Vraagje over mijn Pup(Husky),

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Vraagje over mijn Pup(Husky),

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:34

Van 1 tot 7 is veel te lang voor een pup. Die kunnen dat simpelweg niet ophouden. Bovendien is het voor de ene pup lastiger dan de andere.
Een pup weet niet dat hij 'hoort' te slapen.

Als de pup zijn bench bevuilt doet ie dat echt niet omdat ie dat zo leuk vind. Maar omdat ie het niet op kan houden. Dus zal je je aan de pup aan moeten passen, en hem eruit laten. EN niet andersom!

Bovendien, ik hoop niet dat je je pup van 's avonds 8 uur tot en met 's morgens 7 uur in de bench laat zitten met alleen eruit om te plassen. Aangezien je als reden geeft dat hij zijn water omgooit in de bench en het daarom weghaalt. Hoop dat ik hiermee verkeerd zit want dat zou toch wel heel vreselijk zijn.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:54

Sancha schreef:
Van 1 tot 7 is veel te lang voor een pup. Die kunnen dat simpelweg niet ophouden. Bovendien is het voor de ene pup lastiger dan de andere.
Een pup weet niet dat hij 'hoort' te slapen.

Als de pup zijn bench bevuilt doet ie dat echt niet omdat ie dat zo leuk vind. Maar omdat ie het niet op kan houden. Dus zal je je aan de pup aan moeten passen, en hem eruit laten. EN niet andersom!

Bovendien, ik hoop niet dat je je pup van 's avonds 8 uur tot en met 's morgens 7 uur in de bench laat zitten met alleen eruit om te plassen. Aangezien je als reden geeft dat hij zijn water omgooit in de bench en het daarom weghaalt. Hoop dat ik hiermee verkeerd zit want dat zou toch wel heel vreselijk zijn.

Hinto gaat pas na zijn laatste uitlaatbeurt in de bench,dan loopt hij er vanzelf in,dat is dus rond 01:15u,de verdere tijd ligt hij op zijn kussen bij ons in de huiskamer.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:59

Prima, en dan rond een uurtje of half 4 even laten plassen en dat na verloop van tijd uitbouwen. Daar kan wel een maandje overheen gaan.

Het is niet zo lastig als je het jezelf en de pup niet zo moeilijk maakt.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 07:59

Hij was vanmorgen droog, *\o/* *\o/* .

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:56

Mijn lieve puppenkind was met 5maand pas helemaal zindelijk. Ik maakte me ook best wel zorgen omdat je vaak van die verhalen hoort dat pups in een week zindelijk zijn enzo. Ik heb zeker de eerste maand om de 2,5/3uur de wekker gezet. Ja ik zat er helemaal doorheen, en was gesloopt, maar ik was ook degene die voor een pup gekozen heeft, snappie.

Ik heb ook het advies gekregen om het water weg te halen, en veel mensen doen dit, maar ik vond het zelf belachelijk. Dan maar een maandje later zindelijk, om het zo te zeggen. Ook Sachi gooide steeds haar waterbak om. Ik had een goedkoop waterbakje voor in de bench maar die kreeg ze ook omver. Nu heb ik een nieuw steviger exemplaar en dat gaat prima. (Deze wordt vast gemaakt aan de bench, dus staat niet op de grond)

En ook hier zijn er behoorlijk wat fleecedekens doorheen gegaan omdat alles er onder geplast of gepoept was. Haar eerste dekbed heb ik nu vervangen omdat je dat gewoon niet meer schoon krijgt. Tsja ook scheurt ze behoorlijk wat stuk, maar ik neem het allemaal maar voor lief, het gaat een keer over denk ik dan ;)

Succes met je prachtige pup, ik vind hem echt een kanjer!!!!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:03

Onze pup hebben we alleen de eerste week meerdere keren per nacht uitgelaten (ja, was een zware week voor mn ouders). We hebben het rustig afgebouwd naar 1 keer per nacht en al vrij snel helemaal niet meer. Het is denk ik niet zo dat een pup het niet op kan houden, hij moet leren om niet direct zn behoefte te doen als hij wil. Als je het uitlaten 's nachts rustig afbouwd, dan went de pup vanzelf aan het niet uitlaten 's nacht.

Super dat het vanmorgen goed ging!

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:18

Kiara04 schreef:
Hij was vanmorgen droog, *\o/* *\o/* .

Heeft hij meegelezen :D ????

Gaat vast goedkomen, consequent blijven en hem de bench laten accepteren als eigen plek.
Hij zal vast nog wel een paar keer de fout ingaan, maar het goede begin is er *\o/* +:)+

Grtz.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 07:17

Wie weet,maar dan is hij het weer snel vergeten, :+ ,hij plast overigens niet maar poept in zijn bench, :? .
Vandaag gaan we voor het eerst naar Puppytraining,ben eens benieuwd, :D .

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:28

Wat al eerder gezegd is, kan een pup zijn behoeftes niet 7 uur lang ophouden, je kan soms mazzel hebben dat het goed gaat, maar verder kan de pup er niks aan doen.

Ik lees ook nergens dat je 's nachts nog een keer extra met hem naar buiten gaat om hem de kans te geven zijn behoefte te doen (dan bedoel ik rond een uur of 3/4).

Wij hebben op dit moment ook een pup (kruising border collie/friese stabij) van 12 weken. We hebben hem met 8 weken gekregen en toen kon hij ook echt nog niet alles ophouden tot 's ochtends vroeg. Wij zijn toen preventief maar gewoon iedere nacht rond een uur of 3 eruit gegaan om hem zijn behoeftes te laten doen. Dit hebben we zo lang het goed ging steeds met een half uur of iets meer uitgesteld/uitgebouwd per nacht. Hij had al snel genoeg door dat hij dan door even te wachten op ons zijn behoeftes niet in de bench hoefde te doen, maar buiten. Nu houd hij het makkelijk de hele nacht op.

Ook met onze vorige pup hebben we dit zo gedaan, eigenlijk nog nooit wat in de bench gevonden op deze manier.

Succes nog met de pup!

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:16

Hoe gaat het nu met je pup ??

Grtz.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:25

wij gaven onze pup `s nachts ook geen water. (en dat is dan maar een paar uurtjes)
Ons is de tip gegeven om een krat achterin de bench te doen. Zo is de bench wat kleiner en voelen ze zich veiliger. En plassen ze minder snel. Anders indd rond 3/4 uur er even uit.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 12:28

Het gaat al een stuk beter met hem,we gaan sinds 2 weken met hem naar puppytraining en dat vinden hij en ik heel leuk,s'nachts gaat het de ene keer goed en de andere keer niet,maar deze week gaat hij s'nachts buiten(met inloop naar bijkeuken,dus kan hij naar buiten lopen als hij moet)met mijn andere hond,en twee logeerhonden,dus ben eens benieuwd.Als dat goed gaat mag hij voortaan gewoon mee buiten blijven s'nachts.Overdag kunnen ze gewoon in en uit lopen,overdag is hij overigens volledig zindelijk, :D _/-\o_ .