chihuahua hangoren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:33

Wij hebben ook een hondje wat verkocht werd als chihuahua.Hij heeft geen stamboom,en ik weet ook zeker dat het geen zuivere Chi is.Ik denk zelf dat er dwergkees bij inzit.
Ook deze heeft hangoren en hij is te groot en te zwaar voor een echte Chihuahua.
Hier als Puppy.
Afbeelding
En zo is hij nu,4 jaar later.
http://i53.tinypic.com/ipxdud.jpg

shilady

Re: chihuahua hangoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:33

achja als je een chi koopt zonder stamboom is het altijd afwachten hoe die word kwa uiterlijk
maar daar kies je voor als je zoon soort hondje goedkoper wilt hebben dan met papier ;)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:39

Ach, of het nou een volle chi zou zijn of niet, het blijft een leukerdje haha.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:08

Helemaal eens met dierenfan.

Geen verstand van de chi maar lees dat de hangoortjes ook voor kunnen komen bij stamboom chi's en als het sprekend een chi is maar geen stamboom vind ik wel dat je het een chi kan noemen.
Ik heb 2 weken terug een Grote Zwitserse Sennenhond uit het asiel gehaald...zijn moeder heeft geen stamboom maar zijn vader wel en hij ziet er ook uit als een GZ dan ga ik niet zeggen dat het een kruising is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:52

Mar je kunt ook niet zeggen dat je een rashond hebt, want dat heb je dan weer niet ;)
Is toch niets mis mee? Ik roep ook dat ik een bruine Lab heb terwijl ze alleen maar het Lab type heeft maar verder geen papieren.

Een hangoor bij een Chi is een grove fokfout, laat staan twee hangoren. Zeker als je geen stamboom hebt in deze tijd, reken er maar op dat het een kruising is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:02

Durf wel te zeggen dat het een rashond is. :D want hij heeft de ras typische kenmerken en zo te zien aan de foto's die ik van de fokker gekregen heb van zijn moeder heeft mama hond ook die ras typische kenmerken.
Je kan dan wel spreken over niet raszuiver, maar ik vind de labradoodle, en andere vrij jonge rassen, dan ook niet raszuiver maar die met verkregen stamboom zijn dat dus wel, vind die grens toch wel erg flinterdun.

Heb ook niks tegen kruisingen hoor, :) integendeel vind ze juist heel leuk en heb er 3 gehad, waaronder 1 die wel erg op een maltezer leek alleen aan de grote kant was, heb dan ook over hem nooit gezegd dat het een rashond was.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:46

Vind de link met paarden erg goed. Niemand noemt zijn paard een tinker als er geen stamboom bij zit, maar bij honden gebeurt dat wel. Erg bijzonder. Van de week sprak ik iemand met een akita, het was een echte! Die mensen waar ze de hond van hadden gekocht hadden voor een keertje met hun akita een nestje gefokt, met een goede vader. Gaandeweg ontdekte ik dat een nestgenootje van hun hond blauwe igen had. Ehm, dan zit er ergens toch geen akita in... Nee, want de vader van de vader (ofzoiets) was een alaskan malamute. Nou, dan heb je dus geen akita.... Bijzonder dat we bij honden onze hond een ras opplakken waar het dier op lijkt. Bij andere dieren gebeurt het veel minder...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:07

Vjestagirl schreef:
jilleroo schreef:
het enige wat ik ermee wil zeggen is dat je niet 100 % kunt zeggen dat een chi zonder papieren geen echte chi is. Dat is alles.

Jawel. Het is een echte chi als hij n stamboom heeft. Heeft hij die niet, dan is het geen echte chi, ook al zijn alle 2 de ouders dat wel...

Interessante logica. Illustreert goed de bizarre wereld van de conformatie fokkers.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:30

Waarom dat? Ik kan ook wel zeggen dat mijn hond 2 zuivere Anita's als ouders heeft, maar dat valt niet te bewijzen zonder stamboom...