard iets.. .wie weet vind ie iets onschuldigs en makkelijk op te lossen (zal wel niet) en zo niet, dan zou ik haar (hoe moeilijk ook) ook laten gaan... nu is ze nog " goed"... over een maand misschien niet meer...

die foto's zijn wel heel mooi, iig een hele mooie herinnering

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:27

Echt hè, laat dat soort mensen in plaats van via de pb een grote bek hebben gewoon hun mening neerzetten waar iedereen het kan zien, stelletje achterbakse zeikerds. Niks van aantrekken TS!

Een mens laat je idd niet inslapen omdat hij/zij incontinent is, maar een kat is geen mens. Een kat leeft puur in het hier en nu, en als het hier en nu klote zijn en dit niet meer verbeteren kan, dan is inslapen de eerlijkste optie. Een kat kan niet gelukkig zijn met denken aan vroeger toen hij nog wel alles kon, of 'leren genieten van de kleine dingen in het leven'. Als een dier zijn natuurlijke instincten en behoeftes niet meer vervullen kan, zal dat dier niet gelukkig zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:29

veel mensen geven zelf wel aan te willen... maa rhet mag wettelijk gezien niet... en hoe menswaardig is het om ze zo met luiers rond te laten lopen?