Babynijn met gebroken voorpootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Babynijn met gebroken voorpootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:19

Nooit?? Lijkt me wel hè.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:24

Heb zelfs ook een (volwassen) konijn met een gebroken achterpoot uit het asiel, vorig eigenaar had de konijn met zijn poot tegen de muur gegooid, pas 2 dagen erna kwamen ze met het beest af, pootje is gespalkt geweest( wel op'n vreemd manier maar swat), maar hij kan er niks mee behalve opsteunen. Heeft er geen last van ofz, kan nog altijd rond huppelen op zijn eigen 'manier', pootje steekt er zo nutteloos uit...Maar ik vind het niet nodig om hem hiervoor in slaap te doen en de dierenarts zei zelf het had niet beter gespalkt of gemaakt kunnen worden of hij het nu gebracht had het dag zelf of 5 dagen erna, het pootje viel niet meer te maken.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:02

Jolliegirl schreef:
Denk je dat ik blind ben ofzo?

Schei toch uit met die grote letters...
Ik vind het walgelijk... je ontneemt je dier geen zorg..!

Of dit nou een konijn, muis,cavia,hond,of kat is...
Er is potjandorie een dierenarts BESCHIKBAAR... maar TS weigert daarheen te gaan....

Vlieg toch 'n end weg..... :r

'' Nooit onnodig pijn laten lijden ''

Wel dus.... dit is onnodig, want je had allang bij een DA kunnen zijn voor pijnstilling en medische hulp!

ik ben het helemaal met je eens :j
arm dier ;(

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:18

saskiakefie schreef:
Doe eens even heel snel normaal jij, slechte dag gehad ofzo? :?
Zoals je in de OP kan lezen zie je het konijntje gewoon goed eet en niet zoveel pijn lijkt te hebben.
Ik begrijp heel goed dat TS niet naar die dierenarts gaat die slecht is.... Daar schiet je ook niks mee op.
Als het konijn niet at dan had ze zeker moet gaan en dit is IMO geen noodgeval.
Wat een noodgeval is is gas of verstopping oid.
Nou TS gaat nog eens een topic openen.... het is juist heel goed dat ze hier nog wat om tips vraagt en dan ga je zo reageren..

Meen je dat nou serieus? Dat het geen spoedgeval is omdat het konijntje nog eet?!
Mijn konijn heeft een open botbreuk gehad, in haar achterpoot. Ze sprong ook nog rond, zelfs in haar reismandje toen we met spoed naar de DA zijn gereden. Ze had ook daarvoor nog gewoon gegeten.
Wist je dat konijnen soms in de natuur hun eigen poot afknagen om zo maar door te gaan? Denk jij serieus dat het dier geen pijn heeft omdat het nog blijft eten? :n

Wat voor tips moeten we geven? Je mag NOOIT zelf spalken, daar kan je onwijs veel schade me maken. Er is geen ander advies dan de DA.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:21

Nikki__ schreef:
saskiakefie schreef:
Doe eens even heel snel normaal jij, slechte dag gehad ofzo? :?
Zoals je in de OP kan lezen zie je het konijntje gewoon goed eet en niet zoveel pijn lijkt te hebben.
Ik begrijp heel goed dat TS niet naar die dierenarts gaat die slecht is.... Daar schiet je ook niks mee op.
Wat een noodgeval is is gas of verstopping oid.
Nou TS gaat nog eens een topic openen.... het is juist heel goed dat ze hier nog wat om tips vraagt en dan ga je zo reageren..

Meen je dat nou serieus? Dat het geen spoedgeval is omdat het konijntje nog eet?!
Mijn konijn heeft een open botbreuk gehad, in haar achterpoot. Ze sprong ook nog rond, zelfs in haar reismandje toen we met spoed naar de DA zijn gereden. Ze had ook daarvoor nog gewoon gegeten.
Wist je dat konijnen soms in de natuur hun eigen poot afknagen om zo maar door te gaan? Denk jij serieus dat het dier geen pijn heeft omdat het nog blijft eten? :n

Wat voor tips moeten we geven? Je mag NOOIT zelf spalken, daar kan je onwijs veel schade me maken. Er is geen ander advies dan de DA.

Precies.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:27

Ik hoop dat de TS onze raad op heeft gevolgd en naar de DA is gegaan.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:28

dat hoop ik ook!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:37

En ik wil nog even kwijt dat ik het heel erg jammer vind dat TS zelf niet meer reageerd. Je start een topic en dan kan je nagaan dat er reacties komen die je niet lezen wilt, maar als je daar niet tegen kunt dan moet je geen topic openen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:43

damesschoen schreef:
En ik wil nog even kwijt dat ik het heel erg jammer vind dat TS zelf niet meer reageerd. Je start een topic en dan kan je nagaan dat er reacties komen die je niet lezen wilt, maar als je daar niet tegen kunt dan moet je geen topic openen.

... Geen woorden voor :n
Ik zou als ik ts was ook geen topic meer openen.
Natuurlijk mag je je mening en advies geven, maar doe het eens op een vriendelijke manier. Net of deze situatie leuk is voor ts, ooit van inlevingsvermogen gehoord?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:46

nou, leef je dan eens in het nijntje in.. vind die het leuk om met een gebroken pootje rond te lopen?? genoeg dierenartsen, dus dat is bullsh*t.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:48

Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:50

nee, maar het konijn heeft er wel wat aan als ts er direct mee naar DA zou gaan..
dus we moeten maar zeggen, ach t is maar een konijn, wat maakt het uit?!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:51

saskiakefie schreef:
Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...

Wij kunnen het konijn niet zien, en zijn ook geen dierenartsen, dus zeggen wij alleen maar ga naar een dierenarts. Wij kunnen toch ook niet zeggen van spalk het pootje maar want zal wel gebroken zijn. Alleen een dierenarts kan hier over oordelen, wij forum mensen absoluut niet. Dus dan is het toch logisch dat je naar een Dierenarts gaat? ipv een topic hierover openen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:53

Punt 1: Iemand kan het fijn vinden om z'n verhaal te geven
Punt 2: Iemand kan het fijn vinden om ervaringen erover te horen.
Punt 3: Misschien is er wel een advies, weet zij toch niet? Bijvoorbeeld het konijn in een klein hokje houden dat ie niet teveel kan doen of bepaalde dingen om nú te doen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:54

Jolliegirl schreef:
Sorry....? je ontneemt je dier medische zorg!?

Slechte ervaring omdat een nijntje dood is gegaan?
Dit gaat ''slechts'' om een gebroken poot.... dat kan je niet vergelijken...

Nou het spijt me zeer, ik vind het vreselijk......... zal jou eens laten rondlopen met een gebroken been/arm....?

Ik hoop voor het nijntje dat ie snel geholpen wordt, en dat het nog optijd is... en niet geopereerd hoeft te worden, want dat is bij die kleintjes een zeer groot risico....op overlijden!

Of naar een andere praktijk iets verder weg gaan

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:55

saskiakefie schreef:
Punt 1: Iemand kan het fijn vinden om z'n verhaal te geven
Punt 2: Iemand kan het fijn vinden om ervaringen erover te horen.
Punt 3: Misschien is er wel een advies, weet zij toch niet? Bijvoorbeeld het konijn in een klein hokje houden dat ie niet teveel kan doen of bepaalde dingen om nú te doen?

Als jij denkt dat een dier van jou iets gebroken heeft dan ga je toch niet afwachten maar gelijk naar een dierenarts? Dan maar iets verder weg hoor als je de dienstdoende dierenarts niet zint

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:55

Jeetje lovemario wat reageer jij kort door de bocht zeg. Dat bedoeld saskiakefie toch helemaal niet.
Het gaat erom dat het geen zin heeft om de TS zo af te branden, omdat dat haar niet helpt. Dat je ook op een niet aanvallende manier kan vertellen wat je mening over de situatie is.

Je kan nou eenmaal niet alle wijsheid in pacht hebben.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:56

dan reageer ik maar kort door de bocht. maar ik kan hier zo kwaad om worden@

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:57

Mar77 schreef:
breukjes bij konijnen kan je eigenlijk niets aan doen. Rontgenfoto zie je vrij weinig op, Pijnstiller geven kan wel maar dan heb je meer kans dat hij hem gaat belasten. Spalken geeft vaak alleen maar drukplekken.
Bij die jonge dingen zit het met 2 weken weer aan elkaar.
Sluit hem even alleen op, dan houd ie zich in ieder geval rustig.

Niet aanvallend bedoeld, maar dat is niet helemaal waar... Ik heb een konijn met een gebroken voorpoot gehad, dat kon je overduidelijk zien op de röntgenfoto's en het pootje is ook gespalkt/gegipst. Konijn heeft van de spalk helemaal geen last gehad. Dit was overigens wel al een iets ouder konijn. Het zal voor ieder konijn ook wel anders zijn. ;)

Ik vind het ook zeker zaak dat de TS z.s.m. naar een DA gaat. Het diertje mag dan nog wel eten en alles, maar zal zonder meer pijn hebben. Al zal het beestje eerst alleen maar iets tegen de pijn krijgen, dat zal hem in elk geval goed doen.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:01

Ik heb in een opvang gewerkt voor (wilde)dieren, wij hadden ook geen dierenarts ter plaatste, en als zo laat iets binnen kwam, tja dan moest het maar toch 's ochtends wachten. Het ging in een van de speciale kooien met water zonder eten. Kan moeilijk 60km gaan rijden naar het dierenarts van wacht, als je maar toch de ochtend moet wachten.

Extreem noodgevallen is net iets anders, maar een gebroken been van een konijn, sorry hoor maar dat kon wachten. (mits het open breuk was, meestal 9 kansen vd 10 euthanasie)

Het komt misschien bruut over.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:02

lovemario schreef:
dan reageer ik maar kort door de bocht. maar ik kan hier zo kwaad om worden@

Maar wat help je de TS nou met jou woede? Toch helemaal niets. Dat het overgrote deel van de mensen anders zou hebben gehandeld in deze situatie is nu wel duidelijk. Het is niet dat de TS op deze manier handelt omdat ze minder geeft om haar konijn dan andere mensen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:06

Crazy_boon schreef:
Ik heb in een opvang gewerkt voor (wilde)dieren, wij hadden ook geen dierenarts ter plaatste, en als zo laat iets binnen kwam, tja dan moest het maar toch 's ochtends wachten. Het ging in een van de speciale kooien met water zonder eten. Kan moeilijk 60km gaan rijden naar het dierenarts van wacht, als je maar toch de ochtend moet wachten.

Extreem noodgevallen is net iets anders, maar een gebroken been van een konijn, sorry hoor maar dat kon wachten. (mits het open breuk was, meestal 9 kansen vd 10 euthanasie)

Is niet bruut, dat is gewoon waar het op uitdraait en ik snap niet waarom en dan zo fel gereageerd wordt. Ik had dat beest zelf al lang uit z'n lijden verlost.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:07

Crazy_boon schreef:

Weetje iedereen doet het anders, waar diegene zich 'goed' bij voelt en dat heeft men maar te accepteren.
Als je maar wel naar de DA gaat, maar in zo'n situatie kan dat best even wachten, dat vind ik ook.
Hoe ik het zou doen? Dat kan ik nu echt niet zeggen, helemaal afhankelijk van het dier en mijn gevoel erbij.
Maar als mijn konijn niet eet dan ben bel ik wel direct op voor een spoedgeval want dan zit het sowieso goed mis.
Ik vind echt dat sommigen overdrijven.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:07

@annepaardoes
tja sorry hoor...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:11

saskiakefie schreef:

De manier van reageren...???

Citaat:

Mijngod zeg... mn nekharen gaan overeind staan!
Neemaargoed, DA hoeft niet joh! Diertje eet en drink gewoon... goh! Dat doet elk dier om zichzelf in leven te houden he...
Dat betekend dus direct dat het geen pijn heeft?? Wat een ONZIN zeg!
Laat maar lopen met een GEBROKEN poot... doet toch geen zeer... diertje eet... niets aan de hand... :r

Sorry het spijt me voor mijn reageren... maar ik ben erg begaan met dieren... en dieren die lijden kan ik NIET tegen....
Voor de mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen...Niet doen...Nergens voor nodig...

Slechte dag? Ik? Neehoor valt reuze mee... slechte dag voor dit konijntje!
En ik denk niet dat dit veel beter zal worden... 9 van de 10x is het idd euthanasie....