Welk huisdier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:07

een koppeltje kanarie's is dat niet wat?
wij hebben sinds kort ook kanarie's en ik vind ze leuker dan ik had gedacht.
ook hebben we een grasparkiet maar daar vind ik niks aan. die bijt zo hard met die kromsnavel.
een kanarie kan je niet bijten, dat vind ik wel een groot voordeel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:18

Mijn grasparkietje heeft mij 1x gebeten en toen was hij nog niet tam, ontsnapt uit zijn kooi per ongeluk en ik moest hem vangen en toen beet hij dus. Deed wel ff zeer ja, maar schokkend nee...Ik vind een kattekrabbel pijnlijker...

Parkietje werd tam en beet nooit meer...na 1,5 jaar kon hij zelfs enkele woorden zeggen zoals kusje en dan het kusgeluid nadoen :D

Vanillia

Re: Welk huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:25

Je kan hamsters ook in een aquarium houden, dan ben je in ieder geval van dat tralieknagen af. Ik heb een traliekooi voor mijn hamster en was er na 2 slapeloze weken wel aan gewend, maar weet niet of jij een vaste slaper bent..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:47

Als je hamsters in een aquarium houd kunnen ze niet klimmen en het zijn juist klimmers...bovendien ventileert dat minder goed.

Vanillia

Re: Welk huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:19

Ventilatie klopt, maar er zijn genoeg dingen op te verzinnen dat ze wel kunnen klimmen. Mijn traliekooi hangt vol met hangmatjes, als je een beetje handig bent kan dat net zo goed in een aquarium.