Ontstoken oog kitten.. Doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 09:13

ja ik kwam er ook achter dat ze waar ze vandaan kwam ze het oog ook niet dagelijks behandeld hadden en daarom de ontsteking niet volledig weg ging.. Daarom is terug voor mij nu ook geen optie meer want ik weet niet in hoeverre ze dan de rest van haar leven met een half gesloten oog leeft... Dus wat er ook moet gebeuren Luna blijft! (ze is ook gewoon te lief en leuk en schattig haha ben zo verliefd!)

Mauwen doet Luna wel! En knuffelen ook :-) Als je aankomt lopen schiet ze af en toe nog weg maar als ik dan zachtjes Luna roep dan komt ze spinnend op je af gelopen!!
Edit: het scheelt misschien ook omdat Luna heeeel graag op haar buik gekriebeld word en het zalfje binnen een paar sec erin zit en ze daarna nog een paar minuten blijft liggen om gekroeld te worden hahaha!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:23

Wat goed dat je op je gevoel afgegaan bent. Dat zou ik ook gedaan hebben, t kost je ook wat maar je hebt er wel een vriendinnetje bij <3

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:42

Hopelijk komt het idd goed dan. Bij ons op stal hadden ze ook kittens en die bleken allemaal niesziekte te hebben. Een goede behandeling is dan echt nodig. Hopelijk komt t met jouw katje goed! Veel plezier met die kleine

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 09:46

Niesziekte was het sowieso niet want ze hoeft helemaal niet te niezen en de DA kon dat ook voelen onder in haar nekje ergens... Het is echt alleen haar oog!
Hier was ze bij de DA
Afbeelding
En zo ziet haar oogje er dus uit
Afbeelding

Maar goed als ze gewoon aan het spelen is dan ziet het er zo uit
Afbeelding

Wat een frupke he <3

quintolover

Re: Ontstoken oog kitten.. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:51

wat een schatje en het oogje kan idd met de beste zorg genezen, gewoon ook goed uitspoelen met uitgekookt water, of kamillethee. En dan de zalf erin doen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:07

Kan prima genezen, je moet een beetje geluk hebben.
Ik heb dit hummeltje (met z´n zusje) bij de vuilnis weggehaald in Italie (ja we waren op vakantie :D )
Ze hadden 5 kleine poesjes gedumpt in een doosje dat dichtgeplakt was en bij de vuilnis gezet. ;( Ik hoorde het ge-miauw...3 waren al dood, de twee die nog leefden heb ik meegenomen.

Van popeye (ja naam door zijn oog) zag zijn oog er heel slecht uit. Had niet gedacht dat die ooit wat zou zien met het ene oog. En kijk nu´, één jaar later :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Zijn oog is nog net iets anders dan zijn goeie oog, maar hij kan er prima mee zien :-))

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:11

Nou dat geeft goede hoop! Mooie kat trouwens :-)

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:15

_Lola_ schreef:
Niesziekte was het sowieso niet want ze hoeft helemaal niet te niezen en de DA kon dat ook voelen onder in haar nekje ergens... Het is echt alleen haar oog!
Hier was ze bij de DA
Afbeelding
En zo ziet haar oogje er dus uit
Afbeelding

Maar goed als ze gewoon aan het spelen is dan ziet het er zo uit
Afbeelding

Wat een frupke he <3

Bij niesziekte is het niet zo dat ze altijd hoeven te niezen. Niesziekte tast de slijmvliezen van ogen, luchtwegen en het maag/darmstelsel aan.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:18

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:19

Het lijkt me dat een DA wel weet of een kat niesziekte heeft als deze daar geweest is.
Verder hele leuke kitten en heel veel plezie ermee. en hopelijk komt het oogje helemaal goed.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:21

Dat denk ik ook dat de DA wel weet waar ze over praat.. Ze heeft ook goed naar de longen geluisterd en kon niets geks horen wat wees op niesziekte! Gelukkig maar :-)

Bedankt Marlis, komt idd hopelijk goed!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:00

Een goede fokker doet geen kitten weg wat niet gezond is, deze houden het kitten tot het kwaaltje over is.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:21

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:20

als je een lapjes kat wil dan moet je verder zoeken want dit zijn beiden schildpadjes ;)

verder kunnen ze erover heen groeien maar ze kunnen het ook blijven houden. Dus aan mij heb je niets. Kan gewoon een koudje zijn wat op de ogen geslagen is maar kan ook meer verkouden zijn en kans is ook nog dat ze allergisch is ergens voor. Welke zalf krijgt ze mee? Succes verder!!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 22:33

Als je even het update topic had gelezen dan had je gezien dat het geen ontsteking is ;-)

En lapje of niet, ik wilde gewoon een 3 kleurige poes lapje schildpadje i dont care! Daarbij verder zoeken is niet echt meer een optie aangezien ik haar nu al 1,5wk in huis heb..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:54