nieuw konijnennachthok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MerelxG_R

Re: nieuw konijnennachthok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:35

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:40

CK88 schreef:
Ik vind de hokken die voorbij komen wel allemaal erg klein...Of hebben ze nog een ren?

peugotje schreef:
Hoi, Mijn ren is 1.40 bij 1.20 bij 1.20. Bestaat uit zand om te graven. Ik wil wel graag zo een dubbel hok, het op en af roetsen is nl ook een leuke bezigheid, en ik vind dat ze ook uit elkaars zicht moeten kunnen zitten als ze dat willen.
De mijne zijn niet netjes opgevoed, 1 is een houdini. Die heeft nu die plank die aan de onder/achterkant zit al helemaal gesloopt, liggen nu bakstenen voor, anders loopt ie zo weer los... Zou dus ook het liefst ene hok hebben met rondom gaaspanelen, ipv aan 1 kant hout (dat wordt toch ook vochtig daarachter)

:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:49

Ik vind een ren van 1,40 bij 1,20 echt te klein hoor....
Sil en Tijs hebben er inderdaad een grote ren aan vast zitten waar ze elke dag een paar uur in mogen, daarnaast mogen ze nog op het gras en train ik met ze :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:44

Echt te klein vind ik aardig meevallen.

Tuurlijk, groter is altijd beter maar als je max. 2 kleine/gemiddelde konijnen hebt is 3m² oke hoor.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:55

Peugotje, mijn vriend heeft net ons nieuwe konijnenhok gemaakt, is timmerman en kan dus ook voor andere een hok maken.

Afbeelding

Dit is ons hok, maar kleurstelling, dak, afmetingen etc kan allemaal dan naar wens gemaakt worden en het is zeer degelijk.

Als je interesse hebt http://www.allroundserviceselst.nl

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:51

Ik zal ook niet zeggen dat het mega ruim is, maar voldoende vind ik het wel. Zeker omdat het nacht hok erbuiten staat, en dat er ook nog bij komt aan oppervlakte.
Vind het ook wel een verschil of ze er altijd inzitten, of een paar uurtjes per dag. De mijne kunnen altijd in de ren komen.

@zoeff, ziet er wel goed uit, maar ik moet wel zeggen dat ik de website niet helemaal duidelijk vind. Ik kan van de website niet duidelijk krijgen waar het bedrijf zit, en meerdere foto's van projecten zou ook handig zijn. (maar dat zijn meer tips!)
Het zelf bouwen van een hok is al erg duur aan materiaal, laat staan het zelf laten bouwen van een hok :) Dus dat gaat hem ook niet worden.

Pfff. Toch best lastig hoor, ik vind het via internet bestellen ook niet echt prettig, maar zou zo snel ook niet weten waar ze dan wel mooie en goede hokken hebben staan.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:21

peugotje, zeg maar gerust onduidelijk :) hij heeft die site toen hij net begon snel opgezet en is een beetje blijven liggen. Ging meer om de gegevens om te kunnen mailen.

Maar ik kan wel vragen wat een prijs indicatie is als jij afmetingen weet. Je hebt dan een hok wat jaren mee kan en precies past waar je hem wil zetten.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:25

peugotje schreef:
Net even die site bekeken, en zit nu te denken aan zoiets: http://www.dierenspeelplezier.nl/konijn ... ren/elize/

Maar goed, wel veel geld, en dat dat net zo lang meegaat als het hok wat ik nu heb...vind ik dat wel erg zonde!

Iets als in deze link? Hoeft niet per see met een lade te zijn, als het maar waterdicht is. (die lades werken meestal toch snel al niet meer als het hout uitzet, ik schep er nu ook alles uit)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:28

Oke, je wil de ren eronder, dacht dat die eraan zou komen. Ik ga het doorsturen!

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:43

Nee, de ren ernaast hebben we al, die heb ik zelf gemaakt, en is prima. We hebben er nu zo een dubbel hok naast staan, en aan de onderkant links het gaas eruit gesloopt, zodat ze de ren in kunnen.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:55

Je moet rekenen op ca. 300 euro dan is hij 1 keer behandeld en moet hij nog 1 keer behandeld worden voor de duurzaamheid