Het vehaal van Snuffie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het vehaal van Snuffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:25

Niets kan een vriendje vervangen, ook geen plank. Hij zal blij zijn hem te delen.
Agressief zijn ze niet, als je maar de goeien bij elkaar koppelt.
Wat je doet moet je zelf weten, maar je doet het voor jezelf, niet voor je konijn, das een illusie en onwetendheid.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 23:36

Het gaat er niet om of een vriendje een plank kan vervangen. Maar wat ik ermee probeer te vertellen 'over de plank' dat ik het één en ander tegen elkaar heb afgewogen.

Het allerbeste is een vriendje maar:

Ik vind zijn hok te klein voor twee konijnen. Ik weet ze liggen graag tegen elkaar aan maar snuf ligt en springt ook door zijn hele hok heen, met een vriendje is dat afgelopen.
Een groter hok is geen optie. Dit past niet in onze keuken. Een groter hok nemen en dan verhuizen naar de woon kamer is geen optie, snuffie is bang voor onze woonkamer. Er is iets misschien een geluid wat wij niet kunnen horen wat hem bang maakt. Hier ga ik hem dus ook niet mee pesten.
Je kan geen speelgoed als vervanging van een vriendje nemen. Ook dat weet ik.
Maar als een konijn springt gek doet en voor je voeten neer ploft voelt hij zich goed, is hij vrolijk en voelt hij zich op zijn gemak. Er is nog geen dag geweest dat hij somber was.

Dus in mijn ogen denk ik dan, wat is wijsheid?

Er zullen nu mensen zijn die zeggen tja had dan geen konijn genomen. Ook ik kan me dat voorstellen als je alleen een tekst leest zonder te weten wat voor beeld je erbij moet hebben.
Maar als ik hem niet gekocht had, had hij of nu een vriendje gehad. OF hij was nu van een klein jongentje of meisje geweest. Konijn mag elke dag uit zijn hok, word tegen zijn zin in opgetild te hard geaaid, konijn vind die niet leuk krabt of pijn een keer. Verdwijnt vervolgens buiten in een hok, krijgt netjes eten en drinken maar aandacht mag hij alleen van dromen.

Dus dan denk ik op mijn beurt dat het goed is zo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:55

Hoe lang heb je hem al? :P Kun je niet weten of hij uiteindelijk een soortgenootje zou willen.

In principe ben ik ook voorstander van het idee dat je een groepsdier altijd minstens 1 soortgenoot als vriendje moet geven. Maar, er zijn zo ontzettend veel mensen die twee konijnen blijkbaar veel meer werk vinden dan 1 (ik moet zeggen, ik heb er zelf geen last van, maar wie ben ik) dat ik zeg van: als je ze los laat lopen de hele dag (als jij er bent) en ze zelf aandacht geeft, hebben ze het in ieder geval niet zo slecht als die arme beestjes die in een hokje in de tuin moeten leven en nooit eruit komen behalve als de kinderen ermee willen zeulen.
En dan worden ze bijterig en willen de kinderen er niet meer mee spelen en komen ze helemaal nooit uit het hokje.
Want in een ren op het gras is not done, dan komen er gaten in het gazon!

Etc. etc.

Dus tja...
Ik vind nog steeds met een soortgenootje ideaal, maar dit staat dan wel weer een treetje boven de andere mogelijkheid...

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:06

Ik heb hem vanaf maart. En ik kan inderdaad niet in zijn koppie kijken.

En het gaat me niet om het geld of het werk ervan hebben. Ik bedoel voor mijn dieren heb ik alles over. Geef bij wijze van liever mijn dieren te eten dan mijzelf. Dus dat is het echt niet.

Ik ben het wel met jullie eens, tot zover..... Want ik maak hem blij met een vriendje, maar daar tegen over staan dan een hele boel dingen waar ik hem helemaal niet blij mee maak.

Maar goed dit is geen discussie forum. Dus ik zelf zal hier mee op houden. Ik had de foto's geplaatst op dit met jullie te delen. Tuurlijk verwacht ik niet alleen maar leuke reactie's, maar wat mij betreft zeg ik nu ik weet hoe bepaalde mensen er over denken, en tot zover ben ik het ook met ze eens. Maar vanaf mijn kant gezien vind ik dit gewoon geen goede optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:11

Met welke boel dingen maak je hem dan niet blij, wanneer je een vriendje erbij neemt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:49

Wat een knap konijn! <3 Ik snap de reactie's van de anderen wel, ze hebben ook wel gelijk daarin. Ik had voor mijn huidige konijnen ook konijnen, maar eigenlijk op de verkeerde manier. Klein hok, geen vriendje enz. Als ik mijn konijnen nu zie dat ze alle ruimte hebben en heerlijk samen zijn ben ik zo blij dat ik ze samen heb en niet alleen. Ik ben afgelopen jaar 3 konijnen kwijtgeraakt, 2 vlak achter elkaar en de laatste ongeveer 2 maanden geleden. Dit heeft mij echt een klap gegeven en toen heb ik er ook echt over getwijfeld om nog een konijn erbij te nemen. Een konijn alleen houden is voor mij geen optie geweest, dus het was OF mijn mannetje weg doen OF een ander konijn erbij. De gedachte om mijn mannetje weg te doen deed me al huilen, dus ik heb weer een nijn erbij.

Mijn konijn is nu veel gelukkiger dan alleen. Hij was alleen veel minder actief en leek niet zo goed te weten wat hij moest doen. Dus ik raad je echt aan om een nijnsel erbij te nemen. Er zijn echt meerdere wegen naar rome, je zou bijvoorbeeld een dubbel hok (2 verdiepingen) kunnen nemen die dezelfde afmetingen heeft als het hok dat je nu hebt. Ik vind dat hok persoonlijk trouwens erg klein voor een konijn, ook al zit hij er niet 24u per dag in...
Ook al vind je konijn de woonkamer eng, dan zou ik hem daar neerzetten. Dan is hij maar even bang, dat gaat snel genoeg weer over. Probeer dan uit te zoeken wat de oorzaak is van die angst als hij zo meer ruimte kan krijgen en een vriendin.
Ik weet niet of je een tuin hebt, anders zou je hem naar buiten kunnen doen. Dan kun je een ren maken of hem los laten lopen als hij zich niet uit kan graven. Dat konijnen minder tam worden met een vriendin is niet waar. Hij zal alleen minder aandacht vragen dan hij voorheen deed. Bij mij is het setje dat ik nu heb zo enorm tam dat ze regelmatig in de deuropening zitten te bedelen om wat lekkers. Hij hoeft dus zeker niet minder tam te worden naar jullie toe.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 15:52

Ik voel er niet zoveel voor om hier nog over in discussie te gaan... Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:32

Gerda20 schreef:
Ik voel er niet zoveel voor om hier nog over in discussie te gaan... Sorry.

Oh, je moet doen wat je zelf wilt hoor. Ga ik helemaal niet over in discussie, ben alleen benieuwd wat hem dan ongelukkig maakt wanneer er een vriendje bij komt? Dara begin jezelf over, dus dan mag ik daar toch naar vragen?