Mama_Rianne schreef:Ja ik clicker elke dag met hem. Toen hij kwam kende hij nog helemaal niks, maar onder tussen kan die al wat trucjes. Hij wil erg graag werken en leren. Zijn voerbal vind die ook helemaal geweldig, hier is die altijd erg druk mee bezig.
Ja net hoe je het zegt, het lijkt zielig als hij niet gegeten heeft, maar idd als hij echt honger heeft dan zal die ook wel gaan eten. Zou hij ook bv 's ochtends brokken kunnen krijgen en 's avonds vlees?
Mmz.. Daar weet ik het antwoord eigenlijk niet op, maar het lijkt me als je beide geeft je misschien een overschot of tekort aan bepaalde stoffen krijgt. Geen idee eigenlijk, zou je aan iemand moeten vragen die meer verstand heeft van dat soort zaken. En zijn voerbal vindt hij geweldig? Ook als je er voer in hebt dus? Is het geen idee om gewoon zijn complete maaltijd in de voerbal te stoppen (in delen)? Dan krijgt hij het toch binnen en blijkbaar vindt hij het leuk. Zo te lezen vindt hij het dus leuk om te werken (voor zijn eten).. Is een voerdummy misschien een idee? Ik roep maar wat hoor! Heb je daar ooit van gehoord, de voerdummy? Ik weet er niet alles van maar ik ken wel iemand die er veel van weet eventueel kan ik je in contact brengen met hem. Volgens mij is het principe dat je samen eten verdient dmv de dummy, vaak eten honden dan beter omdat ze er voor moeten hebben werken. Maargoed, daar weet ik dus niet precies alles van omdat mijn hond een erg makkelijke eter is (meer dan makkelijk zelfs
). Voerdummy wordt vaak ook aangeraden als je hond beter moet opletten buiten en zo, da's bij jou niet nodig.
Clickeren is leuk! Ben er een erg groot voorstander van
Heb je het boek 'Hondenspelletjes' van Mary Ray en Justine Harding wel eens gelezen/gezien? Heerlijk boek met erg duidelijk uitgelegde trucjes. Ik en mijn Beau hebben er erg veel uit geleerd en geoefend!