Kat naar het asiel brengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:01

Waarom doet de DB daar niks aan? Dit is toch ook verwaarlozing, namelijk het onthouden van medische zorg?

Heb het jaren terug zelf ook al 'ns gedaan. Ook de kat van de buren. Iedereen sprak er schande van en had medelijden met het dier, maar niemand die wat deed. Beestje was graatmager, overal wonden van de vlooien en zat daar dan ook stik onder. Buren waren met vakantie, kat buiten. Hij was zo sloom dat ik hem zo kon pakken. Dat heb ik gedaan en de dierenambulance gebeld. Kat is opgevangen door het asiel, helemaal opgepimpt, buren zijn geínformeerd, gesprekken mee gevoerd en uiteindelijk hebben ze de kat teruggekregen. Daar was ik eerst heel boos over, maar mijn actie bleek voor hun echt een eye opener. Kreeg zelfs nog een leuk plantje van de buurvrouw en ze bedankte me dat ik had ingegrepen. Daarna ging het trouwens heel goed en ontbrak het de kat aan helemaal niets meer.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:02

Helaas neemt het asiel hem niet aan als ik het verhaal eerlijk vertel; hij heeft namelijk een baas en dan nemen ze hem van mij niet aan. Mogen en kunnen ze dus ook niet. Bellen doen ze ook niet hoor.
De dierenbescherming kan ook niks doen, aangezien het beest een baas heeft. De baas is niet verplicht hem binnen in huis te laten en er zijn ook geen richtlijnen over hoe en hoeveel eten je je kat moet geven.

Liegen bij het asiel heb ik geen probleem mee. Ook niet als de eigenaar er achter komt; laat maar komen. Hele buurt praat schade van de verzorging van hun kat. Buren gaan ook zeker door hun buren aangesproken worden op deze "ik ga gewoon op vakantie-actie"....maar in praktijk schiet je er niks mee op want zijn al eens aangesproken op hun nalatigheid.
weet ook nog niet of ik de eigenaren vertel dat ik hem naar het asiel heb gebracht. Dacht er meer over om hem gewoon te brengen en niks te zeggen. Spreek ze verder toch nooit. Denk ook niet dat ze zich er erg druk om maken dat ie er niet meer is.
Zo wel; dan kunnen ze hem gewoon weer ophalen uit het asiel. Mogen ze wel eerst even de kosten betalen.

En kan bij het asiel ook gewoon zeggen dat deze kat al een tijd buiten loopt zonder verzorging en van ons eten krijgt? Dat ik dacht te weten dat ie bij een adres hoorde maar dat die personen nu al bijna 3 weken op vakantie zijn dus dat ie blijkbaar niet van hun is. En dat de buren ook niet weten waar ie thuis hoort. Dat ik met vakantie ga en de enige ben die hem verzorgd en hem niet helemaal alleen wil achter laten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:03

Morrie, hoe vaak ben jij in het asiel geweest en hoeveel ervaring heb je met dieren daarheen brengen of ervandaan halen? Ik gok niets, dus praat niet net of je de wijsheid in pacht hebt. Ik heb daar wel ruime ervaring mee en weet van de asielen bij mij in de regio hoe ze te werk gaan. Daar TS redelijk bij mij in de buurt zit, durf ik te adviseren dat ze gewoon open kaart moet spelen.

Rare adviezen om glashard te gaan lopen liegen om zoiets. Bel dan de dierenambulance dat er een gewonde straatkat zit die hulp nodig heeft, komen ze hem vangen en hoef je er ook niet naar om te kijken.....bah vervelende reacties hier zeg!

Edit: Noac, nogmaals de vraag wat voor kat is het en bij welk asiel heb je geïnformeerd?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:06

daffodil schreef:
Heb je enig idee Morrie hoe een asiel te werk gaat? Geloof het niet als ik je posten zo lees.....jammer is dat want zo komen er rare verhalen de wereld in. Wat dacht je van iemand die zijn kat komt brengen omdat de kinderen allergisch zijn? Wordt die ook weggestuurd? Of die bejaarde die naar een verzorgingstehuis moet en de kat of hond niet mee mag nemen? Wordt die ook weggestuurd?

Je praat echt nonsens!

Klopt niet wat je zegt.
Verschil is dat je dan als eigenaar dan afstand komt doen van je kat. Als ik kom met het verhaal dat ie van buren is die er niet voor zorgen kan ik hem net zo hard weer meenemen hoor!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:06

Zoo je voelt je aangevallen en heel wijs! Ik heb er idd weinig ervaring mee maar ben wel zo wijs om te verzinnen dat het echt niet gaat werken. Maar goed! Zelf weten toch ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:07

daffodil schreef:
Morrie, hoe vaak ben jij in het asiel geweest en hoeveel ervaring heb je met dieren daarheen brengen of ervandaan halen? Ik gok niets, dus praat niet net of je de wijsheid in pacht hebt. Ik heb daar wel ruime ervaring mee en weet van de asielen bij mij in de regio hoe ze te werk gaan. Daar TS redelijk bij mij in de buurt zit, durf ik te adviseren dat ze gewoon open kaart moet spelen.

Rare adviezen om glashard te gaan lopen liegen om zoiets. Bel dan de dierenambulance dat er een gewonde straatkat zit die hulp nodig heeft, komen ze hem vangen en hoef je er ook niet naar om te kijken.....bah vervelende reacties hier zeg!

Edit: Noac, nogmaals de vraag wat voor kat is het en bij welk asiel heb je geïnformeerd?

Wat maakt het uit wat voor kat het is??

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:11

daffodil schreef:

Daffodil; ik heb 6 jaar in een dierenasiel gewerkt en onlangs uitgebreid met de Dierenbescherming gesproken over de kat. Kunnen niks doen want zoals ik al vertelde is er geen eis dat een kat naar binnen moet kunnen en hoeveel eten je hem moet geven.
Dierenambulance komt niet (had ik al geschreven) want ook daar is al mee gebeld. Wat je zegt klopt gewoon niet.
Zou ook niet goed zijn als een asiel gewoon "zomaar" een kat aanneemt die iemand anders komt brengen terwijl het dier een eigenaar heeft.
Wat voor kat het is lijkt me niet uitmaken.

En een gewonde straatkat die hulp nodig heeft is het niet want hij is niet zo gewond dat de Dierenambulance ervoor moet komen.
Het is gewoon verwaarlozing en daar komen ze niet voor.

mirim

Re: Kat naar het asiel brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:23

Heeft iemand bij jou in de buurt of misschien jijzelf geen schuur waar je een kattenluikje in kan maken? Dan kan de kat wel binnen en je kunt daar een bakje met eten neerzetten. Geen geruzie, geen gedraai en leugens ( om best wil) en de kat heeft een plekje.
Zo doe ik het hier met zwerfkatten :). En er lopen er hier ook zat.
De dierenbescherming neemt ze echt niet mee en naar het asiel brengen is hier ook geen optie. Trouwens die zitten om deze tijd van het jaar stampvol, dan kun je misschien nog beter wachten tot het weer slecht weer is en koud.
Wel heel erg vervelend om dit aan te moeten zien........je neemt ze het liefste allemaal zelf mee naar huis, maar dat gaat ook niet.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:30

Helaas; ik woon midden in een woonwijk in Utrecht.
Daarnaast; als ik of een van de buren een kattenluikje maak en hem ga verzorgen dan zitten we dus ongewild met andermans kat waar we voor kunnen/moeten zorgen.
Dat je kiest voor een zwerfkat te zorgen als je de ruimte hebt kan ik me voorstellen; maar deze kat heeft een baas en eigenlijk heb ik weinig zin om voor de verzorging van hun kat op te draaien en kattenluikje te moeten kopen, hem in mijn schuur te laten wonen enz. Kan ik hem straks ook ontvlooien/ontwormen en mee naar de DA enzo. Het isa mijn kat niet; ik zorg prima voor mijn dieren en de dieren die ik opvang maar vertik het een beetje deze buren er zo mee weg te laten komen.
(los van het feit dat het niet kan omdat ik mijn schuur inpandig heb en al een kat heb!).
Buren zitten er ook niet op te wachten hoor; die balen al van het eten geven maar dat doen ze puur voor het beest.

Ik heb liever dat ie een goed tehuis krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:56

daffodil schreef:

Ben het ook niet met je eens, heb ook ervaringen met asiels en in deze tijd nemen ze geen katten aan die een eigenaar hebben. Ook ergens zeer begrijpelijk

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:56

Ik ben nog steeds benieuwd wat voor kat het is, nee het maakt niet uit voor het asiel verhaal maar komt het misschien in jullie hoofd op dat ik wellicht een plekje voor m zou weten....echt hoor, ik kan er met mijn verstand niet bij dat er hier zo achterlijk gereageerd wordt.

Noac, jammer dat jullie asiel zo reageert, ik weet dat waar een wil is, de weg ook wel komt maar goed dat is mijn ervaring. Ik snap alleen niet dat als je zelf alle kennis en ervaring in huis hebt, je dan hier een topic opent met de vraag wat te doen. Dat lijkt me logisch dan want blijkbaar heb je alle opties al geprobeerd......dus tips van een ander hoef je dan ook niet. Dan kun je kiezen, of je geeft m te eten of niet, helder!

Maar ik stop ermee hier, het is veel te mooi weer om me zo druk te maken om mensen die uitspraken doen die te kortzichtig voor woorden. Heel veel succes ermee!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:12

daffodil schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd wat voor kat het is, nee het maakt niet uit voor het asiel verhaal maar komt het misschien in jullie hoofd op dat ik wellicht een plekje voor m zou weten....echt hoor, ik kan er met mijn verstand niet bij dat er hier zo achterlijk gereageerd wordt.

Noac, jammer dat jullie asiel zo reageert, ik weet dat waar een wil is, de weg ook wel komt maar goed dat is mijn ervaring. Ik snap alleen niet dat als je zelf alle kennis en ervaring in huis hebt, je dan hier een topic opent met de vraag wat te doen. Dat lijkt me logisch dan want blijkbaar heb je alle opties al geprobeerd......dus tips van een ander hoef je dan ook niet. Dan kun je kiezen, of je geeft m te eten of niet, helder!

Maar ik stop ermee hier, het is veel te mooi weer om me zo druk te maken om mensen die uitspraken doen die te kortzichtig voor woorden. Heel veel succes ermee!

Wat je zegt klopt gewoon niet en daar reageren mensen hier op.

Waar een wil is is een weg inderdaad; dat zou in dit geval volgens mij neerkomen op naar het asiel brengen en doen alsof ik niet weet dat hij een baas heeft (zo ziet ie er gelukkig ook niet uit).

Zeker jammer dat het asiel hier hem niet zomaar aanneemt, maar ik kan het wel begrijpen. Waar trek je de grens als andere katten van buren komen brengen?
Mijn vraag was niet of ik hem eten moet gaan geven of niet; beter lezen! Mijn vraag is of ik het beest wel of niet naar het asiel moet brengen. Als ik dat al zo goed wist dan opende ik geen topic.
Ik zit er mee dat het beest wel baasjes heeft (die niet goed voor hem zorgen). En dat ik een kat die 24/7 buiten is dan in een hokje laat stoppen. En dat ik het asiel weer opscheep met nog een kat erbij.
Dus wat is het beste om te doen?
Ik zeg alleen dat ik weet dat als ik zeg dat ie baasjes heeft dat ze hem niet aannnemen, maar dat was mijn vraag ook helemaal niet. Dus je opmerking dat ik alle kennis heb dus geen topic hoeft te openen slaat nergens op.
Misschien moet je wat beter lezen?

Ik denk eerder dat jouw opmerkingen kortzichtig zijn want van de andere posters heb ik toch goede tips en meningen gehad om mee te nemen in de beslissing.
Meningen als "niet doen, kan je niet maken, niet mee bemoeien, diefstal, wel doen, beest gaat voor, verdient een nieuwe baas, enz" daar kan ik wat mee.
Ik zie verder geen kortzichtige meningen hier voorbij komen. Voors- of tegens zijn allemaal welkom.

Het is een gewone kat. Geen raskat of wat. Snap niet zo goed wat je met de vraag bedoelt? Als je een plekje hebt maakt het toch niet uit of ik zwart, wit, rood of groen is?
Eerlijk gezegd ben ik vanwege je reactie bewust wat vaag; weinig zin om straks met het beest bij een asiel te komen en te horen te krijgen "ah, jij bent de bokker met de zwarte/witte/rode/groene kat van buren die op vakantie zijn"! ;-)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:19

Wat je zegt klopt niet? Dat is mijn ervaring en je hoeft mij niet van liegen te beschuldigen want dat is nou net iets wat ik nooit zou doen! Daar heb ik toch wel zo'n hekel aan....En me ervan beschuldigen je te zullen willen verlinken vind ik het laagste van het laagste, je geeft jezelf toch aardig bloot dat zulke gedachten bij jou boven komen, dat zegt heel veel over jou, bah!

En mensen kunnen een voorkeur hebben voor kleur, nooit van gehoord? Misschien dat mensen vanwege een nare ervaring een bepaalde kleur niet willen hebben, omdat ze dan teveel herinnerd worden aan hun vorige kat?

Gadverdamme wat een ontieglijk vervelende reactie heb je hierboven geschreven, ik kan daar niet over uit. En jij zou het beste voor hebben met dat dier, ik kan me het niet voorstellen als je zo rot in elkaar steekt dat je zulke reacties schrijft, driewerf bah!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:32

Ik zeg niet dat je liegt, ik zeg dat het niet klopt (lees toch eens!). Je kan best geloven dat je gelijk hebt, en wie weet zelfs wel die ervaring. Maar ik kan je uit mijn ervaring en informatie vertellen dat het niet klopt.
Maar om het om te draaien; dan beweer je dus dat IK lieg? Nou dat maakt van jou dan net zo'n rot persoon als ik volgens jou zou zijn. Wat je zegt ben je zelf in dit geval. ;-)

En ik beschuldig je helemaal niet van verlinken; ik zeg alleen dat ik het risico niet ga nemen. Je bent iemand die ik niet ken en er lopen meer gekken rond op internet hoor.
Er gebeuren veel gekkere dingen op internet.
Ik zie nog steeds niet in dat de kleur van de kat iets te maken heeft met dit topic.
Daarnaast weet ik ook niet of ik hem wel bij iemand anders moet plaatsen en of dat aan mij is; als ik hem naar het asiel breng heeft de eigenaar nog de kans om hem op te halen namelijk.

Je voelt je wel snel aangevallen he? Je roept dingen die ik helemaal niet zeg (liegen, verlinken) En je reacties naar andere zijn niet helemaal normaal.
Zoals jij over mij tekeer gaat in je reactie zou ik dus nooit over iemand doen. Dus je reactie zegt meer wat over jou dan over mij hoor.

Citaat:

Ik denk dat dit een slim plan is.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:37

Mijn kat loopt ook(in een woonwijk) 24/7 buiten, totaal zijn eige keus :) Hij weet waar hij naar binne kan, natuurlijk zorge wij wel altijd dat hij 24/7 naar binne en buite kan. Binne staat eten en drinken klaar voor hem. Het is gewoon een kat die voor zich zelf zorgt, neemt ook regelmatig dode muize etc mee. Wij hebben ook geen kattenbak. De buren weten dat als ze klachte hebben ze gewoon een briefje in de bus kunne stoppen, dan wordt er meteen wat aangedaan :)

Maar zoals jouw bure omgaan, not done :( Maar asiel is denk ik geen strak plan..ik volg het even :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:39

Buiten om het feit dat het misschien vervelend is voor de kat, al vraag ik me het af, zou ik het dus echt niet op prijs stellen als zo'n persoon als jij zich ermee zou gaan bemoeien en dan de kat nog naar het asiel gaat brengen ook. Dat vind ik werkelijk schandalig en niet te begrijpen, vind dat je dat ook echt niet kunt maken... Probeer dan nog eens met deze mensen te praten op een rustige manier maar niet zomaar een kat wegmoffelen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:59

MamboBeach schreef:
Buiten om het feit dat het misschien vervelend is voor de kat, al vraag ik me het af, zou ik het dus echt niet op prijs stellen als zo'n persoon als jij zich ermee zou gaan bemoeien en dan de kat nog naar het asiel gaat brengen ook. Dat vind ik werkelijk schandalig en niet te begrijpen, vind dat je dat ook echt niet kunt maken... Probeer dan nog eens met deze mensen te praten op een rustige manier maar niet zomaar een kat wegmoffelen.

Goede mening en ook wat ik me ook wel bedenk. :o Ook waarom ik het topic open.
Maar mee praten is al gebeurt (een keer door mij en al paar keer door buren); gaat niks veranderen. Dus dat zie ik echt niet meer als zinvol.
Kan me voorstellen dat je als eigenaar niet zit te wachten op iemand zoals mij, maar het gaat mij om het belang van het beest.
Zorg je er gewoon goed voor dan heb je ook geen last van me lijkt me. :D Maar dit is echt sneu.
Maar als jij je kat 24/7 buiten laat en zelfs gewoon op vakantie gaat (nu al 2,5 weken) zonder eten/drinken of verzorging; is dat wel normaal dan? Het is geen kat op een boederij he.
Als praten niet zinvol meer is had je het dus gewoon zo gelaten?

Als ik hem naa het asiel breng kunnen ze hem daar nog ophalen. Beest heeft dan wel de rest van de vakantie verzorging en eens een DA die naar hem kijkt.
Ik ben van mening dat het schandalig is om zomaar op vakantie te gaan en je kat te laten stikken.

Vandaar het dilemma. :D

Citaat:
Mijn kat loopt ook(in een woonwijk) 24/7 buiten, totaal zijn eige keus Hij weet waar hij naar binne kan, natuurlijk zorge wij wel altijd dat hij 24/7 naar binne en buite kan. Binne staat eten en drinken klaar voor hem. Het is gewoon een kat die voor zich zelf zorgt, neemt ook regelmatig dode muize etc mee. Wij hebben ook geen kattenbak. De buren weten dat als ze klachte hebben ze gewoon een briefje in de bus kunne stoppen, dan wordt er meteen wat aangedaan

Maar zoals jouw bure omgaan, not done Maar asiel is denk ik geen strak plan..ik volg het even

Mijne komt ook buiten, maar krijgt wel verzorging en kan ook naar binnen. Totaal andere situatie.

Maar asiel geen strak plan? Wat had je dan gedaan?
Praten zie ik niet als zinvol; al verschillende keren gebeurt (door mij en buren).

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:11

Wat ik vaak hoor(ik weet totaal niet of dit waar is hoor!) Als katten lanegere tijnd in he asiel zitten, ze een spuitje krijgen....En aangezien de meeste asiels(asielen?) vrij vol zitten, is de kans groot dat dit ook met deze kat gebeurt. Dit is wat ik heb gehoort hoor!Kijk mij er niet op aan als dit niet waar is :)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:58

daffodil schreef:

Lijkt me idd een goed plan om te stoppen!
Beetje jammer dat je zo reageerd! Jij valt mij eigenlijk aan dat ik gewoon echt nonsens praat maar als we dan zeggen dat het bij de meeste asielen dus niet werkt voel je je aangevallen en stop je er ineens mee! En dan nog kinderachtig zeggen wil je zeggen dat ik lieg....
Sorry maar je wilt dat wij jou geloven dan moet je je ook in ons kunnen verplaatsen en niet meteen zeggen dat we nonsens praten!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:00

Hier doet het asiel er gelukkig wel wat aan. Gezonde katten worden niet zomaar van straat gehaald. Denken mensen dat het zwervers zijn dan krijgen ze een bandje om van de dierenambu met hun nummer en verzoek tot bellen. Is er 2 weken later geen contact geweest dan wordt de kat opgehaald.
Echter is een kat ziek en heeft deze dus medische zorg nodig dan wordt het dier opgehaald want zieke dieren horen niet op straat rond te lopen. Wel wordt altijd aangeraden de eigenaar eerst proberen te benaderen via brief of aan deur gaan ofzo en overleggen.

Weet toevallig dat ze het hier onlangs hadden met een moeder en 5 kittens. Eigenaar had ze buiten gezet met zijn allen en is op vakantie gegaan. 10 dagen jong waren de kittens. Heel de bende is gevangen en door het asiel opgenomen en de eigenaar is ervan verwittigd maar heeft de kat en de kittens nooit op geeist. Inmiddels is het hele spul herplaatst en hopelijk zijn deze mensen er beter voor maar dat zal vast wel zo zijn als ze naar een asiel gaan om een dier te nemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:06

BlackShadowZ schreef:
Wat ik vaak hoor(ik weet totaal niet of dit waar is hoor!) Als katten lanegere tijnd in he asiel zitten, ze een spuitje krijgen....En aangezien de meeste asiels(asielen?) vrij vol zitten, is de kans groot dat dit ook met deze kat gebeurt. Dit is wat ik heb gehoort hoor!Kijk mij er niet op aan als dit niet waar is :)

In vele asielen in NL en BE is dit GEEN waar gelukkig. Ben zelf al 8 jaar actief in asielen en ken zelf werkelijk waar geen enkel asiel die dieren in laat slapen zonder geldige reden van ongeneselijk ziek zijn en met dieet voeding ook niet kunnen leven. Zolang een dier een dier waardig leven kan hebben en een kans heeft op herplaatsing wordt het zeker niet ingeslapen. Wilde katten en niet zindelijke katten worden uitgezet via het boer zoekt buitenkat project en als een dier d.m.v. een operatie te redden is dan wordt dat gedaan.
Hier in de buurt de langst zittende kat van het asiel zit er nu 16 maanden. En geen haar op iemands hoofd die eraan denk haar in te laten slapen. Ze is gewoon heel leuk alleen mensen zoeken net deze kat niet.

En sorry ik kijk mensen er wel op aan die dit roepen. Ze hebben iets van "horen zeggen....." en dat wordt wel door verteld. een aantal mensen geloofd dit en gaat het ook door vertellen en zodoende krijgen asielen heel veel telefoontjes en mensen aan de balie die komen om de zielige dieren die al op de euthanasie lijst staan omdat ze er zo lang zitten. Maar ook veel mensen die afstand moeten doen met pijn in hun hart en geen andere oplossing hebben en dus ook vrezen dat hun dier ingeslapen wordt omdat het mogelijk 10 maanden in het asiel zit i.p.v. 2 weken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:42

Nogal een felle discussie gaande hier...
Ondanks al het commentaar hoe asociaal ik wel niet ben ga ik het toch neerzetten:

Lekker naar het asiel brengen! Als die kat niet schuw en verwilderd is zal hij onwijs genieten en opknappen van al die aandacht in het asiel. Zelfs verwilderde katten knappen hier van op. Mijn ervaringen hiermee zijn erg goed, en ja ik heb tot nu toe 2x dieren van een ander naar het asiel gebracht.

De eerste was een kat die die mensen hadden meegenomen van vakantie. Vervolgens raakte die kat niet snel genoeg gewend en werd op straat gedropt zonder eten en drinken. Die kat was heel schuw, maar kwam steeds bij ons omdat ze vriendjes was met onze kat. Nou goed, na 2 dagen te hebben aangekeken hebben we haar gevoerd en ze werd al snel dikker. Toch wel erg dik in korte tijd, en toen een dag later was ze ineens dun. Je raadt het al, die kat was niet gestereliseerd en heeft jongen gehad. Uiteindelijk heeft de dierenambulance haar gevangen met een vangkooi en hebben de kittens een dag later opgehaald omdat die zoek waren. Die heeft ze dus tussen onze schutting ingegooid. Wij de schutting slopen voor die kittens haha!
Ik heb de dierenambulance dus ook NIET gezegd van wie die kat was, anders had hij haar terug genomen. Die kat is in het asiel gestereliseerd en herplaatst bij een boerderij. De kittens had ze afgestoten en zijn bij een andere pleegmoeder gezet en hebben het ook overleefd.

De tweede keer was voor een Husky. Ik heb die husky een aantal keer uitgelaten omdat mevrouw de eigenaar maar een paar keer in de week loopt met de hond en dan loopt ze even het fietspad op en af (wel 20 meter) en gaat weer naar huis. Die hond was dus dolblij dat hij met mij mee mocht naar het bos, maar die vrouw vond het ook wel handig en begon er gebruik van te maken. Dat vond mijn moeder niet goed (was toen destijds 16, vond het lastig om zelf te vragen om geld) en die heeft gezegd dat ik hem meenam voor €5 per wandeling, die wandeling duurde ong. 2 a 3 uur. Nou daar was geen geld voor, dus dat ging niet meer door.
Maar fijn, die hond zat overdag in de achtertuin maar daar ontsnapte die steeds uit. Als resultaat zat hij dus steeds bij mij in de achtertuin. Toen heeft mijn zus hem dus gevonden, en die ging hem terug naar huis brengen. Die vrouw was dus niet thuis dus toen had ze mij gebeld. Waarop ik gelijk heb gezegd om de dierenambulance te bellen. Wederom 'geen idee van wie die hond is' en ze hebben hem meegenomen naar het asiel.

Ik heb hier geen greintje spijt van gehad. Als iemand verantwoordelijk voor zijn/haar dieren zorgt dan is dat ook helemaal niet nodig. Maar in dit geval wat jij nu meemaakt met de kat heeft de eigenaar geen recht van spreken en is het alles behalve asociaal om die kat naar het asiel te brengen. Je doet dat uit belang voor het dier, hij zal er alleen maar op vooruit gaan want erger dan nu kan hij het niet krijgen.
Gelukkig zie ik uit reactie's van anderen dat er ook nog goede asiels zijn die een kat wel aannemen met dit verhaal. Daar komt wel bij dat het erg link is, voor hetzelfde geld is het iemand die de pik op jou in heeft als eigenaar en brengt je kat/hond etc. naar het asiel omdat zodat jij kan betalen. Ik vind het dus niet gek als een asiel het weigert en daarom is een leugen voor in dit geval de kat zijn bestwil helemaal niet slecht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:59

Een asiel zou dus een ziek dier weigeren dat iemand brengt omdat hij toevallig weet wie de eigenaar is? Gelukkig niet alle asielen zijn zo. Maar sommige asielen zijn wel zo. HIer ook meegemaakt met een langhaar kat die er niet uit zag en vreselijk mager was en daarnaast nog eens alles onderzeikte e.d. Zoveel meldingen gemaakt bij LID dat ze op een gegeven moment geweest zijn. Kat is toen eindelijk geschoren maar meer niet. Asiel wilde niet op nemen. Inmiddels is de kat doodgereden. Zo enorm triest. Geen liefde gekent, geen goede voeding gehad, altijd klitten en overal zeiken waardoor de hele buurt hem op joeg. En uiteindelijk nog geen 1.5 jaar geworden.
1x in het asiel gekregen maar toen ging de eigenaar hem wel ophalen en vervolgens weer buiten zetten en meer niet. Echter tja, ze wisten de eigenaar dus meer gebeurde niet meer.
En vachtverzorging niet uitvoeren isg een dierenmishandeling aldus de DB

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:42

Wat dacht je van de dierenpolitie in te schakelen? Misschien dat die iets kunnen doen? En anders idd de DB bellen.

Nooit zomaar andermans kat naar het asiel brengen, hierdoor kun je zelf in grote problemen komen ;) Klinkt egoistisch, maar je zit echt niet te wachten op een aanklaging wegens diefstal ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:13

volgens mij bestaat de dierenpolitie nog helemaal niet?

als het jou niks uitmaakt dat je eventueel ruzie kunt krijgen met de buren, dan zou ik hem naar het asiel brengen :j

(heb in het verleden ook ooit een jonge kat 'gevonden' waar de eigenaren niet naar omkeken. ik hoorde achteraf dat ze niet eens de moeite hebben gedaan om asiels in de buurt te bellen of het beest ergens gevonden was. ben dus blij dat ik dat toen gedaan heb.)