Kitten kopen op internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: Kitten kopen op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:12

Wij hebben onze katten ook het asiel, en iedere volgende kat zal weer uit het asiel komen :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:13

Je kan kijken bij
http://www.ikzoekbaas.nl
Daar kun je selecteren op kittens, en kun je kijken welke en waar er kittens zijn

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:18

bedankt voor de tip mika :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:44

Ik zou zeggen: Op naar het asiel! Daar vinden ze een kat die past bij jou!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:01

inderdaad na je vakantie op zoek gaan.
Een asiel zal niet voor je reserveren. Wie garandeert dat je hem ook daadwerkelijk ophaalt na je vakantie?
Is vaak genoeg voorgekomen, en dan is het helemaal zuur als er ondertussen mensen zijn geweest die hem al wilden hebben. Dus daar beginnen ze in principe niet aan.
Wel super dat je er 1 uit het asiel wil halen (overweeg eens 2? is ook erg gezellig voor het kitten namelijk).

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:17

Ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk anders eens op redcat.nu daar zitten het hele jaar door kittens en nu is het overvol.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:41

Nessa schreef:
inderdaad na je vakantie op zoek gaan.
Een asiel zal niet voor je reserveren. Wie garandeert dat je hem ook daadwerkelijk ophaalt na je vakantie?
Is vaak genoeg voorgekomen, en dan is het helemaal zuur als er ondertussen mensen zijn geweest die hem al wilden hebben. Dus daar beginnen ze in principe niet aan.
Wel super dat je er 1 uit het asiel wil halen (overweeg eens 2? is ook erg gezellig voor het kitten namelijk).

Kon bij ons toen wel :j
Je moest uiteraard wel een aanbetaling doen vooraf, zodat zij zekerheid hebben dat je inderdaad komt opdagen na je vakantie ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:44

zonnebloem18 schreef:
Asielen doen niet aan reserveren als je het niet op kunt halen als ze "klaar zijn" gaan ze naar een ander het is geen pension en alles wat geplaatst kan worden wordt geplaatst.

Bullshit asiels doen zeker wel aan reserveren maar vaak voor 2 weken dat heb ik gedaan en ook mijn ouders.

Kitten halen uit asiel vind ik beter dan persoonlijk bij een particulier die het vertikt om zijn kat te helpen.
Asiel is wel duurder je betaald voor een kitten 70-90 euro maar ze worden geent en krijg en een chip (40 euro) en ze worden geholpen (kater meestel 50-80 euro en poes vanaf 100-120 euro) dus in verhouding tot ben je goedkoper uit bij een asiel

En belangrijkste punt met jouw geld aan het asiel help je ook weer ander dieren _/-\o_

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:23

Ik heb mijn kat toen ook gereserveer in het asiel.
Dat deed ik omdat ik eerst nog op vakantie ging.
De kat werd toen een pensionkat daardoor en geen asielkat meer.
Ik moest dus wel de pensionkosten betalen voor die 2 weken natuurlijk.
Maar dat had ik er wel voor over want ik wilde persé die kat <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:59

Asielen reserveren wel.
Hier doen ze het kitten reserveren totdat ze uiteraard pas weg mogen. Wil iemand bijv. rood/wit en is de enigste die ze hebben 5 weken jong dan wordt die gerust 5 weken gereserveerd. Echter zijn ze 10 weken dan moeten ze ook opgehaald worden en niet pas met 13 weken. Puur omdat er zo enorm veel kittens zijn en daardoor is de infectie druk ook heel hoog. Alle kittens die geplaatst zijn en een eigen thuis hebben zijn weer kittens die plaats maken voor anderen en in elk geval niet meer ziek kunnen worden omdat er een infectie op komt zetten door een binnen gekomen ziek kitten wat niet ziek lijkt of door stress o.i.d.
Kittens die weg mogen worden max. 48 uur gereserveerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:22

Heel goed dat je een asiel kat neemt! :)