Konijnen in vliegtuig/emigreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:45

Anoli schreef:
Ik persoonlijk zou het afraden om de konijnen mee te nemen. Het klimaat is daar heel anders. Het is er veel te warm voor de konijnen, ookal zouden ze binnen zitten.

En de reis zelf zal dusdanig stress veroorzaken dat het maar de vraag is of ze het wel overleven...
Ik snap dat je veel van ze houdt, maar denk goed na over wat eerlijker is voor de konijnen.
En ja misschien is er dan geen familie/vrienden die de konijnen willen opvangen, maar je kunt altijd een oproepje plaatsen op internet, of via een dierenarts zoeken naar een betrouwbaar iemand.

Als je ze onderbrengt bij iemand en je wil ze na een aantal jaar weer terug zorg dan voor een contractje of iets wat op papier is vastgelegd. Wie betaald welke kosten? Wie is er verantwoordelijk voor DA bezoekjes, entingen, etc. Wat als je konijntje ingeslapen moet worden en jij bent niet te bereiken, mag de opvangpersoon daar dan zelf over beslissen?
Goed over nadenken en over praten met een eventuele opvang want dit voorkomt een hoop terleurstellingen en gezeur achteraf.

Idd, je kunt je als opvanger ook er op in stellen. Ik heb op het ogenblik ook wat cavia's van iemand zitten. Die krijgen alle liefde en zorg, maar ik probeer me er niet aan te hechten, omdat ze weer weg gaan. Zij zitten hier elk jaar van april tot en met oktober.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:46

Een vriendin is 2 jaar terug naar amerika verhuist (en al eerder heen en weer) en die zei dat je konijnen bijna bij geen één maatschappij meer meekrijgt, toen ze voor de laatste keer naar nederland kwamen nog bij 1 maatschappij en toen werd ie daar op de luchthaven alsnog geweigerd (uiteindelijk goedgekomen) maar die hebben konijn achter gelaten bij de buren omdat ze m niet mee zouden krijgen.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:21

Even een kleine update. Het gaat niet door, dus we blijven in Nederland. Jammer, want het was een leuk avontuur geweest. Maar gelukkig dat de bunnies gewoon kunnen blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:43

Kaartje23 schreef:
Bedankt voor de reacties!v :)

Iets van kalmerende middelen zou goed zijn denk ik. Als ze nu naar dierenarts moeten voor de entingen zijn ze al helemaal gestrest. Ik ben bang dat dat ze met zo'n lange reis ook gestrest raken en stoppen met eten (is erg gevaarlijke voor konijnen). Inderdaad even langs de dierenarts!

Ik zal ook eens gaan informeren bij konijnenforums.

Bachduppels schijnen goed te werken :)

Edit; je gaat niet...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:34

Jammer dat de hele reis niet doorgaat :(:) geen zorgen om de bunnies meer,blijven fijn bij hun moeder :D

Nog even een tipje wat sedatie betreft,gewoon algemeen....dieren kunnen tijdens transport over het algemeen,beter niet gesedeerd worden.Vaak doet het meer kwaad dan goed :\ Je weet namelijk niet wat de uitwerking is op 20.000ft en in sommige gevallen loopt het daardoor fout af.
Dieren kunnen sterk afkoelen omdat ze zich niet warm kunnen houden of stikken in braaksel als ze misselijk zijn en over geven.

Sedatie dus enkel als het echt niet anders kan...

Bachenbloesem is geen probleem.