Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Denk je dat ik blind ben ofzo?
Schei toch uit met die grote letters...
Ik vind het walgelijk... je ontneemt je dier geen zorg..!
Of dit nou een konijn, muis,cavia,hond,of kat is...
Er is potjandorie een dierenarts BESCHIKBAAR... maar TS weigert daarheen te gaan....
Vlieg toch 'n end weg.....
'' Nooit onnodig pijn laten lijden ''
Wel dus.... dit is onnodig, want je had allang bij een DA kunnen zijn voor pijnstilling en medische hulp!
saskiakefie schreef:Doe eens even heel snel normaal jij, slechte dag gehad ofzo?![]()
Zoals je in de OP kan lezen zie je het konijntje gewoon goed eet en niet zoveel pijn lijkt te hebben.
Ik begrijp heel goed dat TS niet naar die dierenarts gaat die slecht is.... Daar schiet je ook niks mee op.
Als het konijn niet at dan had ze zeker moet gaan en dit is IMO geen noodgeval.
Wat een noodgeval is is gas of verstopping oid.
Nou TS gaat nog eens een topic openen.... het is juist heel goed dat ze hier nog wat om tips vraagt en dan ga je zo reageren..

Nikki__ schreef:saskiakefie schreef:Doe eens even heel snel normaal jij, slechte dag gehad ofzo?![]()
Zoals je in de OP kan lezen zie je het konijntje gewoon goed eet en niet zoveel pijn lijkt te hebben.
Ik begrijp heel goed dat TS niet naar die dierenarts gaat die slecht is.... Daar schiet je ook niks mee op.
Als het konijn niet at dan had ze zeker moet gaan en dit is IMO geen noodgeval.
Wat een noodgeval is is gas of verstopping oid.
Nou TS gaat nog eens een topic openen.... het is juist heel goed dat ze hier nog wat om tips vraagt en dan ga je zo reageren..
Meen je dat nou serieus? Dat het geen spoedgeval is omdat het konijntje nog eet?!
Mijn konijn heeft een open botbreuk gehad, in haar achterpoot. Ze sprong ook nog rond, zelfs in haar reismandje toen we met spoed naar de DA zijn gereden. Ze had ook daarvoor nog gewoon gegeten.
Wist je dat konijnen soms in de natuur hun eigen poot afknagen om zo maar door te gaan? Denk jij serieus dat het dier geen pijn heeft omdat het nog blijft eten?
Wat voor tips moeten we geven? Je mag NOOIT zelf spalken, daar kan je onwijs veel schade me maken. Er is geen ander advies dan de DA.
damesschoen schreef:En ik wil nog even kwijt dat ik het heel erg jammer vind dat TS zelf niet meer reageerd. Je start een topic en dan kan je nagaan dat er reacties komen die je niet lezen wilt, maar als je daar niet tegen kunt dan moet je geen topic openen.
saskiakefie schreef:Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...
Jolliegirl schreef:Sorry....? je ontneemt je dier medische zorg!?
Slechte ervaring omdat een nijntje dood is gegaan?
Dit gaat ''slechts'' om een gebroken poot.... dat kan je niet vergelijken...
Nou het spijt me zeer, ik vind het vreselijk......... zal jou eens laten rondlopen met een gebroken been/arm....?
Ik hoop voor het nijntje dat ie snel geholpen wordt, en dat het nog optijd is... en niet geopereerd hoeft te worden, want dat is bij die kleintjes een zeer groot risico....op overlijden!
saskiakefie schreef:Punt 1: Iemand kan het fijn vinden om z'n verhaal te geven
Punt 2: Iemand kan het fijn vinden om ervaringen erover te horen.
Punt 3: Misschien is er wel een advies, weet zij toch niet? Bijvoorbeeld het konijn in een klein hokje houden dat ie niet teveel kan doen of bepaalde dingen om nú te doen?
Mar77 schreef:breukjes bij konijnen kan je eigenlijk niets aan doen. Rontgenfoto zie je vrij weinig op, Pijnstiller geven kan wel maar dan heb je meer kans dat hij hem gaat belasten. Spalken geeft vaak alleen maar drukplekken.
Bij die jonge dingen zit het met 2 weken weer aan elkaar.
Sluit hem even alleen op, dan houd ie zich in ieder geval rustig.

lovemario schreef:dan reageer ik maar kort door de bocht. maar ik kan hier zo kwaad om worden@
Crazy_boon schreef:Ik heb in een opvang gewerkt voor (wilde)dieren, wij hadden ook geen dierenarts ter plaatste, en als zo laat iets binnen kwam, tja dan moest het maar toch 's ochtends wachten. Het ging in een van de speciale kooien met water zonder eten. Kan moeilijk 60km gaan rijden naar het dierenarts van wacht, als je maar toch de ochtend moet wachten.
Extreem noodgevallen is net iets anders, maar een gebroken been van een konijn, sorry hoor maar dat kon wachten. (mits het open breuk was, meestal 9 kansen vd 10 euthanasie)
Het komt misschien bruut over.
Crazy_boon schreef:Ik heb in een opvang gewerkt voor (wilde)dieren, wij hadden ook geen dierenarts ter plaatste, en als zo laat iets binnen kwam, tja dan moest het maar toch 's ochtends wachten. Het ging in een van de speciale kooien met water zonder eten. Kan moeilijk 60km gaan rijden naar het dierenarts van wacht, als je maar toch de ochtend moet wachten.
Extreem noodgevallen is net iets anders, maar een gebroken been van een konijn, sorry hoor maar dat kon wachten. (mits het open breuk was, meestal 9 kansen vd 10 euthanasie)
Het komt misschien bruut over.
saskiakefie schreef:Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...
Citaat:Als het konijn niet at dan had ze zeker moet gaan en dit is IMO geen noodgeval.