Geschikte rattenkooi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Geschikte rattenkooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:39

Geen idee wbt crocs.. Weet wel dat veel mensen sokkenmandjes ed erin hebben hangen..
Bij de ikea heb je ook mini-fangsten, die passen precies in de royal suite :D Echt de all-time-favourite van mijn mannen!

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:54

Te groot kan ook slecht zijn. Aan welke kooi zit jij te denken dan? En ik zou er geen crocs inleggen...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 03:52

Te groot zal het heus niet gauw zijn.. tenzij ze een aparte kamer van het huis toegewezen krijgen;) ?!
Ik had altijd als huisje van die duivendrink/ voederbakken, die waren erg geliefd! Verder idd veel hanmatjes, en die dingen van de Ikea die hierboven al genoemd werden..
Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:03

Oh ja die zijn ook wel ideaal! Ik ben van mening dat het nooit te groot kan zijn. Als die ratten gewoon al goed met elkaar kunnen opschieten en een hecht duo zijn dan gaat dat niet mis. En mocht er in de toekomst een nieuwe bijkomen eventueel dan kan ik altijd het ene deel afsluiten zodat ze aan elkaar gewend raken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:12

ik heb ook een royal suite! echt een super kooi, voorkant kan helemaal open.
Heb er zelf op dit moment ook 2 ratjes in zitten. Gaat perfect, ze liggen nog steeds vaak samen en ze hebben een boel te verkennen. Aan de deurtjes heb ik nog mandjes hangen (van die plastic dingen, kun je bij de blokker kopen), vast gemaakt met tie-wrap.

hier een foto (nog zonder de mandjes)

Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:19

leuke kooien komen er langs.

Wat ik vroeger allemaal in de kooi had:
Mijn vader had een houten huisje voor ze gemaakt, knaagden ze wel wat aan maar ook niet enorm veel. Wilgen takken deden we erin en pvc buizen waar ze door konden lopen. Hangmatjes inderdaad van oude kleding stukken, die knaagden ze na een tijdje altijd wel helemaal door. Van die rieten mandjes hingen we ook op als een soort hangmatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:36

Ik heb vroeger altijd tamme ratten gehad, maar toen had je nog niet van die kooien, prachtig hoor! Die van hadden een ferplast kooi, maar daar zaten ze nooit in. Ik was eigenlijk altijd de klimpaal, ik had ze vaak mee.

Mijn zoontje heeft nu een goudhamster in een ruim aquarium (eentje van 1.20x 50). Wat luchtwegen betreft moet je het goed schoonhouden. Alles wordt in een hoek gedaan, dus dat maak ik elke dag schoon. Dan gaat het niet ruiken, maar voornaamste dan zit het dier zelf ook niet in de ammoniakgeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:27

Je hebt al heel veel goede tips gehad, de Royal Suite en de Jenny (KD) zijn inderdaad fijne kooien. :j
Ik wilde alleen nog even kwijt dat een 'te grote' kooi volgens mij een fabeltje is, en wellicht zelfs een excuus voor mensen die te veel ratten in een kleine kooi willen houden of niet te druk willen zijn met kooien poetsen als ze weinig ratten hebben. ;) Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt namelijk.
Ratten zijn beweeglijke en energieke dieren, die hebben gewoon ruimte nodig. Hoe meer, hoe beter. Hier lopen ze meestal los in huis en er is nooit gedonder in de groep. :n Sterker nog, ik geloof er heilig in dat ratten die goed in hun vel zitten zich alleen nog maar socialer gaan gedragen, en ruimte en veel speelgoed/afleiding helpt daar zeker bij.

Veel succes en plezier in ieder geval! :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:20

Jij zit te denken aan een hele grote kooi terwijl dat voor 2 ratjes wel heel erg groot is, ik heb ervaringen gehoord van mensen dat de ratjes zich niet fijn voelde in zo'n grote kooi als bv de furet tower. En nee, dat is geen excuus van mij want ik zou nooit mijn dieren te klein huisvestigen. Ik weet niet waar jij dat uit kan opmaken? Mijn ratten mannen zitten in Jenny KD (zoals eerder genoemd) en laat ik iedere dag vrij rondlopen in een kamer. Ik wil er graag 2 bij en dit is dan ook het maximale wat ik in mijn kooi zou doen, ik ben aan het sparen voor een CN of een LE. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:32

Ik sprak jou toch niet persoonlijk aan? :) Het werd al vaker genoemd in het topic, ik had het tegen niemand persoonlijk. Die fabel (want dat vind ik het) is alleen nogal hardnekkig, ik zie hem heel vaak voorbijkomen en ik ken juist niemand die die ervaring uit eerste hand heeft. Daarom denk ik eerder dat het ooit de wereld in is geholpen door mensen die het niet zo nauw nemen met goede huisvesting. En dat was alles, ik bedoelde er niemand persoonlijk mee. ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:33

en hier dus weer een ervaring met totaal geen problemen voor een grote kooi met 2 ratjes.
Ik vind het alleen maar super dat ze een grote kooi wil voor de ratjes.